Hvem bør gå videre fra siste delfinale av mgp?

Reklame | Gymgrossisten

Womens Best//Ehrmann//Star Nutrition//Star Nutrition

Hvem bør gå videre fra siste delfinale i mgp?  Jeg har funnet frem flagget, fått på meg mgp-klærne og bøttehatten, og jeg er klar for å gi det norske folk råd om hvem de bør stemme på i kveldens siste delfinale i mgp.  Men denne gangen var det vanskelig, for denne gangen er det tre kanonbra låter som slåss om den ene plassen, og jeg sliter veldig med å bestemme meg for hvem jeg skal anbefale folket å sende til finalen.  Jeg tenker og tenker og tenker.  La oss komme i gang med anmeldelsene, så får vi komme frem til en konklusjon helt til slutt.  Terningen er kastet.  Her er anmeldelsene…

Alexandra Joner:  “Hasta la vista”

Latinske rytmer! Jeg elsker latinske rytmer.  Får umiddelbart lyst på noen paraplydrinker, opptil flere, kneppe opp hawaiiskjorta og danse vilt og uhemmet i lag med Shakira oppå et bord, på et lugubert sted i syden, eller på et trendy utested i syden – spiller ingen rolle det:)  Mens jeg danser som en danseløve, triller konemor terning, og hun er ikke helt begeistret for det hun ser.  Terningkast:  3.  Hun antyder at det kan være en ide å komme ned på jorda litt, om ikke annet så komme ned fra bordet.  Vel, vel, bra melodi og fine rytmer, men, men, men, jeg knepper bare opp skjorta, hiver den ikke av meg, tar liksom ikke helt av, selv om det er latinske rytmer, bra låt, men ikke helt der oppe!  Det blir ikke mer enn terningkast 3.

Kim Wigaard:  “La melodia”

Det er noe episk og storslaget over denne låten.  Kim Wigaard synger veldig bra.  Det hele bygger seg opp til et refreng, og så kommer refrenget la la la la la la la la la la.  Enkelt og vakkert!  Kanskje jeg en dag lager et blogginnlegg med bare la la la la la la la la la la.  Vinner Kim Wigaard med La Melodia, vet jeg at det kan være tilstrekkelig med bare litt sånn la la la la la la la la la på bloggen en dag.  Men det er vakkert og flott, fin melodi.  Jeg kaster terningen, den triller litt rundt og lander på…..vow!….terningkast: 6.

Maria Mohn:  “Fly”

Jeg blir totalt forvirret av denne sangen.  Ved første gjennomhøring hørtes det som jeg omsider skal få komme med en radbrekking av en låt, men så hører jeg den flere ganger, og så ender vi oppå med terningkast 6.  Og det betyr at jeg liker den, kjempegodt.  Kul låt, litt annerledes, starten på sangen forteller meg at nå skal vi høre på folkemusikk fra Setesdal, og det hadde forsåvidt også kunnet være annerledes og originalt i mgp-sammenheng, men så går låten videre og det blir hylig og skring og jamring, og det er faktisk litt tøft.  Ja, det blir terningkast 6.

Sofie Fjellvang:  “Made of glass”

En nydelig ballade!!!  En virkelig vakker ballade.  Sofie Fjellvang har en nydelig, kul stemme.  Det meste er på plass.  Terningkast:  6

Det betyr at min anbefaling til det norske folk i kveld er at Kim Wigaard, Maria Mohn og Sofie Fjellvang alle tre går videre til mgp-finalen.  Det betyr at det blir noen flere bidrag i selve finalen, og jeg ser at det er veldig mange bra sanger med i år, og det kan godt være at jeg vil anbefale at vi sender flere enn bare en låt til den internasjonale finalen i Torino i mai!  Men det må jeg ta stilling til når den tid kommer, altså når selve finalen går av stabelen, men jeg har altså lansert muligheten så får vi se.  Så da vet dere altså hvem dere skal stemme på i kveld!  Alle tre!!!  Ta kontakt med NRK og hør hvordan dette skal gjøres i praksis!!!  Ha en fin lørdag!

 

4 kommentarer
      1. Ja, jeg likte egentlig flere av sangene i kveld veldig godt. Men Fly var jo kanskje den mest spesielle som skiller seg mest ut og med potensiale i en internasjonal finale ville jeg tenkt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg