Hvilke klesplagg bør en mann ha i sin garderobe?

God morgen alle sammen!  Og dette er en helt utrolig god morgen!  Allansverden er på 14. plass på topplista på blogg.no med 891 sidevisninger.  Det er helt aldeles utrolig!!!  Er inne der på førstesida på blogg.no med stort bilde, øverst der de 20 beste er, i lag med kokkejævelen, Ida Wulff, Anna Rasmussen og eliten, og så jeg da. Hadde håpet å klare og være innenfor topp 100, jobbe meg oppover mot topp 50, men dette slår det meste…14. plass!  Fantastisk!!  Dette er vel antakelig min “One moment in time…when I’m more than I thought I could be”. Det blir nok vanskelig å på holde en slik plassering, men det er virkelig gøy å være så høyt oppe enn så lenge:)

Jeg er altså havnet i selskap med de bloggerne som har størst makt i bloggverden, influenserne.  Det er disse som påvirker og skaper trender.  Jeg er jo inne på topp 20 på blogg.no, og jeg ser jo at jeg har begynt å påvirke mange mennesker jeg også.  I gårsdagens innlegg på bloggen min prøvde jeg meg som detektiv og avslørte likesågodt identiteten til alle deltakerne i maskorama.  Mange hadde nok lest innlegget mitt.  Det var gøy å se på maskorama i kveld.  Vi satt og så på og koste oss med ølhøne og god drikke hele familien, men jeg må innrømme at jeg holdt på å få ølhøna i halsen da havfruen, altså Birgit Skarstein som jo mitt tips var, plutselig reiste seg opp fra badekaret havfruen hadde pleid å sitte i, og begynte å vandre rundt på scenen.  Jeg beholdt troen på Birgit Skarstein, for jeg husket jo historien om Jesus og den lamme mannen, men da havfruen måtte ta av seg maska og Haddy N’Jie plutsetlig dukket frem, innså jeg at dette ikke lenger kunne være Birgit Skarstein.  Dog hadde faktisk over 30 prosent av tv-seerne lest innlegget mitt og blitt påvirket til å tippe på Birgit Skarstein de også.  Vi influensere har stor påvirkningskraft på opinionen.  Jeg er spent på hvor mange av tv-seerne som kommer til å tro at bamsen er Sophie Elise eller at snømonsteret er Viktor Johansen.  Jeg har fortsatt troen.  Vi får se når maskene fjernes😊

Det er mange som blogger om klær og mote, men jeg ser at det er ikke så mange herremenn inne på blogg.no.  Det er kokkejævelen, jeg, og noen få til. Og hvis det da blir blogget om klær og mote, så er det vel mest om damemote.  Kokkejævelen skriver fantastisk godt, har nydelige matoppskrifter og deler med oss sterke historier.  Jeg ser han oftest i kokke-outfit, og jeg vet ikke om han har tenkt å fortelle oss noe om klær og mote for menn.  For at det skal bli litt mer søkelys på dette, altså klær og mote for menn, tenkte jeg at skulle tre frem og fortelle om noen klesplagg som bør være i enhver manns garderobe.  Disse finnes i alle fall i min garderobe.  Liste følger under:

  •  Pensko

I enhver manns garderobe bør det finnes et par pensko, som kan brukes til litt penere anledninger.  Personlig liker jeg pensko med spiss tupp.  Jeg kjøpte disse til bryllupet mitt, viste de stolt frem for min den gang 4-år gamle datter, som ble veldig begeistret.  «Pappa, så fine klovnesko du har fått deg»!  Man skal ikke alltid høre på barn.  Dette er pensko, skikkelig fine pensko, og det bør man ha😊

  • Morgenkåpe i silke

Morgenkåpe i silke er fantastisk behagelig.  Denne ligger fast i min garderobe i bobilen Bob.  Man er på bobiltur, kommer til en ny fin plass med havutsikt, tar seg en bobildusj om kvelden, kler på seg denne morgenkåpa i silke og setter seg med et glass ute og ser på solnedgangen.  Fantastisk behagelig!  Livet lever!!

  • Rart hodeplagg

Rare hodeplagg kan brukes hvis man er på bobiltur langt hjemmefra, og man ikke kan møte på noen man kjenner.  Greit å ha flere og kunne variere!

  • Poncho

Hvis man skal ha på seg et rart hodeplagg, kan man vel likesågodt kle på seg en poncho.  Konemor var svært skeptisk da det kom en pakke til far fra hippieshop.com – hun begynte å lure på om jeg hadde tenkt meg inn i noen alternative livsstiler. Poncho er faktisk et behagelig antrekk, fint å ha på om kveldene når det begynner å bli kaldt.  Brukes mye på bobiltur når vi er langt hjemmefra og ingen vet hvem vi er😊

  • Joggebukse

Det er behagelig å gå i joggebukse, også hvis den har alle farger på fargekartet, og vel så det – er obligatorisk med joggebukse i garderoben.  “Herregud Allan, hva er det du har kjøpt?” utbrøt konemor da hun så den nye joggebuksa jeg hadde kjøpt.  Hun har sverget på at hun aldri kommer til å vise seg offentlig sammen med meg i denne joggebuksa.  “It’s fashion”, jublet min datter.  Det er greit å være litt motebevisst!

Jeg hadde visst helt glemt av slips.  Slips skal selvsagt også finnes i en enhver herres garderobe, og katter kan også ha på seg slips ved spesielle anledninger hvis de insisterer😊

Det kan være at man angrer hvis man gir bort klær, så vær sikker på at det du gir bort ikke er noe du egentlig ville hatt likevel.  Jeg angrer litt på at jeg tidligere gav bort et par tøfler til min datter i den tro at det bare var et par billig-tøfler. Så feil kan man ta, og jeg angrer den dag i dag.

Klær må man ha, for naken kan man jo ikke gå – og nå vet sikkert en del menn hvilke klær som de mangler i garderobeskapet sitt, og mange damer har fått ideer til julegaver til sine kjære.  Det finnes mange klesstiler – det gjelder å finne den som passer for deg.  Og er du i tvil, kan du alltids sjekke med oss influensere hva som sømmer seg å ha på seg. Husk at «klesdrakten må rette seg etter ens stand og stilling» (Cervantes).

Ønsker dere alle en riktig fin søndag.  Jeg går forresten for joggebukse og t-skjorte i dag – behagelig.  I morgen er en ny dag, og da er det mandag.  Ny uke, nye muligheter!  Skribler ned etter eller annet før jeg kjører på jobb i morgen tidlig.  Hyggelig om du besøker bloggen min😊

10 kommentarer
    1. Så artig blogg. Mannen bryr seg ikke om klær, men han bruker det jeg kjøper til han. Han bruker ikke poncho eller badekåper…men hvorfor ikke? 🙂
      Ha en fin dag:)

    2. Du er fargerik og flott, og jeg kan ikke skjønne annet enn at din konemor må være utrolig stolt av deg! Jeg er imidlertid litt i tvil om de penskoene. Nå kommer også pensko i mer sjarmerende utgaver. Sjekk nettsteder som popper opp her og der… 😁 Slips trenger du ikke. Det er en noe som tilhører i kreasjoner oppfunnet av kvinner, og som er kjekt for partneren når hun skal dra deg med hjem fra festen… 😊

      1. Takk for hyggelig ord, og godt tips angående slips. Jeg tenker jeg lar slipset være hjemme – katta kan heller låne det. Ja, de penskoene har en litt dyster farge – bør sikkert sjekke litt opp alternativer ja hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg