Den store julebrus-testen!

Reklame | Gymgrossisten, Blivakker, Tannrevel, Gina Tricot og Elskling.no

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er ubegripelig mange typer julebrus å velge mellom.  Og jeg skjønner godt at mange kanskje synes det er vanskelig å finne sin favoritt blant alle de forskjellige julebrus-flaskene som har vært i butikkhyllene siden oktober.  Derfor skal jeg hjelpe dere med å sjalte ut skvipet fra de virkelig gode, kvalitetsjulebrusene.  Jeg er tross alt en prominent toppblogger, har en blogg som mange leser, eller i alle fall mange er innom, så da er jo også en influenser, en som påvirker og setter dagsorden, og da er det jo min oppgave å fortelle folket hvilken julebrus som er best!  Jeg skal i alle fall prøve.

Det finnes sikkert mange titalls typer julebrus, minst, og hvis jeg skulle ha drukket så mye brus i forbindelse med testen hadde det ikke vært helt bra for meg.  Et raskt google søk om “bivirkninger av å drikke for mye brus” viser at man har økt risiko for mye forskjellig rart ved for mye brus-drikking, herunder overvekt, metabolsk syndrom (som gir risiko for hjerte- og karsykdommer og diabetes type 2), nedsatt glukoseintoleranse, større livvidde, høyt blodtrykk og høyere kolesterol.  Det er ikke måte på hvor ille ting kan bli, så da har jeg bestemt meg for å plukke ut noen flasker julebrus og teste disse.  I min store julebrus-test befinner seg dermed følgende julebrus-flasker:

Jo, men det er ganske mange flasker med likevel, og jeg håper ikke den perfekte bloggerkroppen min tar skade av litt brus i dag.  Da er jeg klar til å gå i gang med brus-drikkingen!

1. Julebrus fra Coop.

Trist brusboks.  Lite farger.  Etterlater det inntrykk at dette er noe billig skvip fra Coop.  Jeg åpner, lukter, smaker, smatter og slurper….hmm…her er ingen smaker av mørke bær, ingen gode, stramme tanniner, kjenner ingen sammensatte balsamiske eller animalske dufter eller smaker. Det smaker kort og godt, enkelt og greit julebrus.  Greit nok.  Terningkast:  3.

2.  Hamar Lillehammer Julebrus.

Fin glassflaske.  Flasken pyntet fint med fine farger.  Jeg gjør meg klar for lukting, smatting og smaking. Det smaker…..julebrus.  Terningkast:  3

3. Hansa julebrus

Jeg liker flasken.  Fint bilde av en nisse i fart og kanskje på ville veier.  Jeg åpner og smaker, ruller julebrusen rundt i munnen, prøver å kjenne etter fine nyanser av sødme, syre eller bitterhet…ingenting!!!  Det smaker julebrus.  Terningkast:  3

4.  Aass julebrus

Fin boks!  Jeg får litt julestemning av han nissen.  Åpner boksen og tar en slurk.  Kan jeg fornemme lukten og smaken av mørke bær?  Nei!  Det smaker julebrus.  Terningkast:  3

5.   Mack julebrus

I utganspunktet synes jeg ikke brus på plastflaske smaker like godt og friskt som brus på glassflaske eller boks.  Hvorfor har man valgt oransje skrukork?  Det virker lite gjennomtenkt.  Dårlig førsteinntrykk.  Jeg skrur opp den oransje skrukorka og tar en soid slurk Mack julebrus, og det smaker skikkelig julebrus, intet annet. Terningkast:  3

6.  Tante Hedvigs julebrus, også fra Mack.

Fin boks.  Jeg ser også en nisse der.  Bra førsteinntrykk.  Jeg spretter boksen og heller innpå som om man skulle tro det var noe helt annet, men dette smaker også julebrus.  Terningkast:  3

7.  Solo super rød julebrus fra Ringnes

Jeg blir helt forvirret av denne julebrusen.  Det er solo der som jeg forbinder noe gult med, men så er det presisert at brusen er rød.  Jeg ser også noe gulfarge på boksen der bak nissen og den blå bakgrunnen, og jeg blir nesten helt tullerusk av dette fargeeventyret, og jeg har nesten helt glemt av hvilken farge jeg bør forvente på brusen når jeg åpner boksen.  Brusen er rød.  Det smaker julebrus.  Terningkast:  3

8. Rudolf og nissens julebrus fra Oskar Sylte

Fin glassflaske.  Morsomt navn på brusen.  Jeg får lyst til å smake på dette.  Jeg finner frem ø……brus-jekken og åpner.  Tar en slurk.  Det smaker julebrus igjen.  Terningkast 3.

Da har jeg smakt på all brusen og jeg kjenner meg fortsatt i fin form etter all brusdrikkingen.  Kolesterolen tror jeg er ok, livvidden er ikke blitt mindre og skrumpet inn, og det står også bra til med hjertet og rettekaren, tror jeg.  Men jeg har altså landet på terningkast 3 på alle julebrusene, og kan dermed ikke kåre en vinner, enn så lenge.  Nå kan det jo tenkes at noen bryggeri-markedssjefer har lest innlegget mitt og kanskje vil være sponsor for allansverden, og blir jeg sponset med noen sedler, så kan jeg gjerne ta en julebrus-test del 2, og kanskje kan jeg da klare å utpeke den beste julebrusen. Jo, det tror jeg helt sikkert at jeg skal klare!  Enn så lenge har vi ikke en julebrusvinner, og folket må manøvrere seg alene i julebrus-jungelen uten gode råd og anbefalninger fra den o store prominente toppbloggeren himself.  Men sånn må det nesten være.  Klikk her hvis du er kommersiell aktør, for eksempel markedssjef for et bryggeri som produserer julebrus, og kunne tenke deg å gi meg litt penger slik at vi får kåret en vinner av den store julebrus-testen.

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Sjekk supertilbud!  70%!!  Lekker skjortejakke fra Gina Tricot.  Før kr. 499.-, nå kr. 149,70.

https://gina-tricot-no.mtpc.se/2955237

Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg