Hva skal man blogge om for å få gode besøkstall?

Reklame | Gymgrossisten

SBD Apparel//Anarchy//SBD Apparel//Röhnisch

Det er jul i allansverden, og det har vært noen kjempefine juledager så langt, og det er mange juledager igjen.  Det er kjempefint med jul.  Fra et bloggeperspektiv så har jula vært litt opp og ned.  Julaften var en forferdelig dag med veldig få sidevisninger og dårlig plassering på topplista på blogg.no, og det er altså bare å innse at folk gjør andre ting enn bare å lese blogg på julaften.  Men så i går på 2. juledag gikk det rett til himmels med allansverden, 1583 sidevisninger og 10. plass på topplista på blogg.no.  Det er personlig rekord, og dette øyeblikket må nytes og feires med juledress og champagne og stjerneskudd!

Så er det store spørsmålet:  Hva i himmelens navn skal man blogge om for å holde seg så høyt oppe på topplista?  Det blir ikke lett, jeg føler på forventningspresset, for man må jo nesten forvente at en blogger som er så høyt oppe på topplista skal kunne blogge om veldig spennende saker og ting.  Og det er forsåvidt ikke så enkelt for en sånn som meg som har et helt vanlig fint A4-liv med jobb, kone, barn, hund og katt, og der det i grunnen ikke skjer så mye spennende egentlig.  Men når man står litt fast, og ikke helt har klart for seg hva man skal blogge om, kan man jo alltid spørre familien om hjelp.  Min kone og mine døtrer har faktisk klare tanker om hva jeg bør gjøre for å holde besøkstallene oppe.  Picasso Kristensen bryr seg ikke, han driter i hele bloggen og er mest opptatt av å tigge etter mat.  Felix Askeladden bryr seg heller ikke nevneverdig.  Han er trøtt og vil sove i fred.  Det eneste jeg selv kan komme på å blogge om i dag er en ny kåring, av et eller annet.  Jeg har så langt i desember hatt kåring av beste julesang, og kåring av fineste nisse i huset vårt (jeg nådde vel bare selv opp til 6. plass mener jeg å huske), og i dag blir det kåring av….trommehvirvel nok en gang…..trommehvirvel…….beste juleduft!!!  Neida, Allan synger såvisst ikke på siste verset når det gjelder å ha noe å blogge om, for det finnes sikkert enda flere ting man kan lage kåringer rundt. Jeg ser lyst på fortsettelsen og det nye året som begynner å nærme seg.  Men hva er så beste juleduft?  Dette er jo en ultraspennende kåring!!!  Her er topplista:

5. plass:  Lukten av akevitt

4. plass:  Lukten av julegran

3. plass:  Lukten av julevasket hus

2. plass:  Lukten av kongerøkelse

1.plass:  Lukten av juleribbe

Akevitten kommer på femteplass på topplista for beste juleduft.  Den hører til jula for min del.  Jeg stikker nesa ned i glasset og prøver å bestemme aromaene som strømmer ut av fra akevitten for å bestemme hva slags krydder og stæsj som er mest fremtredende. Jeg prøver å dra inn duftene, prøver å kjenne om jeg kan merke duften av karve eller koriander eller anis eller stjerneanis eller sitrus.  Min konklusjon er i år, som i fjor, det lukter sprit og det lukter jul:) Lukten av julegrana, kongerøkelsen og nyvasket julehus kommer også høyt på en slik kåring, men det er viktig at luktene kommer i rett rekkefølge her, og spesielt viktig er det jo at lukten av julevasket hus kommer før lukten av kongerøkelse.  Kongerøkelsen må jo tennes etter at hybelkaninene har forlatt boligen, og alt er skinnende rent.  Og når kongerøkelsen så er tent, da lukter det jul i huset.  Og det eneste som da mangler er juleribba.  Lukten av juleribbe er jul, kort og godt, og siden juleribba dessuten smaker så godt, blir det førsteplass på juleribba på kåringen av beste juleduft.  Gratulerer med seier til juleribba!

Margit er forresten vår hushjelp.  Hun er en slik robotstøvsuger som bidrar til at julehuset vårt blir presentabelt til jul.  Hun har litt vanskelige arbeidsforhold.  Picasso går rundt og bjeffer på henne og skal jage henne ut, og katta vår, Felix Askeladden, lister seg rundt og jakter på henne.  Margit lar seg likevel ikke affisere.  Hun gjør jobben sin – det blir rent og pent, og gjør sitt for at det skal lukte nyvasket julehus:)

Konemor har tidligere antydet noe om hva som kanskje kan gjøres for å få gode besøkstall på en blogg, uten at hun direkte har tenkt på min blogg i den forbindelse.  Hun hadde visst lest et sted at det kan være virkningsfullt å vise litt kropp hvis man skal få besøk på en blogg!  Hadde egentlig tenkt meg på ski i går 2. juledag, men da temperaturmåleren viste 23 minusgrader, ble jeg for pinglete og havnet i boblebadekaret istedenfor. Og da kom jeg til å tenke på hva konemor en gang hadde sagt.  Kunne besøkstallene på bloggen min holdes oppe hvis jeg jeg legger ut bilde av meg selv i badekaret i bar overkropp for eksempel?  Hvis ja, kan det jo bli flere bilder fra boblebadet fremover, dog med masse skum.  Men det blir en stund til tror jeg, har blitt lite trening og mye mat og godterier i jula, pinnekjøtt, flatbrødmølje, ribbe, kalvestek, marsipan, julekaker, lakriskuler, og jula er på langt nær over, så noe bilde av Allan i bar overkropp vil nok snarere bare føre til dårligere besøkstall for allansverden er jeg redd. Jeg avventer med det – ikke flere badekarbilder med det første.

Da har jeg kanskje mer tro på ideen til mine døtre. De har mer troen på at jeg bør skrive om og fronte skjønnhetsprodukter.  Ja, de har vel sikkert sett andre bloggere gjøre det, og da lest at disse har fått tilsendt produkter i posten, så da blir det på med en ansiktsmaske som mine døtre hadde til overs.  Den skal ha en oppkvikkende effekt og dufter av kaffe.   Jo, det var faktisk egentlig litt behagelig med en slik greie, men litt uvant ettersom jeg er mer vant til å innta kaffen på en litt annen måte.

Så får vi se om ansiktsmasker på Allan er veien å gå for å få bra besøkstall for allansverden.  Det vil tiden vise:)  Hvis det ikke slår til, er det uansett noen nye kåringer av et eller annet jeg kan ordne til:)

Jeg håper dere alle har det bra i jula. I dag skal vi ta en tur opp til Målselv Fjellandsby og kjøre litt nedoverski.  Jeg har jo fått i julegave en slik dope slalåm-hettegenserjakke som ungdommen bruker, og så jeg da, så da blir jeg sikkert å holde meg mest borte i skiparken der man kan utføre halsbrekkende stunt og denslags.  Det kan jo være at jeg kan legge ut noen bilder eller filmer fra mine stunt i morgen på bloggen, men jeg vet jo ikke om jeg får noen til å ta bilder, så det er ikke sikkert.  Jeg tror neppe jeg får noen til å ta bilder.  Jeg er forresten i gang med å skrive nyttårstale, og hvis alt går bra i Målselv Fjellandsby i morgen, så kommer jeg til å fortsette på denne talen i ledige stunder de neste dagene.  Prominente personer pleier jo å holde nyttårstaler, kongen på nyttårsaften, statsministeren på første juledag, og bloggeren som har vært nr. 10 på topplista på blogg.no legger ut sin nyttårstale tidlig på morgenen første nyttårsdag, så snart han bare får avsluttet nyttårsfesten og nachspielet først, så det blir i løpet av morgenen, formiddagen eller kvelden første nyttårsdag.  Gled dere til nyttårstaler, og ha en fortsatt god jul!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ikke dumt med skjønnhetsprodukter, du burde sikkert skrive en liten omtale av produktet med tanke på brukervennlighet og slikt. Som neste produkt foreslår jeg voksstrips til fjerning av hår på leggene.

    2. He-he, morsomt innlegg. Nå spørs det jo om man skal blogge FOR å ligge høyt på listen da 😉 Eller om man skal blogge fordi man liker å skrive. Og heller håpe at det man skriver er sånn folk har lyst å lese om. Jeg synes det er gøy å ligge såpass inne på listen at jeg får “bilde” når man leser fra Pc-en. For da er det i alle fall mulighet for at flere ser at man finnes. 😀 Men du har jo klart deg bra, veldig fort, sånn plasseringsmessig. Så dette går nok strake veien, med det du LIKER å skrive om. Ikke endre for å “tekkes” noen, du har en super blogg sånn som den er nå 🙂

    3. Takk for hyggelige ord og gode råd:) Jo, jeg er egentlig fornøyd hvis jeg nå ligger det jeg får se bilde av meg selv på pc’en (hehe). Sikkert lurt og riktig å skrive om det man liker å skrive:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg