Blir det ulvehyl i Eurovision på lørdag også?

Reklame | Iviskin, Neatsvor og Nordiska Galleriet

Supertilbud på robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt på disse testvinnerproduktene.  Les mer om Neatsvor X600 Pro og Iviskin IPL G3 her og der.

Det begynner å dra seg til!  Og det nærmer seg, internasjonal finale i Melodi Grand Prix på lørdag.  6 land er forhåndskvalifisert til finalen, 10 land gikk videre til finalen fra første semifinale på tirsdag, og i kveld skal de 10 siste finalelandene stemmes frem i den andre semifinalen, slik at vi på lørdag har 26 land som skal konkurrere om den ultimate mgp-prisen, vinner av Eurovision 2024!!!

I kveldens semifinale konkurrerer 16 land om 10 finaleplasser, og Norge er et av disse 16 landene.  Kommer vi oss til finalen på lørdag?  Blir det ulvehyl i Eurovision fra Gåte på lørdag?  Ja, det må vi jo håpe på uavhengig om vi liker det norske bidraget eller ej, for det er ekstra artig selvsagt hvis vi selv er med i finalen.  Men blir det finaleplass på Norge?  Og hvilke 10 låter går til Eurovision-finale på lørdag?  Jeg skal si litt om akkurat disse tingene i dette blogginnlegget mitt i allansverden i dag.  Og det skal jeg gjøre ved å gå gjennom alle låtene, anmelde dem med terningkast og hva mere måtte være, og så anbefale Europa hvilke 10 bidrag som bør gå til finale på lørdag.  Jeg føler på meg at vi har ingen tid å miste, jeg går bare i gang først som sist, med sangpresentasjoner, anmeldelser, terningkast, hyllester av vakre låter og radbrekkinger av musikalsk møl, hvis jeg kommer over denslags, og det kan jo fort være at man gjør i sånn Eurovision-sammenheng.  Here we go then….

1. Malta – Sarah Bonnici – «Loop»

Hmmmm….ja, hva skal man si om Malta!  Fin liten øy der ute i Middelhavet.  Jeg har aldri vært der, men besøker gjerne Malta, men da er det ikke for å dra på konsert der og høre Sarah Bonnici synge “Loop”.  Kjedelig poplåt.  Jeg har hørt det verre, men jeg har også hørt det mye bedre.  Terningkast 2.

2. Albania – Besa – «Titan»

Skikkelig kjedelig og anonyum poplåt.  Jeg går på do og tisser først som sist, mens Albania kverner og går der i bakgrunnen.  Terningkast 1.

3. Hellas – Marina Satti – «Zari»

Pop og gresk folkesmusikk i litt sånn skjønn forening.  Jeg hører også en sånn merkelig rart blåsegreia eller hva det nå er.  Litt tøff låt faktisk.  Terningkast 3.

4. Sveits – Nemo – «The Code»

Potensiell vinnerlåt!!!  Originalt og spesielt med innslag av pop og rap og et og annet operahyl.  Jeg liker denne låten.  Den har et eller annet med seg som gjør at jeg tror den kan gå langt.  Og den går selvsagt til finale.  Selvsagt!  Det må det ikke være tvil om!!  Terningkast 6.

5. Tsjekkia – Aiko – «Pedestal»

Herregud!!!  Terningkast 1.

6. Østerrike – Kaleen – «We Will Rave»

Låt innenfor rave-sjangeren, og jeg beveger meg umiddelbart opp fra sofaen for å bli med på ravepartyet her fra bloggervillaen.  I will rave!!!!!  Terningkast 4.

7. Danmark – Saba – «Sand»

Poplåt med en melodi som fester seg.  Uhuhuhu-uhuhu-uhuuhuhu-uhuhuhu og så er det dette sandslottet av sand som det synges om.  Nei, dette er ikke det verste jeg har hørt fra Danmark.  Jeg har hørt adskillig verre saker og ting fra den kanten de siste årene.  Dette er en helt grei poplåt tenker jeg.  Terningkast 4.

8. Armenia – Ladaniva – «Jako»

Fytterakkern for en dritkul låt!!!  Originalt, annerledes og så synges det på armensk hvis det er som det derre språket der borte heter.  Raske rytmer.  Digger denne.  Jeg blir nesten helt hyper av høre på.  Men jeg liker det, og jeg smeller likesågodt til med terningkast 6.

9. Latvia – Dons – «Hollow»

Det er bare en ting å si om dette mølet av en sang.  Og det er at nå er det på tide å gå på do og tisse igjen.  Gudsjammerlig kjedelig popballadelåt.  Terningkast 1 og knapt nok det!!!

10. San Marino – Megara – «11:11»

Italiensk rock på italiensk må man jo bare like, i alle fall til en viss .grad.  Terningkast 3.

11. Georgia – Nutsa Buzaladze – «Firefighter»

Discolåt, men også med noe sånn bittelittegranne georgisk folkemusikklud her og der.  Det er ikke ille gærnt, men heller ikke ille kjempebra.  Det er sånn ille ganske bra.  Terningkast 3.

12. Belgia – Mustii – «Before the Party’s Over»

Nei, nå er det på tide å gå og tisse igjen.  Terningkast,1 til Belgia forresten.  Kjedelig poplåt, skikkelig kjedelig, og så synges det om at the party is over, og det liker jeg dårlig.  Her skal ikke festbremsene fra Belgia få ødelegge noentingsomhelst.  De ødelegger mest for seg selv med denne anonyme kjedelige låten.  Ja, det var altså terningkast 1!!

13. Estland – 5miinust & Puuluup – «(nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi»

Fytterakkern!!!!!!  Ja, det er bare en ting å si om dette bidraget fra Estland!!!!!!  Og det er fytterakkern!!!!!!  Fytterakkern for en dritkul låt.  Dette liker jeg!  Kult bidrag!  Masse godt voksne mannfolk rocker der oppe på scenen, det gnikkes på en merkverdig harpe, det ropes, det danses (ikke veldig bra) og jeg digger hele greia.  Er noe finsk og annerledes over det hele, men dette bidraget er altså fra Estland, men jeg har feelingen at gutta kommer rett fra fest i Finland der de har fått i seg en hel del av den finske nasjonaldrikken, er godt i farta og ivrige etter å skape enda mer feststemning!!!  Låten «(nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi» betyr noe sånt som et vi vet ennå ikke noe om disse stoffene, og jeg tror vi lar det bare ligge med det og triller terningen, ikke av bomull eller ull, og terningen den viser 6 terningøyne.  Terningkast 6 til Estland.  Det blir finale på Estland!  Garantert!!  Kan de vinne hele greia også???

14. Israel – Eden Golan – «Hurricane»

Wow!  Ja, det er bare en ting å si, og det er wow!!!! Kanonlåt fra Israel i år.  En virkelig vakker og nydelig ballade!  Dyktig vokalist, veldig bra melodi og arrangement og hele pakka!!  Fra et musikalsk perspektiv er det en selvsagt ting at denne låten skal til finale på lørdag, og det er det som Eurovision handler om, musikk, og jeg håper Israel blir stemt frem til finale på lørdag.  Og der bør den gjøre det svært, svært bra.  En potensiell vinnerlåt, i alle fall i allansverden!!!

15. Norge – Gåte – «Ulveham»

Norge er nest sist ute.  Og endelig blir det ulvehyl.  Dette er en låt som skiller seg ut, og så er det Gåte, en gjeng med usedvanlig dyktige musikere og kanskje Eurovisions sterkeste vokalist i Gunnhild Sundli.  Jeg er spent på hvordan denne låten blir mottatt i Europa, en låt innenfor en sjanger av eksplosiv folkemusikkrock med masse ulvehyl!!!  Kommer Europa til å omfavne dette gåtefulle kvalitetsbandet, eller blir det for mye av det gode, for mye ulvehyl?  Det blir det i alle fall ikke i allansverden.  Det blir terningkast 6.  Vi skal til finale på lørdag!!  Herved basta!!!!!

16. Nederland – Joost Klein – «Europapa»

Nei, nei, nei!!!  Dette liker jeg aldeles ikke!!!  Joost Klein synger på engelsk, med skikkelig nederlandsk aksent, og det høres skikkelig amatørmessig ut, nesten som en barnesang, men jeg vet om masse bedre barnesanger enn dette.  Hele denne sangen er rett og slett bare fjas, og noen ganger kan det bli for mye fjas, selv for meg, tror det eller ej.  Helt aldeles forferdelig!!!  Terningkast 1.

Da har jeg altså gått gjennom alle 16 bidragene i andre semifinale, og tiden er inne for å foreta en liten oppsummering og plukke ut 10 låter som jeg mener bør gå til finale på lørdag.  Et sterkt semifinaleheat dette, adskillig sterkere enn første semifinale på tirsdag, og vi skal høre mange veldig bra låter i kveld…..og selvsagt noe musikalsk møl også, dessverre.  Det er en selvsagt ting at Norge går videre til finale, og med til finale blir også Sveits, Armenia, Israel og Estland.  Det er fem finaleplasser igjen.  Danmark og Østerrike blir med til finale, likeledes Hellas og Georgia, og tiende og siste finaleplass går til…..San Marino.  

Da er ti semifinalister plukket ut i allansverden, og så får vi se hva Europa sier i kveld, om de følger rådene fra den o store prominente toppbloggeren som en gang har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, eller om de stemmer frem noe helt annet rart til finale på lørdag.  Det viktigste er nå i alle fall at Gåte går videre, så det blir enda mer ulvehyl i Malmø på lørdag.

Ha en fin dag alle sammen:)  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Synes du det er gørre kjedelig å vaske boligen?  Hvorfor ikke heller skaffe seg en robotstøvsuger og la den gjøre denne kjedelige drittjobben?  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

For alle herremenn som har lyst til å gi kona, samboeren, kjæresten, elskerinna eller elskerinnene en fin gave, er en Iviskin IPL G3 den perfekte gaven.  Jeg vet!  Bloggerfruen ble kjempefornøyd da hun fikk sin Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Smeg Kaffebrygger Svart er en moderne brygger som ser ut som den klassiske retroserien med 50-tallsstil fra Smeg. Kaffebryggeren er ikke bare vakker å se på, men tilbyr også den nyeste teknologien som lar deg slappe av og nyte en velsmakende kopp kaffe i de travleste øyeblikkene. Takket være de fire alternativene kan du enkelt velge mellom å brygge en eller flere kopper avhengig av situasjonen. Glasskannen kan holde opptil 10 kopper som kan holdes varme i opptil 20 minutter. Smeg Kaffebrygger Svart er laget av rustfritt stål og er utstyrt med en vanntank som rommer 1,4 liter. Den er utstyrt med en aromainnstillingsknapp, fra intens til delikat, og et LED-digitalt display og klokke. I tillegg har den en tidtaker med automatisk startfunksjon for å stille inn tiden slik at maskinen slås på automatisk, med utmerkede resultater for alle krav. Smeg Kaffemaskin er tilgjengelig i syv forskjellige farger.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg