Jeg er helt på vidda i dag!

Reklame | Gymgrossisten

Jeg er dypt rystet og sjokkert.  Rampenissen har spilt kort i natt, invitert med noen barbie-og monster high-dukker og gått i gang med kortspill og det kan se ut som klespoker.  Jeg tenker at jeg får avviklet dette kortspillet før det går for vidt, og det har forsåvidt allerede gått for vidt, så nå er det slutt og rampenissen får heller komme ned og sette seg i rampenissehuset sitt og sove litt utover dagen.

Vi skal forresten ut å reise i dag!  Opp til Finnmark!  Kjører rett etter jobb i dag, først til Øksfjord i kveld, med julegave-leveranse, og så videre til Alta i morgen for å delta i bursdagsfeiring, 40-årslag – stadig flere av mine venner har tatt meg igjen og blitt eldre enn meg😊

Det blir gøy med tur opp til Finnmark. Flere prominente personer har jo tatt denne turen før meg, ikke minst Donald Duck.  Han var her oppe i 2014.  Turen hans er godt beskrevet i juleheftet fra dette året, “Helt på vidda”.

I dette juleheftet har onkel Skrue en fabrikk som produserer nettbrett.  Ja, Skrue den kapitalisten tenker hele tiden nytt for å fylle opp pengebingen sin, og for å lage disse nettbrettene må han ha et mineral som kun finnes på Finnmarksvidda.  Det betyr jo gruvedrift, og dermed konflikter med reindrifta.  Underveis forsvinner mineralet på mystisk vis etter å ha blitt hentet ut fra gruva, og man finner spor etter rein som bare forsvinner, midt på vidda.  Spennende saker altså – gruvekonflikter, snøskuterkjøring og nordnorsk dialekt preger storyen, og det ender heldigvis bra til slutt.  Donald hamler opp med gruveaksjonistene på Finnmarksvidda, og det gjør han vinterstid, uten bukser.  Intet mindre enn imponerende!  Det kan være kaldt der oppe på vidda vinterstid.  Jeg er usikker på om Donald var innom Kokkejævelen og handlet mat da han var her oppe – jeg skal innom på fredag, kjøpe noe snadder til jul.  Så blir det altså bursdagsfeiring, og kanskje diskusjoner om reinbeite, gruvedrift og snøskuterkjøring.  Det kan kanskje være litt konflikter rundt slikt oppe i Alta, men jeg har tidligere vært med på å løse de største verdensproblemer på bursdagsfester, så slike små lokale saker burde være greie å finne løsninger på i de sene nattetimer.  Kanskje Donald Duck kommer på bursdagsfesten, hvem vet?  Bloggeren Allan kommer i alle fall!

Ha en fin torsdag alle sammen:)

Adidas//Casall Sportswear//Star Nutrition//Nike

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg