MGP i kveld! Allan kaster terning og anmelder låter!!

Nutramino Fitness Nutrition//Iron Gym//FoFill//ProPud

I kveld er første norske delfinale i Melodi Grand Prix.  Gjennom fire delfinaler, en siste sjanse og en finale skal 21 låter konkurrere om å vinne norsk mgp og delta for Norge i den internasjonale finalen i Torino i Italia i mai en gang. Første delfinale er altså i kveld, fire låter skal konkurrere om en finaleplass, og vi skal gi stemme til den vi liker best.  Jeg tenkte vi skulle varme opp litt i allansverden med anmeldelse av kveldens sanger.  En blogger som har vært på 10. plass på topplista til blogg.no ville selvsagt tro at han har kontakter inn mot kjendisverden og artistbransjen, slik at han kunne ha fått tjuvlyttet på mgp-låtene, men det er faktisk ikke nødvendig denne gangen, for alle sangene ligger ute på spotify, slik at alle, også dere helt vanlige mennesker kan gå inn og høre. Og det har jeg faktisk også gjort denne gangen, gått inn på spotify og lyttet, akkurat som dere helt vanlige mennesker har kunnet gjøre:)  Er ikke det litt gøy da?  Uansett, jeg har lyttet og jeg skal trille terning!  Det kan bli vakre og vidunderlige hyllester, men også brutale og forferdelige radbrekkinger av låtene når terningen skal rulles og anmeldelsene skal gis.  Jeg tar på meg dressen, finner frem flagget, fyller opp mozell i glasset og gjør meg klar for mgp-fest, terningtrilling, hyllester og radbrekkinger!!!  Jeg har litt lyst faktisk, til å foreta en radbrekking i dag.  Noen dager er jeg i slik modus, og jeg er det i dag!

De som deltar i kveldens første delfinale er Mira Craig med sangen “We still here”,  Frode Vassel med låten “Black Flowers”, TrollfesT med “Dance like a pink flamingo” og Eline Noelia med “Ecstasy”

Jeg tenker det er noen spente artister som er litt nervøse før terningen skal trilles i allansverden!  Vi går i gang!  Vi skal trille terning!!

Mira Craig:  We still here.

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si.  Er mye roping og nananana, og en del hyling og skriking til slutt.  Jeg vet sannelig ikke helt hva jeg skal si.  Er vel noe fengende rytmer der et sted, tror jeg.  Litt kjedelig tekst, ikke så mye tekst tror jeg, mye gjentakelse av det samme.  Jeg tror dette blir terningkast 3.  Jeg kjenner rytmen, men litt at det samme igjen og igjen og igjen.

Frode Vassel:  Black Flowers

Black flowers betyr vel svarte blomster om jeg ikke tar helt feil, og jeg foretrekker nok blomster av annen farge i vinduskarmen og i hagen.  Svarte blomster gjør seg ikke helt i allansverden.  Blir litt dystert.  Melodi er vel ok.  Lar meg ikke begeistre vilt, føler ikke for noe radbrekking heller her, men sånn helt ok, men kanskje ikke det heller, jeg ruller terningen….la oss se….terningkast:  2

TrollfesT:  Dance like a pink flamingo

Hva er dette?  Er noe sånn rock og så er det plutselig en rosa flamingo der.  Hm…men er ikke kjedelig anonym rock som ikke skiller seg ut.  Jeg føler det er noe der.  Jeg lar meg rive med faktisk. Det er noe originalt og levende med denne låten – jeg får lyst på mer mozell og danse på bordet.  Jeg tror faktisk at jeg liker dette.  Jo, dette blir en hyllest. Herlig!  Fantastisk!!  Genialt!!!  Jeg digger den, herfra og til du grønne glitrende tre!!!  Jeg skal danse som en rosa flamingo og oa hele natten og oa hele dagen:)  Jeg er med!  Heia TrollfesT!  Jeg triller terningen og det blir terningkast:  6

Eline Noelia:  Ecstasy

Siste sjanse for en radbrekking i dag, og jeg har så lyst, men det ville ikke vært rettferdig overfor denne sangen, for den er ikke så ille, men ikke sånn helt superbra heller.  Hun Eline Noelia synger vel bra, men melodien blir litt for kjedelig for meg og minner meg om noe jeg har hørt fra mange før og er litt lei.  Ok, men ikke mer.  Terningkast:  3

Og det betyr at det er TrollfesT med “Dance like a flamingo” som vil få stemmen fra allansverden i kveld.  Har aldri vært på en TrollfesT, såvidt jeg kan erindre, men blir gjerne med på en, og kan selvsagt ha vært med på en uten at jeg kan huske det:)  Ingen radbrekking i dag altså, selv om jeg hadde veldig lyst, men nye sjanser neste lørdag.  Jeg tenker jeg skal trille terning da også, ny delfinale da:)  Så får vi se om influenseren får rett, om TrollfesT går videre i kveld!  Blir på en måte en test for min “kraft” som influenser, for hvis mange nok leser bloggen min, og lar seg påvirke av min anmeldelse til å stemme TrollfesT, og denne vinner i kveld, så viser det at Allan er en ekte Influenser, med stor I.  Ha en fin lørdag!

NB:  Mulig jeg må få på meg flaminguy-dressen og danse som en flamingo hvis det blir TrollfesT i kveld!

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Syns Frode sin melodi var best i kveld. De andre spiller litt for mye på karneval, og satser kanskje på årets vinnere av kostymeshow 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg