I dag er det ikke blåmandag, men det er noe annet rart!!!

Reklame | Røhnisch, Gina Tricot, Hickap og Miinto

Det har vært noen rare mandager i det siste.  Jeg har ferie, det er ikke lenger blåmandag, men når det jo ikke er blåmandag på en mandag, er det jammen ikke lett å finne ut hva man skal blogge om på en mandag.  Jeg har slitt tungt de siste to mandagene i ferien min med å finne på noe å blogge om, og da har jeg endt opp med å blogge om noe fjas om at det er mandag, men ikke blåmandag, og at det da er så vanskelig å finne på noe å blogge om, ettersom jeg jo er så vant til å blogge om blåmandager på en mandag.

Men nå er det slutt på klaging og syting og surking over at det er vanskelig å finne på noe å blogge om på en mandag når det ikke er blåmandag.  Jeg har fått hjelp, ikke profesjonell hjelp av en psykolog eller psykiater eller noe sånt, men jeg har fått hjelp og tips fra en ihuga bloggleser som har kommet med en kjempegod ide hva jeg heller kan blogge om på en mandag når det ikke er blåmandag.  Og da tenker jeg ikke på forslaget fra bloggeren Frodith som foreslo at jeg kunne ha kjolemandag hver mandag.  Hun foreslo nemlig at jeg kunne låne en kjole fra bloggerfruen og ikle meg på bloggen hver mandag, og da altså en ny kjole hver mandag.  Tja, det kunne vært noe det kanskje.  Jeg har jo hatt på meg kjole før, på utdrikkingslaget mitt, den fine røde selskapskjolen til bloggerfruen. Jeg tror ikke verden er klar for mer av denslags.  Så det blir ikke kjolemandag.  Det blir derimot……trommehvirvel……trommehvirvel…….gladmandag!!!!  Ja, du leste rett, det blir gladmandag.  En av mine mest trofaste og ihuga blogglesere og største fan kom med dette strålende forslaget, og jeg går for det! Gladmandag altså!!!!!  Så da blir det enten blåmandag, eller så blir det gladmandag, når jeg skal lire av meg et blogginnlegg på en mandag.  Og i dag er det gladmandag!  Hurra for gladmandagen!!!!  Det er en fin mandag!  Det er forresten ikke Petter Stordalen som kom med forslaget om gladmandag.  For han er nemlig hver mandag gladmandag ettersom han driver og utbasunerer med store entusiastiske bokstaver “Endelig mandag!!!!!!!”, med diverse utropstegn bak, hver eneste mandag, har jeg lest et sted.  Og slikt skal vi ikke ha noe av.  Når det er ferie, er det gladmandag!  Når det ikke er ferie, er det blåmandag, og da driver vi ikke og roper ut “Endelig mandag”.  Fysj!!!  Slikt gjør man bare ikke!!!  Det tar seg slett ikke!  Tenk om jeg skulle kommet på jobb en mandags morgen og ropt ut i gangene “Endelig mandag”.  Sjefen ville nok ha klappet i hendene og jublet, mens mine kollegaer ville nok ha undret om jeg ennå ikke var helt ved mine fulle fem etter hva som må ha foregått i helga av festligheter, men trøstet seg med at blåmandagen nok også kommer til den muntre og lystige på en blåmandag! I alle fall etterhvert!!!

Så da er den saken herved avgjort og vedtatt.  Det er gladmandag i dag.  Hurraaaa!  Det er sommer og sol i nord!  Værmeldinga har løpt fullstendig løpsk og antyder opp mot 30 varmegrader utover uka her oppe i gokk.  Vi er gode til å klage på ting her nord, så vi kan sikkert klage litt på den jævla varmen og heten og steiksola også.  Men det skal ikke jeg gjøre.  Jeg skal glede meg over heten og varmen og steiksola.  Det er tross alt gladmandag!

Ha en fin dag!  Hyggelig at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager og livets finurligheter.

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag kan du gjøre mange kupp på handlefronten.  Sjekk ut:

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg