Hvem er den kuleste nissen i Liveien 5?

God morgen!  Vi skriver lørdag 11. desember!  Jeg sov til jeg våknet av meg selv i dag!  Det var deilig!  Så stod jeg opp, gikk ut på kjøkkenet og fikk servert deilig sjokoladekake av rampenissen.  Det var en kjempefin kake, og jeg gledet meg til å smake.  Tok en stor bit, men det var da en merkelig konsistens på den kaka tenkte jeg da jeg smakte.  Litt sånn svampaktig liksom, smakte liksom av av kjøkkensvamp/oppvasksvamp innsmurt med nutella, og det var akkurat det der var.  Og så jeg da som tenkte at endelig var rampenissen blitt snill, lagd kake og allting, men nei!  Han er og blir en rampenisse!

I dag er den store nissedagen på allansverden!  Jeg skal ha en stor og høytidelig kåring av den fineste og flotteste og kuleste nissen som vi har i Liveien 5.  Det er ikke lett å ha en slik kåring, for det befinner seg et svært høyt antall med nisser i Liveien 5, og det er veldig mange fine og spesielle, så det er mange å velge blant når en skal foreta en slik kåring  Men vi gjør et forsøk – her følger lista over de flotteste Liveien-nissene!

Vi begynner nederst.  Jeg har ikke telt hvor mange nisser vi har, men la oss si at vi har 861 nisser, og da er det ingen tvil om hvilken nisse som er på 861. plass.  Det er dette ufyselige utyske av nisse.  Han er en Liverpool-nisse.  Dette er nissen til konemor.  Jeg har prøvd å gi han hedersplass i garasjen oppå hemsen bak hagemøblene, men konemor flytter han inn.  Står på en kommode i gangen.  Dette er ikke en fin nisse.  Han er nr. 861 i kåringen.  Jeg kan godt selge han hvis noen vil kjøpe han😊

Så hopper vi frem til topp 10:)  Her er det jammen mange flotte nisser!

10. plass:

Nissefar bor i nissehuset sammen med nissemor, nissegutt og nissejente, og han er en flott nisse.  Han er egentlig akkurat slik en nisse skal være, uten et Liverpool-skilt på klærne sine.

9. plass:

Nisser kan også være blå, og de kan være fine.  Denne nissen er våknet etter høstsøvnen, har tatt seg en blåtår og smiler bredt:)

8. plass:

Sparke-nissen er selvskrevet på ei toppliste.  Han er en flott nissemann og har en fin familie.

7. plass:

Kan nisser synge?  De prøver i alle fall.  Syngenissene er ikke så store, men de stemmer i av full hals:)

6. plass:

Man kan visst komme seg langt opp på topplista hvis man føler seg som en nisse.  Dette er en stor nisse, men hvis man ikke har skjegg, så vil man aldri bli en skikkelig nisse.  Det hjelper dessverre ikke selv om man føler seg som en.  Et pluss for langnisselua:)

5. plass:

Denne nissen har heller ikke skjegg, men han er faktisk en flott nisse.  Han lever i en tid med høye strømpriser, og bor i et hus med vedfyring, og han smiler selv om man aldri vet hva fremtiden bringer:)

4. plass:

En fantastisk flott nisse.  Slik skal en nisse se ut, med fjøsnisseklær og tresko:)

3. plass:

Denne “huskenissen” er et prakteksemplar av en nisse, hjemmelaget, ulastelig antrukket:)  Flott uttrykk i ansiktet!

2. plass:

Denne nissen kommer fra husfliden i Tromsø, og er en nisse jeg har virkelig sans for.  En dritkul nisse!  Jeg setter alltid ut grøt til nissen i jula. Fjøsnisser kan bli rampete og mannevonde hvis de ikke får grøten sin, og når jeg vet at fjøsnisser kan vandre rundt med øks, er jeg påpasselig med å holde nissene fornøyde og se til at de får grøten sin, og gi dem en god plassering når jeg har kåring av kuleste nissen i Liveien 5:)

1. plass:

Dette er en virkelig flott nisse, en hjemmelaget fjøsnisse med fantastisk flotte klær.  Han er slik en nisse skal være – sjarmerende, smårampete, ulastelig antrukket og selvsagt ha skjegg.  Han stiller seg selvsagt ikke opp i julepysjamas, med innkjøpt putti plutti pott-nisselue og uten skjegg!  Dette er den fineste og flotteste og kuleste nissen i Liveien 5.  Gratulerer som vinner av nissekåringen!!!

Ja, det er altså mange fine og forskjellige nisser i Liveien 5.  I helga er det forresten nissene som styrer showet i huset – vi mennesker og hund og katt tilbringer helga på månetoppen i Målselv Fjellandsby.  I morgen får dere se en bloggers dag i bilder fra månetoppen, og det blir fra dagen i dag det da.  Og det blir å skje mye gøy her oppe i dag – tannpuss, frokost, do-besøk, klesbytte, pynting til jul osv.  Det blir spennende med finale i maskorama i kveld på tv. Hvilke kjendiser skjuler seg bak maskene da?  Kan det være en blogger?  Man vet aldri.  Jeg er altså ikke hjemme i helga.  Jeg har sagt at jeg er på månetoppen.  Ja, et eller annet sted må man jo være hvis man ikke er hjemme.  I kveld faller i alle fall maskene siden det jo er finale.  Det blir spennende!  Ha en fin lørdag alle sammen:)

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. 😀 😀 😀 😀 😀
      *dævver!*

      – Det fremgår jo med all tydelighet at dette er et splittet hjem bestående av hhv en Liverpool- og en Man-U klan *hehe*.
      I kraft av å være ny bloggervenn og medblogger, i tillegg til å tilhøre samme kjønn som din kone, så vil jeg imidlertid på det STERKESTE fraråde å selge fotballnissen hennes, eller på annen måte sørge for at den ikke lenger er å finne blant de rødkledde med tilhørighet i husets nissesamling! For det er ett eller annet ved det å ha et kromosompar bestående av to X’er kontra deres Xy -kombo som gir oss det som på folkemunne kalles ‘kvinnelist’. Kort fortalt, innebærer dette at hun VIL finne ut at det er du som er den skydige uansett! Og selv om jeg ikke aner noe som helst om henne som person, vet jeg med en 100% sikkerhet at du vil måtte lide noe veldig om så skjer *haha*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg