Hvem er mine helter?

Reklame | Gymgrossisten

Smartshake//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL

Hvem er miner helter og forbilder?

Jeg tenkte jeg skulle avsløre for dere hvem som er mine helter og forbilder i dag, for det er sikkert mange som har lyst til å vite hvem som er helt og forbilde til en blogger som har vært helt oppe på 14. plass på topplista til blogg.no.  Jeg kan avsløre at det er ikke rampenissen.  Det er bare tull og vas fra den karen dag ut og dag inn.

Med en helt tenker vi gjerne på en særlig beundringsverdig person som har utført en stordåd og som av den grunn har vunnet stor heder og ære.  Slike mennesker er gjerne forbilder for oss andre.  Det kan være store forfattere, malere, filosofer, fotballspillere og andre som har gjort store ting innenfor sitt felt.  Og det er mange slike.  Men ingen slike er mine helter!  Mange av disse har gjort store ting, men samtidig sviktet totalt på andre områder når det gjelder å være et bra menneske.  Det kan være filosofen som tenkte de store tankene, men som samtidig hadde et stort antall barn med masse forskjellige kvinner og som ikke brydde seg nevneverdig om noen av disse.  Samtidig må det vel legges til at mange av disse har ført forbilledlige liv ellers også, ja, i tillegg til sine stordåder, men de har uansett fått så mye heder og ære at jeg har heller lyst til å trekke frem noen andre helter.

Mine helter er hverdagsheltene. Jeg vil slå et slag for disse. De som er snille, ærlige og redelige mennesker som står på hver dag for det de tror på men som aldri får noe særlig oppmerksomhet for det de gjør, og heller ikke er ute etter det.  Disse blir ikke nevnt i “historiebøkene”, men for mange får de stor betydning og utgjør en viktig forskjell. Og det er så mange av dem. Det er min lærerkollega som har stått i et tøft yrke i mange år, nærmer seg 70 og pensjonist-tilværelse, men som fortsatt helt til det siste har et brennende engasjement for yrket og barna, og lever seg inn i leken med de små barneskole-elevene i friminuttet fordi det alltid er en bra måte å bygge relasjoner på, og det igjen er viktig for læring.  Det er mine foreldre som jobbet dag ut og dag inn gjennom et langt liv, skapte et harmonisk og trygt hjem og alltid satte oss i andre i familien foran seg selv i alt de gjorde.  De er mine helter og forbilder!

I dag er det ett år siden min mor gikk bort.  Min far gikk bort tidligere samme år.  Vi mennesker lever så lenge vi blir husket.  Jeg tar heltene mine med meg, de gode, snille menneskene.  De skal henge der oppe på juletreet og feire jul sammen med oss.  De og alle andre hverdagshelter fortjener litt oppmerksomhet for alt de har gjort!

 

2 kommentarer
    1. Veldig rørende innlegg. Jeg har ikke mor og far lenger heller. Men de er jo også mine helter på hver sin måte❤ og mange flere som ikke stor i Guinness book of record:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg