Celines vidunderlige belgiske vafler!

Reklame | Gymgrossisten og Kitchentime

ICANIWILL//Gorilla Wear//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er kjempegodt med vafler, men bloggere foretrekker gjerne belgiske vafler fordi det høres kanskje litt mer fancy ut:) Belgiske vafler har en lettere røre, større firkanter, dypere lommer og smaker kanskje enda bedre enn vanlige tradisjonelle vafler.  De ser i alle fall ganske fancy ut. Jeg tenkte jeg skulle vise dere hvordan man lager belgiske vafler i dag.  Har fått litt hjelp, av datter i huset, som stod for kokkeleringen her en dag tidligere, mens jeg knipset bildene.  Og når man vet at det skal lages belgiske vafler, og en selv skal smake, blir en selvsagt storfornøyd og kan smile med åpen munn:)

Slik lager dere belgiske vafler:

Finn frem en oppskrift på belgiske vafler på nett, for eksempel på aperitif.

Gjør det som står i oppskriften…

Hele greia skal hvile en stund også……

Når røra har hvilt seg ferdig, finner du frem ditt belgiske vaffeljern og starter stekinga:)

Ferdig!!!  Sett gjerne frem en liten modell av “Manneken pis” i lag med de ferdigstekte vaflene.  “Manneken Pis” er jo denne brønnfiguren som står i Brussel i Belgia, og denne gjør seg veldig bra i lag med vaflene.  De blir litt ekstra belgiske da, og “instagramvennlige” vil jeg tenke!!!  Pass nå imidlertid på å plassere han der lille brønnpisseren så han ikke står og tisser på vaflene da:)

Det som jeg liker best med de belgiske vaflene er de store fordypningene, som kan fylles med alskens snadder, for eksempel, deilig is, bær eller sjokoladesaus, og til belgiske vafler hører selvsagt gjerne med en søt og mektig topping.  Og da blir vaflene helt aldeles himmelsk gode:)  Jeg får nesten vann i munnen bare ved tanken.  Men nå er det visst snart tid for å kjøre på jobb, belgiske vafler får vente, men når jeg kommer hjem i ettermiddag, har jeg kveldsplanene klare.  Skal sette datter i arbeid, og jeg skal smake:)  Ha en fin tirsdag:)

(Oppskrifta som vi har brukt for å lage belgiske vafler, er hentet fra aperitif.no)

Les andre mat-relaterte innlegg på allansverden:

lillelørdagsgrøt

royal icing

sylterull

pepperkakemuffins

waldorfsalat

flatbrødmølje

chocolate crinkle cookies

pepperkake-is

kokebøkenes 10 på topp

verdens jævligste grønnsakssuppe

madelens koppkake

dagens middagstips:  “Southern dogs”

Verdens beste hjemmelagde hamburgere

Fantastisk frokost-toast

Klikk på bildelinken under hvis du vil kjøpe deg belgisk vaffeljern:)

Cloer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg