Lure ting å ha på hytta:)

Reklame | Gymgrossisten

Casall Sports Prod//Gymgrossisten//Gaiam//CLN ATHLETICS

Litt lure tips i dag, til deg eller dere som har hytte, fritidsbolig, hus, leilighet, villa, skur, penthouse, campingvogn, bobil, telt, men kanskje spesielt til dere som har hytte eller fritidsbolig eller denslags.  Hvordan gjøre det litt ekstra gjennomført trivelig på fristedet for avkobling..?, som kanskje er hytta eller fritidsboligen, men som forsåvidt vel også gjerne kan være huset eller leiligheta der man bor – ingenting i veien for det:)  Som blogger og influenser er dette selvsagt noe jeg kan påta meg å ha en mening om, spesielt siden jeg kan lage et blogginnlegg om det, og dermed ha noe å blogge om nok en dag:)

Jeg tar utgangspunkt i vår ski in/ski ut-leilighet som vi har på månetoppen i Målselv Fjellandsby, der vi har funnet frem til små ting som er kjekke å ha, og som gjør “hyttelivet” vårt litt ekstra koselig.  Og de tingene tenkte jeg at jeg skulle dele med dere:)

Hyttebok kan man vel ha selv om man har en fritidsleilighet som oss.  Vi har i alle fall det.  Her skriver vi litt om hva vi har gjort på “hytta”, og så prøver vi å huske på å la gjestene skrive inn en liten hilsen.  Artig å ha den å bla i og se litt tilbake på hva vi har gjort og hvem som har vært på besøk:)

Troll på nattbordet er trivelig!  Siden vår fritidsbolig ligger oppå fjellet i tilknytning til et ski-anlegg, har vi litt forskjellige ting som peker i retning av “fjell” og “ski” og “natur” og “friluftsliv” og denslags.  Og troll finner man jo gjerne i naturen og oppe på fjell. Jo, det skal stemme det, for er til og med laget en barnesang om at “oppe på fjellet der bor det tre trolle, trollefar og trollemor og lille Olle Bolle”.  Og så sier de “bø” disse trollene!  Men det gjør ikke mitt troll.  Har aldri hørt det det si det i alle fall.  Mitt troll skal visstnok være et lærertroll, som jo passer bra siden jeg er lærer.  Trollet har veske, ABC-bok og eple.  Det eplet forbauset meg litt!  Jeg tror egentlig ikke det er så typisk for lærere å vandre rundt med eple i handa, men det er mulig det er blitt en trend som har gått meg hus forbi:)

Solan og Ludvig er selvskrevne gjester på hytta:)

Maskot fra VM på ski passer fint inn på en “ski-hytte”:)

Et slikt rundt Swix-veggtermometer er kjekt å ha på trappa.  Det viser temperatur og hvilken smurning man bør bruke hvis man skal ut på ski. Genialt!  Noen bør tipse ski-landslaget om at dette finnes, så slipper de å bruke masse penger på disse svære smøre-trailerne sine, for dette termometeret viser enkelt og greit hvilken smurning man bør bruke, og det er vel det skiløpere uansett nivå gjerne vil vite:)

Vi har jo en ski-leilighet og da pynter vi med bilder som setter oss i den rette ski-stemninga:)

Kaffekopper må man ha på hytta – vi har mummi-kopper som viser bålkos og vandring ute i snøstorm.  Usikker på om mummi-gjengen egentlig er helt forbilledlig kledd for å vandre rundt i snøstorm, men de får gjøre som de behager:)

Kjekt å ha drikkebrikker, for eksempel drikkebrikker med litt lokale stedsnavn fra der man kommer fra:)

Vi har tre soverom på leiligheta, og hvert soverom har egne navn, gitt etter bilder på veggene på soverommene…

Narvik-rommet

Hemsedal-rommet

Målselv-rommet

Man må jo ha en bluetooth-høyttaler slik at man kan ordne til afterski ute på altanen med tyske og østerrikske afterski-låter.  Stemningen stiger i taket når “Anton aus Tirol” dundrer gjennom anlegget:)

Vinhøne!  Alle vet at det må man bare ha, både hjemme og borte:)

Blikkskilt for å “sprite opp” uteveggen på altanen.  Finnes i alle varianter for en billig penge, for eksempel på wish.  Jeg har festet dem slik at de er lette å ta ned hvis jeg skulle ønske det, i tilfelle jeg blir søkkel lei av alle disse ski-bildene, eller hvis det blir storm og jeg vil unngå at de blåser avgårde, eller for å unngå at de blir solbleiket om sommeren hvis det blir mye sol, noe som ikke alltid er et stort problem egentlig.

Afterski-sett fra Swix er alltid kjekt å ha:)  Og ikke bare kjekt å ha, er egentlig et must i en ski in/ski ut-leilighet:)  Egentlig langt viktigere enn skismurning og alt annet rart.

Og med en jerven-duk kan man sitte ute og kose seg, selv om det er kaldt og dårlig vær.

Og når man sitter ute, passer det jo fint med en stjernekikkert, slik at man kan se på dam…..ehhh…..stjernene:)

Lag egne malerier av fjellene i nærområdet og heng opp, eller gjør som jeg, få datter til å finne frem penselen og male:)  Istindan til venstre, Storala til høyre.

Og sist men ikke minst.  Er man på hytta, må man ha bålpanne.  Det er kos med bålpanne:)

Og aller, aller sist, men ikke minst.  Man må ha et zipfy-akebrett.  Man starter øverst oppe i fjellandsbyen og suser nedover.  Artig for ungene:)

Og som regel går det bra når man dundrer nedover på akebrett, også sist gang, så da har jeg fortsatt helsa i behold, alle vitale kroppsdeler intakt og kan ønske dere alle en fin dag:)  Håper vi ses i allansverden igjen i morgen:)

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg