Blånisser, Petter Stordalen og et lite lyspunkt på en blåmandag!

Reklame | Gymgrossisten, Lyko og Ivieyes

GASP//GASP//GASP//ICANIWILL

Det er mandag igjen!  Ny uke på jobb står for døren, hvilket betyr at denne mandagen er en blåmandag!  Og når det er blåmandag, skal jeg som vanlig på bloggen min på en slik dag surke og klage og syte over hvor trasig denne blåmandagen er.  Og det skal jeg selvsagt gjøre i dag også.  For denne mandagen er en tung dag.  Jeg har ikke blitt steinrik på reklameinntekter på bloggingen siden forrige blåmandag, og det betyr at jeg kan ikke slutte i min kommunale jobb, for jeg trenger pengene, og da er det bare en ting å gjøre, komme seg på jobb, for pengenes skyld.   Det tar tid å bli millionær på blogging, men jeg er tålmodig og standhaftig og regner med å leve i flere hundre år, slik at jeg til slutt kan titulere meg bloggermillionær og kan leve det gode og søte liv på røde løpere i tigerstaden.

Enn så lenge er det kommunal jobb også, og slik må det nok være.  Og da er det av og til litt tungt å begynne på jobb igjen på disse mandagene for en stakkars arbeidsmaur og ha en laaang arbeidsuke foran seg.  Ille nok er møtet med blåmandagen, men verre blir det, og direkte provoserende blir det når noen elsker mandager og ikke kan få nok av mandager.  Blånissene vrøvler om at når dagen er blå er allting godt, og når dagen er god er allting blått eller noe slikt, og det er jo fullstendig sinnsykt å høre på.  Blåmandager ikke gode dager, derved basta!  Nå sier vel blånissene ikke noe direkte om blåmandag akkurat, de babler om blå dager, og det er ikke nødvendigvis blåmandager de i det hele tatt tenker på.  Det er ikke sikkert de tenker så klart i det hele tatt.  De er neppe spesielt høyt utdannede og smarte der de sitter inne i dette berget sitt, uten mye impulser utenfra, så man skal kanskje tilgi dem for babling om blå dager og hvor bra slike dager er.  Da er det adskillig verre, tusen ganger verre, når en flink fyr som Petter Stordalen offentlig går ut og kårer mandag til sin favorittdag, og utbryter på sedvanlig entusiastisk vis, og med store bokstaver….ENDELIG MANDAG!  Er han full når han sier slik?  Man skulle kunne tro det, men han mener det visst i fullt alvor.  Det har vel noe med ny uke og nye muligheter og positiv tenkning.  Det er fint med positiv tenkning, men det får da være grenser!  Skal man virkelig kødde slik med blåmandagen?  Jeg kan love dere at hvis jeg neste mandag begynner å fable entusiastisk, og med store bokstaver, om at det er ENDELIG MANDAG, da har jeg drukket tett gjennom helga og er fortsatt sørpe full.  Jeg kan ikke se for meg at slikt skal skje.  Det skal godt gjøres å kunne bli så full!

Jeg prøver å smile selv om det er blåmandag, og jeg får det vel sånn noenlunde til.  Men alt er ikke bare trist og leit på en blåmandag. Jeg skal fortelle om et lite lyspunkt på en ellers grå og trist blåmandag.  I fjor høst begynte jeg å bruke Ivieyes-blålysbriller.  Jeg bruker jo en god del tid foran datamaskin og digitale skjermer, og har merket en del på hodepine hvis jeg sitter lenge foran dataskjerm.  Men etter at jeg har begynt å bruke blålysbriller har jeg merket mye mindre til slike plager.  Det er en kjent sak at blålyset fra digitale skjermer kan være en belastning for øynene, føre til hodepine/migrene og gi dårlig søvnkvalitet, men det smarte med blålysbriller er at de reduserer eksponeringen for disse blå lysbølgene, og jeg merker mye mindre til hodepine nå etter at jeg har begynt å bruke blålysbriller bare et par måneder.  Så jeg fortsetter å bruke mine blålysbriller fra Ivieyes.  Bruker du også mye tid foran datamaskin og digitale skjermer, anbefaler jeg deg også å teste ut et par blålysbriller fra Ivieyes.  De koster noen hundrelapper, men du får 20% rabatt på brillene når du bruker rabattkode Allan20 og bestiller brillene inne på Ivieyes-butikken, og da har du gjort et aldri så lite kupp prismessig, men det viktigste er likevel at du kan forvente deg en helsemessig gevinst.  Det er vel litt av et tilbud på en ellers så grå og trist blåmandag.  Klikk her hvis du vil se flere bilder og lese litt mer om disse blålysbrillene fra Ivieyes.

Ha en fin blåmandag videre da, og takk for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kevin Murphy//Kérastase//Toppik//Clarins

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg