Det er mye rart man skal høre før ørene faller av!

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.

Det er mye rart man skal høre før ørene faller av.  Og i dette innlegget i allansverden skal jeg fortelle om noe veldig rart jeg har hørt.  Jeg hørte det forrige lørdag på tv, i tredje programmet av “Adresse Malmø” der årets bidrag i Eurovision blir presentert, og der et ekspertpanel og en folkejury i studio sier sine velvalgte ord og gir poeng til låtene.

I dette tredje programmet ble vi presentert for bidragene til syv nye land.  Og det var mye spennende og rare ting vi fikk høre.  Nå skal jeg selvsagt lytte nærmere til låtene og gi anmeldelser av alle låtene på bloggen min med terningkast og hele greia på semifinale-og finaledagene neste uke, men et lite førsteinntrykk fikk jeg likevel dannet meg etter å ha hørt smakebiter av låtene på “Adresse Malmø”.  Jeg likte noe, men ikke alt.  Frankrike smeller til med en ballade i år, på fransk.  Det liker jeg.  Jeg må lytte mer til denne låten for å se hvor godt jeg liker den, men at jeg liker den, det gjør jeg!!  Det blir ingen radbrekking av Frankrikes bidrag når jeg skal anmelde denne.  Det er i alle fall sikkert.  Det kan bli en hyllest, i alle fall en bitteliten, kanskje en stor der jeg drar frem de virkelig store, svulstige superlativene.  Danmark stiller med en litt sånn fengende gladlåt i år, men jeg blir ikke veldig glad når jeg lytter til Malta og Portutals bidrag.  Litt kjedelig, men kanskje jeg liker det bedre når jeg får hørte bidragene flere ganger.  Dritkul låt fra Armenia forresten, og knallesterk låt fra Ukraina!!!  Det kommer til å bli høye terningkast til begge tror jeg.  Og så var det Irland.  Og Irland stiller ikke med en sånn Johnny Logan-ballade i år.  De smeller til med noe helt annet, og man skal høre mye rart før ørene faller av, og årets bidrag fra Irland er kanskje det rareste jeg noensinne har hørt.  Det er en sånn låt som ikke får terningkast 3.  Den får enten terningkast 1 eller så får den terningkast 6.  Bidraget “Doomsday blue” fra artisten Bambie Thug er noe merkelig rare greier, og etter å ha hørt denne låten vet jeg sannelig ikke hva det er jeg har hørt, for her er en salig sammenblanding av alle mulige slags musikksjangere i en og samme låt, og når jeg googler artisten så leser jeg at de gjerne spiller sånn “ouija-pop” som jeg antar at “Doomsday blue” kan karakteriseres som, uten at jeg egentlig helt vet hva det er.  Og jeg blir ikke klokere etter å ha hørt dette bidraget.  Nei, dette må jeg høre mer på før jeg kan felle en dom.  Det må enten bli en vakker hyllest og terningkast 6 for alt dette nyskapende, eller en forferdelig grusom radbrekking av denne låten som jeg ikke skjønner noen ting av, i alle fall ikke ennå.

Jeg er forresten spent på hvordan Bambie Thug og gjengen skal reise til Malmø.  Jeg har lest et sted at Bambie Thug også driver med hekseri og blodmagi, hva nå det måtte være, og kanskje kommer de til Malmø på kosteskaft?  Det skulle ikke forbause meg et sekund, for når jeg ser bilder av artisten så er jeg ikke tvil om at Bambie Thug hadde flytt som en dupp hvis hen hadde tatt vannprøven for å finne ut om hen er en ekte heks.  Vinner Irland årets Eurovision, blir det nok finale i Bloksberg neste år:)

Ha en fin lørdag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg