Jeg prøver meg på fluffy japanske pannekaker!!!

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.

I dag skal det handle om pannekaker i allansverden!  Men ikke sånne vanlige, tradisjonelle pannekaker.  Det skal derimot handle om fluffy, japanske pannekaker, laget med marengs og nesten som små suffleer stekt i panne.  Merkelige greier altså!  Kan jeg få til å lage noe slikt?  Det er bare å hive seg rundt og prøve.  Jeg følger en oppskrift jeg fant på tine.no.  Here we go!  Pancakes in the making!

For å lage fluffy, japanske pannekaker trenger man:  4 stk store egg, 6 ss helmelk, 1 dl hvetemel, 1 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, 4 ss sukker litt smør til stekingen.

Jeg starter med å skille eggene og visper eggeplommene med melk.  Jeg dryler så bakepulver og vaniljesukker inn i blandingen som jeg nå har fått.

Jeg pisker deretter eggehviter til mykt skum og tilsetter sukker underveis.  Hele greia skal nå piskes til en stiv marengs.  Marengsen skal se ut som på bildet under.  Den er helt perfekt!

Så folder man marengsen inn i eggeplomme-blandingen og gjør klar for steking.

Jeg legger skjeer med røre i pannen.  Pannekakene skal gjerne være litt høye, ikke som et Eiffeltårn, men de skal være litt sånn tjukke og saftige uten at de flyter utover.  Det er perfekt slik de er på bildet, naturlig nok!
Det er lurt å å justere ned temparaturen slik at ikke pancakesene blir for raskt og hardt stekt på undersiden.  Steketiden må være slik at røren i midten får satt seg uten at pannekakene blir brent.  Dette ser bra ut:)
Slike fluffy japanske pannekaker kan spises slik de er, eller så kan man smelle til med lønnebærsirup og eventuelt noe annet rart.  Som den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen jeg jo er så smeller jeg til med lønnebærsirup og deretter jordbær…
Og godt er det….bon appetit:)

Prøv deg gjerne på noen fluffy japanske pannekaker du også:)  Ha en fin dag:)  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp Neatsvor her og Iviskin der.  Du kan lese mer om Neatsvor X600 Pro både her og der.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Vil du vite mer om Iviskin IPLG3 kan du klikke 3 her eller der.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg