Hvordan er maten på Rhodos?

ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//Gorilla Wear

Jeg koser meg på Rhodos! I dag skal det handle om maten på Rhodos i allansverden!  Hadde liksom ikke noe mer spennende å blogge om i dag, så da blir det maten på Rhodos det skal handle om. Hvordan er da egentlig maten på Rhodos? Er den god? Er den jævli? Er den noe midt imellom? Jeg skal besøke restaurant Pegasus, spise, trille terning og gi en liten anmeldelse av den kulinariske opplevelsen.  Har de noe god mat på restaurant Pegasus da? De har i alle fall holdt på med å lage mat siden 1994, og da kan vel ikke maten være så ille gærn, eller så har de vel neppe fått holde på snart i 28 år og fore oss utenlandske turister?  Ok, la oss finne ut. Jeg tar med meg terningen og finner veien til restaurant Pegasus…

Det er mye spennende på menyen. Jeg går for Chicken Souvlaki. Usikker på hva det egentlig er, men chicken betyr vel kylling, og da må det vel være noe med kylling, og siden retten står under “Greek specialties” på menyen, så er det vel noe sånt gresk opplegg.  Etter en liten stund kommer dette på bordet….

Grillspyd med kylling og noe grønnsaker, hjemmelaget pitabrød, tsatsiki og pommes frites.  God mat.  Mye mat.  Litt lite smak på hele greia syntes tunga mi, men det kan jo være at det var noe galt med meg og ikke med retten. Vil tro det var slik den skulle være.  Men tunga bestemmer.  Det blir terningkast 4.  Pluss for mengden mat.  Bra porsjon.  Man forlater restauranten mett.  Kelnerne supre.  Ikke slike overhyggelige kelnere som flyr rundt og spør og graver… “where you from”…..Oh Norway! Beautiful country!!!!!  I love Norway!!!!  Wonderful people!!!!!  Jeg trenger å få spise denne maten i fred, slik at jeg kan rangere den, og da kan jeg ikke ha overhyggelige, smiskende, ultra-ekstroverte kelnere hengende over meg som vil være bestevenner og oppvarte meg, slik at jeg kan føle meg som en storkar, og således kunne etterlate mest mulig penger og tips.  Halloooo!!! Jeg vet jo allerede at jeg er en storkar.  Jeg har tross alt vært nr. 8 på topplista til blogg.no.  Jeg trenger ikke å ha overhyggelige kelnervenner heller.  Jeg har over 1000 venner på facebook, og det får jammen være nok!  Men flotte kelnere på restaurant Pegasus, hyggelige, vennlige og “rolige” som lar gjestene få spise sin mat i fred:)

Chicken Souvlaki er godt.  Men litt lite smak, syntes tunga mi, og den er sjefen.  Men absolutt en spisende rett, egentlig veldig godt, er bare tunga som er litt vrien og vrang og litt vel kritisk i dag:)  Jeg skal spise mye annet rart på ferie på Rhodos, og før vi reiser hjem hadde jeg tenkt å lage et innlegg med anmeldelse av maten jeg har spist og spisestedene vi har besøkt her på Rhodos.  Det er i alle fall planen!  Noe må jeg jo ha å blogge om. Men det blir en annen dag.  I dag er i dag, og en annen dag er en annen dag.  Hyggelig at du besøker bloggen min:) Ha en fin dag!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

London Grace//Clinique//Braun//Clarins

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg