Søndag er hviledag, spesielt i dag!!!

Reklame | Gymgrossisten og Indiska

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Søndag er hviledag, og det er spesielt hviledag i dag, etter at jeg i går kreket meg gjennom Reistadløpet. Reistadløpet var et blodslit fra ende til annen, det ble dårlig tid, og kan selvsagt klage på bakglatte ski, dårlig glid, nedsnødde skispor, snø, vind og snøstorm til tider, men i bunn og grunn må jeg skylde på han som gikk på disse skiene, og som trener altfor lite, men som skal trene mer til neste års renn.  Legemet skrantet noe voldsomt til tider, ikke minst oppmot dette “helvetesfjellet” Orta, men jeg gav meg aldri og kom i mål til slutt.  4 timer, 29 minutter og 57 sekunder var noen timer bak teten, og ikke noe å rope hurra for, selv om det egentlig er litt bra av en dårlig trent herremann, og en liten test av karakter, å slite seg opp fjell på ski, ned fjell, opp igjen, bortover sletter og åser i time etter time etter time etter time etter time.  Litt sjokk for kroppen er det også.  Treningsøkter på fire og en halv time er liksom ikke det den er vant til sånn i det daglige!

Det var deilig å komme frem til Bardufoss.  Jeg kjente duften av byluft de siste kilometerne før mål, og skjønte da at jeg snart var fremme, og da var det bare å kjøre igang en liten sluttspurt og krysse målstreken.  Og det var flott å komme i mål og få medalje og være ferdig med årets Reistadløp.

Evig takknemlig overfor konemor og svigerforeldre som kom og hentet meg på Bardufoss med service-bilen og fraktet meg hjem og la meg oppi boblebadekaret med en kald drikke, og jeg begynte å komme såpass til hektene utover lørdagskvelden at jeg fikk kreket meg opp av badekaret og svingte ut i stua en liten tur for litt feiring av gjennomført løp, før jeg la legemet forsiktig i senga og sov til i dag.  Stiv og støl i de aller fleste deler av kroppen i dag.  Det er prisen man må betale for å gå på ski over fjellet til Bardufoss, slik at man får noe å skrive om på bloggen.  Jeg synes dog kanskje det likevel var verdt det.  Jeg fikk jo tre blogg-innlegg ut av Reistadløpet, ett der jeg vurderte for og imot om jeg skulle gå, et annet der jeg kunngjorde at jeg hadde bestemt meg for å gå, og et tredje der jeg nå kan oppsummere løpet og knytte noe kommentarer til selve opplevelsen av å være med.  Og det er vel ikke så galt, at det ikke er godt for noe:)

Men i dag skal Allan bare slappe av og hvile på sine laurbær.  I går kveld ble det jo bittelitt feiring av gjennomført løp, selvsagt med sportsdrikk, som seg hør og bør for en skiløper av mitt format.  Det var forresten ingen rød løpet som ventet på bloggeren som har vært nr. 8 på topplista til blogg.no da han nærmet seg målområdet.  Tenk at denne prominente bloggeren gikk ganske så anonymt og ubemerket over målstreken, som om han skulle ha vært hvilken som helst annen av de mer vanlige ordinære deltakerne på Reistadløpet.  Jeg hørte forresten på høyttaleranlegget idet jeg nærmet meg målområdet at komiker Finn Arve Sørbøe gikk i mål, og jeg tror ikke det ble lagt ut rød løper for han heller.  Det er trist!  Jeg blir med neste år også.  Da har arrangørene et helt år på å fikse rød løper, champagne og kanapeer til meg selv og andre kjendiser som kommer litt etter de aller aller beste.  De trenger ikke tenke på slikt til toppløperne som kjemper om topplasseringene, for de har vel ikke uansett ikke tid til å stoppe i målområdet og nyte en kanape og et glass champagne.  Jeg kan dog ta meg tid til slikt.  Det kan sikkert Finn Arve Sørbøe også.  Det er forresten helt ok å være blogger på ski, i alle fall i dag når løpet er unnagjort.  Jeg blir med neste år også.  Men det er et helt år til.  Nå er det tid for å innta hvilestilling. Ha en fin søndag alle sammen:)

Indiska//Indiska//Indiska//Indiska

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg