Hvilke skisteder har de fineste blikkskiltene?

Reklame | Gymgrossisten, Blivakker, Elskling.no, Iviskin, Ivieyes, Neatsvor

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Dere som leste gårsdagens blogginnlegg i allansverden, vil vite at dagens blogginnlegg skal handle om blikkskilt.  Ja, du hørte rett!  Det skal handle om blikkskilt.  Ja, jeg vet det blir spennende, så det er bare å komme i gang, å få dette overstått.  Vi har en del blikkskilt oppe på ski-hytta vår i Penthouse Månetoppen 38D, og der har de hengt en god stund uten at jeg har kommet på å foreta en rangering av dem og kåre de(t) fineste, men det skal jeg gjøre i dag, altså kåre mine fineste blikkskilt, og da innenfor kategorien “skisteder”.  Blir sikkert en kåring av blikkskilt innenfor en annen kategori en annen dag, så det er bare å glede seg til hva som måtte komme:)  Men nå skal det handle om skisteder, skistedene med de fineste blikkskiltene.  Vi starter nederst på lista og jobber oss oppover…

15. plass:  Colorado, USA

14. plass:  Garmisch Partenkirchen, Tyskland

13. plass:  Chamonix, Frankrike

12. plass:  Lahti, Finland

11. plass:  Megeve, Frankrike

10. plass:  Arlberg, Østerrike

9. plass:  Zermatt, Sveits

8. plass:  Wengen, Sveits

7. plass:  Davos, Sveits

6. plass:  Cortina d’Ampezzo, Italia

5. plass:  Kitzbuhl, Østerrike

4. plass:  Grenoble, Frankrike

3. plass:  St. Anton, Østerrike

2. plass:  St. Moritz, Sveits

1. plass:  Semmering, Østerrike

Sånn!  Der var det gjort, kåring av fineste blikkskilt innenfor kategorien “skisteder” vel gjennomført, og overstått.  Det ble altså blikkskiltet fra Semmering i Østerrike som stakk av med seieren, og jeg aner ikke hvorfor, men en kåring må ha en vinner og ikke nødvendigvis noen begrunnelser for hvorfor vi den ene vant og den andre ikke vant, i alle fall ikke i denne kåringen.  Semmering er nok et flott skisted, i likhet med mange andre, og Sudbahnhotel Semmering skal være et virkelig ærværdig gammelt hotell, historie tilbake helt til 1800-tallet, og var det første der i området visstnok.  Vi kan også merke oss at blikkskiltet fra “Kitzbuhl” kom på en hederlig 5. plass.  Utforløypa i Kitzbuhl skal visstnok være regnet som verdens tøffeste, 85 prosent helling på det bratteste, og jeg har hørt eller lest at når man står oppe på “Streif” i Kitzbuhl, så står man på kanten av et stup, og hvis man så setter av utfor der, så blir det brattere etterhvert!!!  Jeg har aldri følt noen veldig trang til å stå på toppen av “Streif” i Kitzbuhl, og i alle fall ikke under noen omstendighet ha kjørt utfor der på ski!!!  Jeg tror jeg hadde trivdes langt bedre på Sudbahnhotel Semmering:)

Håper du får en fin dag:)  Takk for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om livet i Penthouse Månetoppen 38d:  https://allansverden.no/page-9/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Ny robotstøvsuger?  Gå for testvinneren Neatsvor X600 Pro og få rabattkode av meg:  https://allansverden.no/page-47/?pagelayer-live=1

Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt ved hjelp av lys.  Les mer på:  https://allansverden.no/page-51/?pagelayer-live=1

Mindre hodepine og bedre søvn med blålysbriller fra Ivieyes.  Les mer på: https://allansverden.no/page-52/?pagelayer-live=1

Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg