Juhu! Det er sommerferie!!!

Reklame | Gymgrossisten og Indiska

ICANIWILL//GASP//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er fredag 24. juni, og i dag tar jeg sommerferie fra min kommunale lærerjobb.  Det blir deilig!  Jeg elsker denne jobben, i sommermånedene:)  Det er noen som sier at lærere har lang sommerferie, lengre enn alle andre.  Det er tull og tøys!  Elghunden og julenissen har mye lengre ferie enn lærerne.  Forresten er det ikke ferie alt hva lærerne har fri om sommeren.  Noe er også pålagt tidsfestet avspasering for lange arbeidsdager gjennom skoleåret forøvrig.  Men avspasering eller ferie eller hva det nå er når, blir flott med sommer og sol og å gjøre andre ting:)  Dere som er misunnelige på lærernes ferie bør heller prøve ut læreryrket selv. Det er ikke bare ferie og kos hel tiden.  Det kan også være et ganske vanskelig, tøft og krevende yrke med stort “trykk” og stadig nye krav og utfordringer. Test det gjerne ut selv:)

Jeg fortsetter forresten å jobbe deltid som nettlærer for NKI og Campus NooA i sommer, her er jeg i praksis er tilgjengelig for mine studenter 24 timer i døgnet 365 dager i året, men hele greia her foregår på nett, herlig fleksibelt opplegg der en jobber natt eller dag, borte eller hjemme, og med flotte arbeidsgivere som de to nettskolene er, med god orden, struktur og rutiner på alt, og der en blir satt pris på for den jobben en gjør, så er det veldig motiverende å holde på som nettlærer, også om sommeren:)  Blogging blir det vel også.  Allansverden består, også i sommer, er planen!  Jeg kan selvsagt komme i den situasjonen at jeg har lite å blogge om.  Det kan man aldri vite, men det er egentlig ikke noe stort, alvorlig problem, for man kan uansett blogge om ingenting hvis man ikke har noe å blogge om, eller så kan man jo blogge om rare hårfrisyrer og fargerike solbriller:)  

Ting ordner seg gjerne for oss bloggere, og i alle fall for en blogger som har vært nr. 8 på den derre topplista som de fleste helt sikkert har hørt om før, og som mange kanskje begynner å bli litt søkke lei av å høre om:)  Hva gjelder blogging ellers, regner jeg nå med at jeg skal vel finne på noe å fylle blogginnleggene med, for jeg skal jo gjøre litt forskjellig i sommer nå som det er ferie, og det kan en vel alltids blogge om, altså det jeg skal gjøre i sommer, såfremt det sømmer seg på et blogginnlegg, og det kan man vel kanskje aldri vite på forhånd, så vi får se.  Hvis det sømmer seg, kan det vel bli et blogginnlegg av noe. Hvis det blir mye som ikke sømmer seg å ha på et blogginnlegg, kan det vel også være at det blir dager hvor det ikke blir noen innlegg i allansverden i det hele tatt.  Man må nesten bare se det an:)

Det kan vel bli en tur eller to med bobilen Bob i løpet av sommeren.  Bob er alltid klar for en liten tur, eller en lang tur.  Han er med på alt.  Så hadde vi planer om å dra ut og fly, hvis det da ikke blir flystreik og kanselleringer og hele pakken.  Da blir det vel ikke noen flytur, og vi må finne på noe annet.  Det ville være leit om disse SAS-pilotene skulle begynne å streike akkurat nå.  Hvorfor kan de ikke gjøre som lærerne og heller streike når de har ferie? Da ville vel flytrafikken kunne gå som normalt, og alt hadde vært mye bedre for oss som hadde tenkt oss ut og reise i sommer:)  Så skal jeg vel uansett også være hjemme litt slik at jeg kan få klippet dette gresset som spirer og gror i hagen, og noe så inderlig også da!  Kanskje blir det et lite reisebrev fra gressklipperens ferd gjennom hagens vakre mosekledde gressplen?  Det hadde vel vært spennende ja:)  Vi får se!

I helga er bassenget i hagen fylt opp, og forhåpentligvis er vannet såpass oppvarmet at den hvite hvalen kan observeres i Liveien badeland i løpet av helga.  Jeg håper i alle fall det.  Det blir helt topp å innlede sommerferien med et bad…tror jeg.  Enten blir det helt topp, eller så fryser jeg ihjel:)  Jeg håper inderlig ikke at jeg fryser ihjel.  Ikke nå!  Det hadde vært utrolig kjedelig nå i starten på ferien.  Da ville vært bedre timing å fryse ihjel i midten av august når ferien er slutt, men jeg håper nå vannet er bra oppvarmet, slik at det blir et deilig bad:)  Ha en riktig god helg alle sammen:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

 

Indiska//Indiska//Indiska//Indiska

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg