Konemor har begynt å rote rundt i fattigdisken!!!

Reklame | Gymgrossisten og Bubblerooom

ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Vi var og handlet her en dag, konemor og jeg.  Det var en særdeles trist handletur.  Vi kjørte konebilen ned til den lokale matbutikken, som jeg selvsagt kan nevne med navn hvis de skulle ønske sponse meg med noen tusenlapper, men dessverre ble denne handleturen en trist handletur, en særdeles trist handletur.  Vi gikk inn, fant ei handlevogn og begynte å vandre rundt å legge oppi det som stod på handlelappen. Vi splittet oss opp litt for å hente litt forskjellige ting.  Jeg gikk for å lete etter spaghetti.  Fant den dyreste, funkygine med fullkorn, og tok selvsagt den.  Jeg er tross alt prominent toppblogger med en 2. plass på topplista til blogg.no, to åttendeplasser og har vært inne på topp 20 hver eneste dag i over en måned; så det var veldig naturlig for meg å velge en litt mer eksklusiv spaghetti, en litt sånn influenser-spaghetti.

Kanskje du en dag kan gå på butikken og kjøpe “allansverden-spaghetti”?  Hvem vet?  Vel, nok om det.  Jeg tok en pakke spaghetti, den dyre, eksklusive selvsagt, toppblogger som jeg jo er, og jeg gikk så for å finne konemor.  Og det er da jeg ser det!!!  Det sjokkerende synet!!!!!!  Det som jeg aldri trodde at en blogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no skulle måtte se!  Konemor hadde beveget seg bort til det “skumle” området, der borte i det området mellom der hvor osten og melka er plassert…..der hvor vi bloggere ikke går, eller holder oss på behørig avstand ifra, av frykt for å bli sett av andre og få svertet vårt gode navn og rykte.  Hit hadde konemor tatt veien, helt bort dit jeg ikke går, til…..fattigdisken!!!  Her er laget til en disk som inneholder varer med begrenset holdbarhet, tilbudsvarer, altså fordi datostemplingen er i ferd med å gå ut.  Det er kanskje her vanlige, ordinære mennesker henter varene sine, for å spare noen kroner, men det er liksom ikke her en prominent blogger plukker varene sine, i fattigdisken.  Hit hadde altså konemor funnet veien, og ikke nok med det at hun hadde tatt veien hit, hun står i tillegg bøyd over fattigdisken og graver nedi der på leting etter et eller annet, gudene vet hva.  Jeg vil egentlig ikke vite.  Hun plukket nå opp noe på tilbud og la oppi vogna, og så kunne vi går videre.  Heldigvis!  Knipset et bilde av fattigdisken mens jeg gikk forbi, i rask gange.  Jeg tror ikke noen så meg.  Det skulle tatt seg ut om bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no skulle bli sett borte ved fattigdisken.

Så betaler vi varene og går hjem, og idet vi pakker ut så finner jeg faktisk masse gode og fine ting, hentet opp fra fattigdisken.  40% billigere faktisk, og helt greit å bruke.  Noe kan man jo også fryse og ta opp og ha til senere faktisk, så egentlig er faktisk ikke fattigdisken så dum likevel når jeg får tenkt meg om. Den er faktisk helt genial!!  Er jo slik at når man sparer 40% på biffen, så har man mer penger man kan legge i en dyrere champagne, og slik får man jo brukt pengene på den mest optimale måten.  Det er fint å ha med seg konemor på handletur.  Jeg kan hente spaghettien, den litt eksklusive, og så kan hun hente andre ting på andre steder inne på butikken, dit toppbloggere ikke nødvendigvis trenger å være med, slik at man ikke skader sitt gode bloggernavn og rykte:)

Ha en fin dag alle sammen!  Takk for at du besøker bloggen min:)
Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772
Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/
Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

 

 

Happy Holly//Bubbleroom Occasion//Happy Holly//Chiara Forthi//Happy Holly//Bubbleroom Care

 

 

2 kommentarer
    1. Fattigdisken var et nytt ord for meg. Jeg pleier å kalle det loppemarkedet. Hva man bør ta med seg derfra er litt variabelt. Jeg ville for eksempel aldri kjøpt skalldyr som ikke er ferske, mens storfekjøtt generelt sett ikke engang er spiselig før det har gått bortimot en måned over påført holdbarhetsdato. (NB gjelder ikke kjøttdeig!) Det med fryseren er imidlertid et godt poeng. Og penger spart er jo penger tjent.

    2. Når mat er blitt dyrt da ser man etter andre og billigere varer. Kjøpte 1 kg spagetti i fra First price, ingenting i veien med den. I dag fant jeg ørret i frysedisken fra First price, smurte på grønn pesto og fisken var rett og slett god. I billigdisken fant jeg 1 kg glutenfri fløtegratinerte poteter til halv pris. Reker har jeg også funnet og ingenting i veien med det. Både jeg og mannen ser etter hva vi trenger og hva som er på tilbud. Bryr meg katta i om naboen ser meg rote nedi billigdisken. 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg