Carpe diem og litt kunst – men først en kopp kaffe:)

God morgen!  Det er blitt onsdag!  Ny dag – nye muligheter!  Men først en kopp kaffe.  En berømt franskmann skal vel en gang ha sagt noe sånt som at kaffen skal være varm som helvete, svart som djevelen, ren som en engel og søt som kjærligheten.  Vel, jeg er ikke så kresen, så for min del går det helt fint med en kopp dolce gusto-kaffe fra kaffemaskinen.

Det er fint å bruke litt kvalitetstid med barna, uten mobiltelefon, og bare være til stede med dem.  Min yngste datter holdt på med noe skolearbeid i går kveld.  «Pappa, hvordan var det nå man tegnet en nese igjen»?  Hun skal pynte på en illustrasjon. Hun er ganske kunstnerisk av seg, liker å tegne og male, og hun er veldig flink. Hun er nøye når hun tegner og skal ha med neseskaft, nesebor og nesehår, og i riktig avstand og proporsjoner i forhold til øyne, munn, hårfeste, hake og ører. Og da er det ikke alltid så lett med denne nesa.  Da er det vel godt å ha en lærerpappa som kan tre støttende til og hjelpe med skolearbeidet. Jeg hjelper selvsagt, lager like godt en tegning for å vise hvordan en nese ser ut (se under). Tar også med øyne og munn på bildet for å få frem de riktige proporsjoner;) 

Nei, nå må jeg visst gjøre med klar for ny dag på jobb.  Jeg trives med å være lærer og jobbe med barn og ungdom, men jeg underviser ikke i kunst og håndverk.  Nå skal jeg gripe dagen og gjøre den så bra som mulig;)  Vi høres i morgen!

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg