Endelig er den her – Allans nyttårstale!

Reklame | Gymgrossisten

Casall Sportswear//Anarchy//Björn Borg//Nike

Kjære familie, landsmenn, medborgere og medbloggere.

Atter står vi ved inngangen til et nytt år, og jeg er glad for at jeg ved dette årsskiftet kan overbringe dere en hilsen og takke for det vi har opplevd sammen i det året som går ut nå.

Året 2021 har vært et spesielt år, på samme måte som også 2020 var et spesielt år.  Noen år blir i ettertid husket som forferdelige år.  Vi kan nevne at i år 536 var det et gigantisk vulkanutbrudd på Island, solens stråler forsvant og en tykk tåke la seg over hele Europa i 18 måneder.  Det ble kaldere, avlingene i jordbruket slo feil og folk sultet i hjel.  I 1349 kom Svartedauen til Norge.  Over halvparten av Norges befolkning døde som følge av denne pesten.  Også i 2021 har corona ført til at samfunnet vårt har blitt satt på prøve og hverdagen vår har blitt sterkt påvirket.  I det vi står ved overgangen til et nytt år, står vi midt oppi nye coronarestriksjoner som ble innført rett før jul etter økende smitte i samfunnet.  Jeg håper corona-viruset snart blir borte slik at vi raskt kan ta tilbake hverdagen vår igjen, og så vi igjen kan tenke på corona som et bryggerimerke, og ikke som er virus😊

Alt har imidlertid ikke vært trist og leit i 2021.  Norge er et velfungerende og stabilt demokrati med et godt utbygd velferdssamfunn, og vi er heldige som kan få bo i dette verdens beste land.  Hurra for Norge, 17. mai og olje og alt det derre der!  Jeg prøver noen ganger å stanse opp og tenke, sette livet mitt i perspektiv, og prøve å verdsette hvor heldig jeg er som er frisk, har alt det jeg har, og kan bo i Norge ved inngangen til 2022.  Vi har det veldig bra i Norge!

Året 2021 kommer jo selvsagt også til å bli husket for at det var det året da bloggen “allansverden” så dagens lys, det blir i alle fall husket av Allan selv.  Allansverden dukket først opp på miniblogg.no i oktober på høsten gang, men etter en liten måned ble bloggen flyttet over til blogg.no, Norges største bloggeportal.  Her har bloggen hatt gode sidevisningstall og plasseringer, og har vært helt oppe på 10. plass på topplista.  Jeg er svært godt fornøyd med plasseringene til allansverden på topplista til blogg.no, bortsett fra på julaften da svært mange dessverre valgte å gjøre andre ting enn å lese blogg, og allansverden fikk da sin dårligste plassering så langt.  Kanskje stresser vi for mye rundt i jula og på julaften?  Hvis vi er kommet dithen at vi ikke får tid til å lese blogg på julaften, er det nok et signal på at vi bør senke tempoet og tenke gjennom hvilke ting som er viktig i livet, og hva som bør prioriteres i en hektisk hverdag.  Jeg vil tenke at man kan finne frem mobilen og klikke seg inn på allansverden med en gang man våkner på julaften, så det er liksom gjort.

Hvor går veien videre for allansverden i 2022?  Allansverden har som mål å bli Norges største blogg, slik at Allan Kristensen kan bli søkke rik på reklameavtaler, si opp sin kommunale lærerjobb, kjøpe fritidsleilighet på Aker Brygge eller på Bjørvika eller fritidsvilla på Frogner og vandre rundt på røde løpere, drikke champagne og spise kanapeer på fine steder rundt omkring!  For å bli Norges største blogg, må Kokkejævelen, Ida Wulff og andre toppbloggere vippes ned av bloggetronen helt øverst oppe på topplista på blogg.no og under slagordet «First we take Manhattan, then we take Berlin» satser allansverden på å innta førsteplassen på topplista på blogg.no og gjøre denne til sin egen.  Jeg vil minne dere på om at når Allan har tjent sin første million på bloggen sin, har han lovet å spandere berlinerbolle på alle dere som har besøkt bloggen og bidratt til rikdommen.  Allan er forresten oppgradert til partnerblogger på blogg.no og kan nå begynne å tjene penger på all den deilige reklamen som ligger på blogginnleggene han legger ut, og også på den fine reklamen som han selv legger ut, som regel helt øverst i blogginnleggene.  Allan blir glad hvis dere klikker på denne reklamen, og han blir litt rikere for hvert klikk.  Jeg håper jeg kan spandere berlinerbolle på dere i løpet av 2022, eller i alle fall om ikke så altfor mange tiår.  Jeg har altså store planer med bloggen min, og ambisjonene mine bør tas seriøst.  Det er vel ingen ting med min person som skulle tilsi at jeg ikke burde kunne tas seriøst?

Jeg ser altså frem til et nytt år, 2022.  Jeg gleder meg til mange fine opplevelser i lag med familien hjemme og borte.  I vinter blir det turer opp til ski-leiligheta på Månetoppen i Målselv Fjellandsby, og til sommeren blir det turer med bobilen Bob.  Og hvis det blir mindre corona utover året, blir det kanskje sydentur eller utenlandstur(er) også.  Jeg vet at vi står overfor utfordringer i det nye året.  La oss håpe at vi mennesker kan få kontroll på global oppvarming og andre miljømessige utfordringer.  Det er enkelt, men akk så vanskelig likevel, å løse miljøproblemene.  Jeg har tatt opp denne utfordringen i et tidligere blogg-innlegg, men nå ved årets slutt, kan det være på sin plass at jeg gjentar meg selv, siden jo dette er en viktig sak.  Vi er nødt til å jobbe sammen, alle nasjoner må gå sammen, samarbeide om å lete etter blåhornet.  Vi som har sett filmen «Blåfjell 2» vet at med dette blåhornet kan vi kontrollere været, og får vi tak i dette, kan vi bare blåse i hornet nå vi føler for varme somrer og kalde vintrer, og vips – klimakrisen løst.  La oss håpe at blåhornet blir funnet i 2022!

Jeg håper og tror at 2022 blir et bra år, det er litt schwung over sifferne faktisk i året, 2022!  Hør godt på det, 2022, høres bedre ut enn de fleste av de siste årene.  2022 kan bli bra!

Må det nye året bringe fred på jorden, lykke og velsignelse for min blogg, vår nasjon, alle mennesker og organisasjoner.

Jeg vil sende en spesiell hilsen til være væpnede styrker ute og hjemme, til sjøfolk i alle havner, og til bloggere i alle land:)

Jeg vil herved få ønsker dere alle et riktig godt nytt år!

 

10 kommentarer
    1. Godt nytt år 2022 til deg og dine🍾🎉🎊 så godt skrevet og refleksjoner😀ønsker deg lykke til med bloggen😀

    2. Flott tale, en blogger verdig! Godt nytt år, Allan! 🙂
      (Jeg venter fortsatt på at talen min skal bli skrevet, mens taleforfatteren tar seg en nyttårsdupp i sola)

    3. Flott tale 👌👏, men jeg håper du ikke blir å avslutte jobben din, selv om du skulle tjene deg rik på bloggen 😉
      Måtte dessverre lese den litt på etterskudd 🙈
      Godt nyttår til dere 🎆🎉

    4. Jeg ble helt satt ut av den der dressen din, ass.. Det er faktisk så til de grader glorete og over the top at den bikker over til å bli kul på det mest absurde vis.. *hahaha* 😛 😀 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg