Se! Han trener!!!

Reklame | Gymgrossisten

Se han trener!  Ja, det gjør han faktisk!!!  Jeg er i gang med trening.  Løp på tredemølla i går kveld.  Vi har et treningsrom i kjelleren der vi har tredemølla stående.  Det er forresten jeg som har pyntet med litt bilder på veggene på treningsrommet!

Det er egentlig veldig greit å løpe på tredemølle om vinteren.  Det er fort gjort å skifte, komme i gang med treningen og skifte og dusje etterpå.  Og så kan man trene selv om det skulle være kaldt og/eller glatt ute.  Det er faktisk ingen unnskyldning for ikke å trene faktisk.  Jeg kan på det varmeste anbefale tredemølla for den som har lyst til å begynne å trene.  Er en flott måte å trene kondisjon på.  Finnes mange ulike typer på markedet.  Under ser dere noen fra gymgrossisten!

Gymstick//Titan LIFE//Titan LIFE//Reebok

Er mange artige funksjoner på disse tredemøllene.  Man kan justere hastigheten selvsagt, løpe på flatt terreng eller oppoverbakke alt etter hva en ønsker, og så ser en hastighet, løpelengde, kaloriforbrenning, puls, tid og det du trenger å vite egentlig om hvordan det har gått med treningen.  Jeg hadde en fin økt på tredemølla i går kveld.  Hvor langt og hvor fort vet jeg ikke om jeg skal dele med dere, for jeg liker ikke å skryte av meg selv, men som dere ser så er jeg her oppe i en hastighet på 17 km/t, og det er fort, for meg.  Jeg har kjørt bil i en slik hastighet, og selv om det ikke er så raskt med bil, så er det raskt for en ikke så altfor godt trent kropp.

På denne linken er faktisk bevis på at det er jeg som løper på tredemølla, og ja, jeg er i gang med treningen.  Helt sikkert!!

https://www.facebook.com/allan.kristensen.984/videos/304497085059981

Jeg satser på å løpe et par tre ganger i uka, og spise masse gulrøtter.  Jeg vil ikke løpe for mye og for langt og for fort til å begynne med.  Har ikke lyst på belastningsskader eller hjerteinfarkt, så tar det litt forsiktig til å begynne med.  Det viktigste er å være kommet i gang.  Og det er deilig!  Det er herlig å ta seg en dusj etter en god treningsøkt.  Jeg satser også på å løpe ute selvsagt, og gå på ski.  Har planer om å gå Reistadløpet i april.  Jeg har sett at mange kjente løpere er påmeldt, og jeg satser på å delta jeg også.  Så skal jeg prøve å bli med på noen løp etter vinteren.  Får se hva som passer og hva som dukker opp.  Blir ikke midnight sun marathon i år ettersom datter har bursdag akkurat på samme dag, men det finnes andre løp, så jeg får se hva det blir til.  Er inspirerende å ha et løp å trene mot, og sette seg et mål synes jeg.  Det gir ekstra motivasjon for å trene:)

De som pleier å være på fest i helgene, og begynner litt før, vil nok si at mandag er en jævlig dag, og tirsdag stunder det mot helg.  Det er fortsatt litt igjen til helga, men uka går jo fremover.  Lillelørdag i morgen allerede!  Er mulig vi drar opp til månetoppen til helga.  Man kan faktiske se sola igjen på Myrefjell fra 15. januar har jeg hørt, og det ville bare være lækkert om vi dro opp og fikk se sola.  Men ingenting er hugget i stein.  Vi får se om det blir månetoppen-helg:)  Ha en strålende tirsdag alle sammen, det er helg igjen før vi vet ordet av det:)

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg