Hvordan lage sinnsykt gode sveler?

Reklame | CURLI. Iviskin og Neatsvor

Fantastiske tilbud i dag: 15% rabatt på Neatsvor X600 Pro og Iviskin IPL G3 – bruk rabattkoden AK15.  10% rabatt på hårføneren CURLI AeroFlow – bruk rabattkoden Allan10.

Sveler er kjempegodt!  Og i dag lager jeg sveler i allansverden.  Om jeg lager sveler i dag i den virkelige verden, kan dere jo bare fundere på.  Det er aldri godt å vite.  Det som er helt sikkert er at jeg har ikke fått meg jobb på ferge, til tross for jeg lager sveler.  Sveler er jo fast inventar i kafeer på alle ferger har jeg inntrykk av, men man kan også lage sveler inne i et vanlig ordinært kjøkken, inne i et vanlig hus.  Så vet dere det!

Ei svele er ei om litt tykk og vid pannekake.  Man bruker gjerne natron og hjortetakksalt som hevemiddel, og dette gir jo svelene dens karakteristiske smak.  Svelerøren består ellers av egg, mel, smør, sukker og surmelk, og så stekes den gjerne på en steketakke.

Da vet vi det.  Slik lages da i alle fall sveler i allansverden!

Finn frem ingrediensene!

Putt opp i miksmasteren og kjør hele greia i gang.  Start med å ha oppi sukker og egg – visp dette godt sammen.  Hiv oppi resten etterpå, men ha i smeltet smør til slutt!

Gjør klar til steking!

Resultatet blir alltid bra når en blogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no lager sveler, som seg hør og bør….:)

Sveler passer veldig bra med en kopp kaffe til, både hjemme og på en ferge!

Nam!  Nam!  Det smaker med svele!  Lag deg svele du også!  Mangler du steketakke, kan du også bruke stekepanne.  Det funker det også, har jeg lest et sted:)

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt på blogg og andre sosiale medier?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no to ganger kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Bruk rabattkoden Allan10 og få 10% rabatt på hårføneren CURLI AeroFlow.  Denne koster til vanlig 3.500 kroner, men  er nå på tilbud til kun 2.490, og med rabattkoden Allan10 som gir ytterligere 10% rabatt, så koster den bare bittelittegranne mer enn et par tusenlapper.  CURLI AeroFlow er den kraftigste hårføneren på markedet og leveres med ny QuickDry ionisk teknologi.  Du kan velge blant et bredt spekter av temperaturer-og hastighetsinnstillinger, skreddersydd for ditt hår.  CURLI AeroFlow er best i test 2024 hos dinguide.no og bestetester.no.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Husk å bruke rabattkoden Allan10 så du får 10%rabatt.  Les utfyllende artikkel om CURLI AeroFlow i DinGuide:  https://www.dinguide.no/curli-aeroflow-harfoner-best-i-test-2024/

Sliter du med uønsket hårvekst?  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Hold boligen ren og pen:)  Og det klarer du helt fint du hvis du kjøper robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro og lar den ta seg av gulvrengjøringen-og gulvvasken. Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

6 kommentarer

      1. Når jeg neppe kommer til å nå toppen med rent fjas, så får jeg heller prøve å gjøre det med mat. Det har funket før, og det kan gjøre det igjen. Folk blir helt ville av mat!!

    1. Sveler er digg, og dette er antageligvis verdens beste sveler, tenker jeg, når Den O Store Toppblogger har laget dem😉 Jeg hadde takke en gang. Arvet etter min mor. Men solgte den dessverre på garasjesalg eller kanskje det var Finn.no. Brukte den til svelesteking jeg også. Min mor hadde brukt den til lefsesteking, og lomper.

      1. Ja, vi har også egentlig et skikkelig gammelt klenodium av en takke, men blir veldig bra sveler likevel, men det skyldes nok i all hovedsak at de jo blir laget av den o store prominente toppbloggeren:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg