Vi vet ennå ikke noe om disse stoffene!!!

Reklame | Iviskin, Neatsvor og Nordiska Galleriet

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.

Det er lørdag 11. mai det skjer, internasjonal finale i Melodi Grand Prix i Malmø i Sverige.  Det er semfinaler tirsdag og torsdag samme uke, og jeg driver nå og lytter på bidragene fra rundt omkring slik at jeg kan anmelde alle Eurovision-låtene på bloggen min når det begynner å dra seg til i mai, og det blir med terningkast, hyllester av det som er bra og radbrekkinger av det som er for jævli!!  Folket må jo vite hvem de bør stemme på når det blir Eurovision i mai, en influencer som meg selv må jo påvirke og sånt, så da er det vel bare på sin plass at jeg anmelder mgo-låter og gir folket råd hvem de bør stemme på i Eurovision.  Noe må vel jeg da som influencer kunne brukes til, ikke minst viktige ting som å påvirke folket til å stemme på rett mgp-låt, noe som er helt nødvendig, for historien har dessverre vist oss at folket stemmer på veldig mye merkelige saker og ting når det kommer til mgp.  Fytterakkern sier jeg bare altså!!!

Jeg følger med på “Adresse Malmø” som går på tv lørdagene fremover mot den store mgp-uka i mai. Her presenteres i hvert program et utvalg av sanger som skal være med Eurovision i mai, og et ekspertpanel og en folkejury i studio sier sine velvalgte ord og gir poeng til låtene…..

Forrige lørdag tok panelene for seg bidragene til Tyskland, Østerrike, Polen, Estland, Island, Moldova og Belgia.  Det var noen interessant bekjentskap.  Jeg må nok høre disse bidragene flere ganger før jeg kan konkludere og avsi min dom, i den ene eller andre retning, men man danner seg jo et aldri så lite førsteinntrykk når man hører låtene presentert på “Adresse Malmø”.  Tyskland fortsetter med å synge på engelsk, uvisst av hvilken grunn.  Jeg er ikke så sikker på at de hadde vunnet med “A little bit of peace” en gang for lenge siden, for det høres mye ekte og bedre ut med “Ein bisschen Frieden”, som jo Nicole vant med en gang for lenge siden, på tysk.  Jeg synes tysk er et vakkert språk, rart de ikke synger på tysk.  Nå blir det helt anonyme engelske poplåter som faller litt gjennom, og om det ikke blir sisteplass i år på Tyskland som det har blitt en del av de senere år, så klarer jeg ikke helt å se at årets tyske bidrag havner veldig høyt opp på lista.  Kjedelig og anonymt.  Det samme må vel kunne sies om Island, faktisk enda verre en Tyskland.  En usedvanlig dårlig og kjedelig poplåt fra Island, på engelsk, og det fra Island av alle, på engelsk.  Islendingene som jo oversetter det meste av fremmedord til islandsk, og så lirer de av seg noe sånt som dette i mgp.  Særdeles skuffende!  Og for en anonyum og direkte dårlig låt.  Profilløst!  Kunne like gjerne vært låten til et lokalt engelsk band fra Bristol som ingen har hørt om eller kommer til å høre om heller.  Jeg skal vel høre litt mer på Island, men jeg frykter det kan ligge an til å bli en forferdelig radbrekking av dette makkverket av en poplåt, hvis jeg da ikke hører noe jeg ikke har hørt før når jeg hører på dette flere ganger.  Jeg tviler!  Hva så med Belgia?  Ok låt kansje, som kan bli bedre når jeg hører den flere ganger.  Bra sanger han derre belgieren som synger.  Moldova smeller til med noe merkelige greier, som de vel pleier å smelle til med. Det er fiolin, det er noe hyling.  Kort sagt, det er helt jævli!!!  Østerrike derimot!!!  Østerrike tar meg med på raveparty.  Det er noe sånn rave eller techno eller noe sånt.  Og jeg digger det!!!!  For jeg har jo vært på raveparty, hvis jeg bare hadde husket det.  Men nå er det ny mulighet for raveparty i mai med Østerrike!  Og jeg er med og heier på Østerrike i Eurovision når det kommer til mai, tror jeg!

Polen stiller med en catchy og fin poplåt.  Den er spesiell og kan vokse til å bli enda finere når jeg får hørt den flere ganger.  Og noen sanger må man bare høre flere ganger før man kan finne ut om man liker det eller ej, så som med Estland.  For Estland stiller med noe merkelige greier i år.  Gruppa “5Miinust and Puuluup” består av en haug med godt voksne mannfolk som spiller en blanding av energisk rap og hiphop og zombierock og folkrock med en dæsj etniske greier og gudene vet hva.  Og så spiller de på noen rare instrumenter, tror det er en harpe, det er i alle fall ikke en karpe, som vel er en fisk, og det meste er rart med dette bidraget, så også selve tittelen på låten.  “(Nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi” betyr noe sånt som at “Vi vet ennå ikke noe om disse stoffene”, og om det er bomullsstoffer eller linstoffer eller andre stoffer som de synger om er for meg uvisst….

Jeg prøver å kjenne på førsteinntrykket etter å ha hørt på disse merkelige greiene fra Estland, og jeg kjenner at jeg liker det, ikke bare litt, men ganske mye.  Blir det en rå hyllest av Estland når jeg skal anmelde denne og andre låter på bloggen i mai når Eurovision står for døren.  Kanskje…..kanskje ikke!  Jeg skal høre mer på denne merkelige låten, så får vi se hvor haren hopper og hva terningen lander på når innlegg med anmeldelse av mpg-låtene kommer i mai.  

I kveld er det klart for nok et program med “Adresse Malmø”.  Jeg ser frem til å bli kjent med enda flere Eurovision-låter.

Ha en fin lørdag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Fantastisk april-tilbud!  Få fantastisk april-tilbud på robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Og la denne testvinneren både her og der holde gulvet i boligen din støvfritt og rent og pent.  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

For alle herremenn som har lyst til å gi kona, samboeren, kjæresten, elskerinna eller elskerinnene en fin gave, er en Iviskin IPL G3 den perfekte gaven.  Jeg vet!  Bloggerfruen ble kjempefornøyd da hun fikk sin Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Smeg Kaffebrygger Svart er en moderne brygger som ser ut som den klassiske retroserien med 50-tallsstil fra Smeg. Kaffebryggeren er ikke bare vakker å se på, men tilbyr også den nyeste teknologien som lar deg slappe av og nyte en velsmakende kopp kaffe i de travleste øyeblikkene. Takket være de fire alternativene kan du enkelt velge mellom å brygge en eller flere kopper avhengig av situasjonen. Glasskannen kan holde opptil 10 kopper som kan holdes varme i opptil 20 minutter. Smeg Kaffebrygger Svart er laget av rustfritt stål og er utstyrt med en vanntank som rommer 1,4 liter. Den er utstyrt med en aromainnstillingsknapp, fra intens til delikat, og et LED-digitalt display og klokke. I tillegg har den en tidtaker med automatisk startfunksjon for å stille inn tiden slik at maskinen slås på automatisk, med utmerkede resultater for alle krav. Smeg Kaffemaskin er tilgjengelig i syv forskjellige farger.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg