Hvis jeg var banksjef…

Reklame | Gymgrossisten og Indiska

GASP//ICANIWILL//Gorilla Wear//ICANIWILL

Jeg fikk en hyggelig mail fra banken jeg bruker for litt siden.  Det er alltid hyggelig med hyggelig mail fra banken, det er mindre hyggelig med meldinger om renteøkninger, men denne meldingen jeg fikk var en hyggelig mail.  Jeg fikk nemlig en invitasjon, en invitasjon til å delta på webinar, et webinar om den nye nettbanken som banken min nå driver og lanserer.  Banken har nemlig lansert en ny og oppgradert nettbank, som de selv sier, og på webinaret som jeg fikk invitasjon til å delta på ville en ha en gjennomgang av de viktigste funksjonene i den nye nettbanken og svare på eventuelle spørsmål en måtte ha:)  Så bra da!!!  Eller hva?

Hvis jeg var banksjef, ville jeg ha vært yderst forsiktig med å utvikle en ny nettbank som er såpass “avansert” at en trenger å holde et webinar for at kundene skal kunne skjønne bruken av de nye funksjonene.  Hvis man føler behovet for å holde et webinar for kundene, er det et klart signal om at den nye nettbankversjonen er for komplisert.  Hallooo….hele greia skal være brukervennlig, altså enkel å bruke, hilsen banksjef Allan Kristensen, som dog ikke har fått seg jobb som banksjef ennå, men hvem vet?

Konemor har forresten logget seg inn på den nye nettbank-versjonen, og jeg hører banneordene fra stua oppe på loftet her jeg sitter når det blir nærmest umulig å få betalt de regningene som før var så enkle å betale.  Jeg logger meg selvsagt inn på den gamle nettbank-versjonen så lenge den er tilgjengelig.  Det funker, det er enkelt og greit.  Jeg liker det som funker når det gjelder data og denslags.  Det er sjeldent lurt å kødde med det som funker når det gjelder data og teknologi, har jeg lært meg, bare la det være og glede seg over at det funker, og at en vet hva en skal gjøre.

Det er jo bra med webinarer.   Jeg er med på en del webinarer i forbindelse med jobb, men jeg kommer ikke til å prioritere og sette av tid for å delta på et webinar for å lære meg å forstå hvordan jeg skal betale regningene mine inne på nettbanken.  Jeg kommer til å prøve å klikke meg frem i den nye nettbankversjonen når den gamle nettbank-versjonen legges ned, og hvis det er så lite brukervennlig og komplisert at jeg ikke får til å betale regningene, blir jeg ikke fornøyd.  Og en bank vil ikke ha en misfornøyd blogger som har vært nr. 8 på topplista til blogg.no.  Jeg sier ikke mer!

Jeg kunne godt tenke meg å være konge eller banksjef.  Er nok litt vrient å bli konge, men jeg tror jeg skal begynne å søke på banksjef-stillinger.  Hvis jeg blir banksjef, beholder vi de enkle og greie og brukervennlige løsningene som kundene kjenner, og som de trenger for å få gjort sine daglige gjøremål i nettbanken, uten nye nettbankversjoner med diverse dikkedarier og kule funksjoner.  Ja, og så går jeg mot strømmen og setter ned rentene fremover!  Jeg tror jeg blir en god banksjef!

Ha en fin dag!  Takk for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Indiska//Indiska//Indiska//Indiska//Indiska//Indiska

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg