Ut på perletur til moloen i Øksfjord

Reklame | Gymgrossisten og Bubbleroom

Gorilla Wear//ICANIWILL//Gorilla Wear//ICANIWILL

Det er fint å gå turer i skog og mark.  Det gjør godt for kropp og sjel.  Noen ganger trenger man ikke gå lange turer over flere uker, eller dager, eller timer.  Noen ganger er det helt åreit å ta en kort tur.  Det kan være at man har mange viktige ting å gjøre, og da er det ikke sikkert man har tid til å vandre rundt på fjelltopper dag ut og dag inn.  For min egen del må jeg jo bare innrømme at jeg har ikke alltid tid til å vandre rundt i skauen i flere dager i lag med mygga, eller i øsende, pøsende nordnorsk dritvær.  Jeg har andre viktige ting som også krever min oppmerksomhet.  Jeg må for eksempel blogge.  Og da kan jeg jo ikke stikke til fjells hver gang jeg får lyst, jeg har tross alt vært nr. 8 på topplista til blogg.no to ganger, og det krever jo at jeg også bruker mer tid på å produsere blogginnlegg, spise kanapeer og drikke champagne enn å vandre rundt i skauen uten mål og mening.

Men heldigvis finnes det mange kjempefine korte turer man kan gå, hvis man trenger en liten pause fra kanape-spisinga.  En slik fin liten tur er perleturen til moloen i Øksfjord.  Denne går ut fra sentrum av Øksfjord, like ved omsorgsboligene på Nerstrenda, og man kan parkere bilen rett ved moloen, og det er jo bare helt genialt.  Det er en flott tur til ytterst på moloen, og her fra er det kjempegod utsikt over sentrum av Øksfjord og den flotte naturen rundt.  Under ser vi et bilde av moloen i Øksfjord tatt oppe fra toppen av Øksfjordfjellet.  Har du forresten lyst til å lese om tur opp til Øksfjordfjellet, kan du klikke her, eller der.

Turen ut til moloen er på drøye 300 meter, og det kan i utgangspunktet virke helt overkommelig.  Men ikke glem at du skal tilbake også, og da er det plutselig tale om en tur på godt over 600 meter.  Og pass på!  Det er også noen sprekker og huller i underlaget på moloen på vei utover.

Og plutselig så vil Picasso stoppe opp, bykse opp på en stein og vil at husfar skal ta bilde av han.  Det gjør at turen tar lenger tid enn planlagt, og man mister dyrebar bloggetid.

Fin utsikt fra moloen:)

Ytterst på moloen er perleturposten.  Her er også satt ut en benk der man kan hvile ens legeme.  Det er fint å stoppe opp her og ta en kaffe, eventuelt med noe oppi, eller spise en kanape.

Jeg skriver meg og Picasso opp i denne perleturboka.  Hvis Øksfjord-folket klarer å tyde skrifta, kommer de nok til å bli ganske starstruck når de ser hvem som har gått der ute på moloen deres, selveste bloggeren som har vært nr. 8 på topplista til blogg.no to ganger, med hund.  Det kommer de nok sent til å glemme.

Turen tilbake fra ytterst på moloen kan være litt tøff.  Det er hav på begge sider av der man går, det kan blåse, det kan regne, og da kan det likesågodt være at man bare vil hjem, det forteste man klarer.

Og hjemme kan man hive seg i blogginga, ta en kanape og et glass champagne, og vite at man har gått en fin liten tur ut til moloen i Øksfjord.  Det kan hende det blir lengre tur neste gang i allansverden.

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Tusen takk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Se flere innlegg om friluftsliv:

En blogger på Øksfjordfjellet

Perletur til Rosenbyaksla

Snolkehytta

Varden på Myrefjell

Bålpannesnacks

Dagsturhytta på Øksfjordfjellet

Tur til Bjelmavannet

Opp til korset på Filerimos

På tur opp Sherpatrappa

På jakt etter fjellets gull

BUBBLEROOM//BUBBLEROOM//BUBBLEROOM//BUBBLEROOM//BUBBLEROOM//BUBBLEROOM

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg