Dagens middagstips: Svenske kjøttboller

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Jeg kan nå jeg tilby alle dere mine kjære blogglesere rabattkode på to fantastiske produkter, robotstøvsugeren Neatvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Med rabattkoden AK15 får dere nå 15% rabatt på disse produktene hvis dere handler inne på Neatsvor-butikken eller Iviskin-butikken.  Dette er veldig bra produkter, begge testvinnere, og er du likevel skeptisk blir du ganske sikkert overbevist om at produktene er noe du trenger hvis du klikker her eller der.

I dag skal det handle om mat i allansverden!  Og det er ensbetydende med at jeg sliter noe alvorlig med å finne på noe å blogge om!  For når man ikke har noen ting som helst å blogge om, kan man blogge om ingenting, eller om mat, og i dag blir det om mat, så blir det kanskje om ingenting en annen dag jeg ikke har noe å blogge om.  Den dagen kan fort komme fort som svint, før jeg aner ordet av det!!

Men nok surking over at jeg ikke har så mye blogge om.  Det skal altså handle om mat i dag, og det er da noe.  Jeg skal presentere et middagstips for dere, kanskje fjase litt, strø rundt litt reklame her og der, og så er det jammen et nytt innlegg i allansverden i dag også, et skikkelig matinnlegg, ikke noe spesielt bra matinnlegg, ikke noe revolusjonerende ny spennende oppskrift eller noe sånt, men et matinnlegg der jeg kan lire av meg litt reklame og si at jammen ble det blogginnlegg i dag også.  Som sagt, så gjort!!!

Mat er godt!  Svenske kjøttboller er godt, og det er svenske kjøttboller som det skal handle om i dag.  Svenske kjøttboller er vel nærmest svenskenes nasjonalrett, men som kanskje ikke er svenske likevel?  Jo, for de svenske kjøttbollene er faktisk basert på en oppskrift Karl 12. tok med seg hjem fra Tyrkia på 1700-tallet en gang har jeg lest et sted.  Men uansett, svenske kjøttboller er i alla fall gode, uavhenig om de er svenske eller tyrkiske!

Det er forresten lekende lett å lage svenske kjøttboller, i alle fall hvis man kjøper dem ferdige på butikken.  Da slipper man å lage hele greia fra bunnen, kjøre en svenske eller hva det nå måtte være gjennom kjøttkverna slik at man får laget de ferdige saftige hverdagsfavorittene:)

Jeg pleier å steke kjøttbollene litt i stekepanna først…

Koker opp fløtesaus…

Har så kjøttbollene oppi kasserollen med fløtesaus…og lar dem godgjøre seg litt oppi der…

Til svenske kjøttboller er det bare en ting som duger……potetmos, gjerne hjemmelaget.  Lager man hjemmelaget potetmos, kan man godt bruke de kokte potetene fra gårsdagens middag. 

Ha oppi litt smør og melk og mos alt til en salig blanding

Alt klart for svenske kjøttboller med hjemmelaget potetmos, og selvsagt må det være tyttebærsyltetøy til.

Ja, og så er det jo godt med litt ketchup og sennep til, selvsagt Bergbys sennep!  Bergbys sennep er veldig god sennep, verdens beste, og det er ikke noe jeg får betalt for å like veldig godt.  Jeg mener det faktisk helt ærlig uten at Bergbys sponser meg, men det er veldig hyggelig om Bergbys sennepfabrikk vil vippse meg litt penger for gratisreklamen som de nå likevel får da, fortrinnsvis før jeg går lei av sennepen og finner ut at jeg liker en annen sennep enda bedre:)  Men enn så lenge er Bergbys sennep verdens beste sennep, og hvis den derre Bergby-fabrikken tar kontakt og vil sponse allansverden, så vil Bergbys sennep være verdens beste for evig og alltid, i alle fall så lenge sponsorpenger strømmer inn.  Klikk her hvis du kan tenke deg et sponsorsamarbeid med allansverden.

Deilig gode svenske kjøttboller.  Anbefales, både til fest og hverdag, med hjemmelaget potetmos, tyttebærsyltetøy, ketchup og verdens beste Bergbys sennep til:)  Bon appetit!!!

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro beveger seg oppå matter, over dørstokker og under sofaen.  Og det blir skinnende rent.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Hårfjerneren Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 her eller der.

 

5 kommentarer
    1. Jeg kan ikke forstå annet enn at her er det bare svensk kjøttbollesaus som mangler! 😉 For øvrig hadde du nok hatt enda flere spennende ting å skrive om hvis du hadde vært på bloggtreff i Spania akkurat nå 😀

      1. Ja, eneste som manglet var den svenske greddsausen eller hva den nå heter. Ja, noen er på bloggtreff i Spania, og andre sitter på et grisgrendt sted langt oppe i det kalde gokk, langt borte fra alle bloggherligheter, og innser at det ganske snart er blåmandag igjen. Huff å huff! Kos dere i Spania:)

        1. Lover å sende noen gode vibber idet vekkeklokka di ringer i morgen tidlig… Nei, vent! Det er for tidlig, og dessuten står ikke sola opp før halv ti her… Så da kommer sola herjende nordover til deg nærmere ti tenker jeg, for da har jeg stått opp! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg