Jeg er i gang med prosjekt “Under 50 på mila 2025”

Det er 1. juli 2024!  I dag går jeg i gang med prosjekt “Under 50 på mila 2025”.  Det kommer til å bli er rent helvete, for å si det mildt, for prosjekt “Under 50 på mila 2025” går altså ut på at jeg skal gjøre ting for å bli i bedre form slik at jeg skal klare å løpe 10 kilometer under 50 minutter neste år, altså i løpet av 2025!!  Jeg har klart det før, å løpe under 50 minutter på mila. Jeg gjorde det de to siste årene før corona, 49.52 og 49.17, og lenge før den tid har jeg løpt ned mot 40 minutter på mila. Men det er klart at det er mange deilige oster, gode spekepølser, kjeks, vinglass og saftige grillribber siden den gang. Men jeg har lyst til å gjøre det igjen, bli i bedre form og få en enda mer veltrent kropp, i den grad det er mulig, og det skal selvsagt godt gjøres, men jeg smeller til og gir det et forsøk:)

Så jeg roper det ut så det hjaller….prosjekt “Under 50 på mila 2025” er i gang i dag første juli 2024.  Nå blir det andre boller fremover, eller færre boller fremover, mer trening og mindre kos. Kan jeg klare det? Nei!! Jeg kan ikke klare det!! Det er umulig.  Men jeg prøver likevel!  Og jeg skal klare det!!  Og jeg sier det på bloggen her også så det skal føles litt forpliktende.  Men det blir tøffe tak, det er det ingen tvil om…

Det er en stund til 2025, og 2025 har tolv måneder hvorav siste måned er desember, så jeg har litt tid på meg. Jeg skal trene litt variert til å begynne med, må unngå strekk og belastningsskader, og så må jeg bli ca. 10 kilo lettere, og forhåpentligvis vil formen bli gradvis bedre og bedre og bedre og bedre…

Første mulighet for å løpe under 50 på mila vil slik jeg tenker det være “The Arctic Run” i Vesterålen” 7. juni 2025.  Hvis jeg mislykkes, er det også muligheter under “Midnight Sun Marathon” i Tromsø 21. juni 2025, og går ikke det, får jeg prøve meg på andre løp, for eksempel mila under Oslo Maraton høsten 2025.

Klarer jeg å løpe under under 50 på mila, blir det feiring med bobler og champagne…..klarer jeg det ikke, blir det gravøl.  Men i det minste har jeg da hatt noe å blogge om, trening altså, i motsetning til ellers da jeg blogger om ingenting, tull og tøys og møl og rent fjas, og blåmandager og gladmandager.  Jeg går likevel for champagne og under 50 på mila 2025:)

20180616_204603

Prosjektet mitt har fått sin egen side på allansverden.no der du kan følge hele galskapen fra start til mål fremover, hvordan det går med treninga og ostespisinga og kosen:  https://allansverden.no/under50paamila2025

Legger ut litt innlegg på bloggen fremover, og innleggene blir samlet på sida på allansverden, så får vi se hvordan det går.  Jeg kommer nok tilbake med et innlegg om status pr. i dag en eller annen dag i nærmeste fremtid, altså at jeg prøver meg på en 10 kilometer og legger ut tid og resultat og slikt på bloggen, hvis jeg gidder, å løpe altså.  Men det må jeg jo.  Det er ingen bønn, tror jeg:)  Det kommer ikke til å bli et lystig resultat.  Men ting skal og vil bli bedre, er i alle fall planen, hvis jeg gidder:)

Hyggelig om du vil følge med på prosjektet mitt “Under 50 på mila 2025”:)

Ha en fin dag:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les mer om prosjekt “Under 50 på mila 2025:  https://allansverden.no/under50paamila2025

20130622_200254

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg