Rampenissen, BTS og katta!!!

Torsdag morgen!  Opp og hopp!!  2. desember!  Ny dag venter.  Det har vært action i Liveien 5 i natt.  Det har skjedd ting!  Rampenissen har vært ute på ferde. Da jeg gikk ut i stua i morges, så jeg jo at rampenissen ikke lenger var inne i rampenisse-huset sitt, der han oppholder seg hele dagen, kvelden, frem til vi går og legger oss.

Jeg kastet et blikk rundt i stua.  Blikket mitt festet seg ved julekrybba.  Julekrybba var ikke det den en gang var.  Jesusbarnet var ikke helt seg selv, ej heller Josef og Maria, de tre vise menn, hyrden.  Ingen var seg selv lik.  Julekrybba vår var blitt en K-pop-julekrybbe, og alle figurene, minus dyrene, var nå sangere fra Kpop-gruppa BTS – Jungkook, V, Jimin, Jin, Suga, RM, J-Hope.  En høyst moderne julekrybbe altså.  Om det har vært konsert i løpet av natta vites ikke – jeg har sovet tungt og ikke hørt noe.  Han hadde visst i alle fall hatt det veldig gøy i løpet av natta, rampenissen, for han smilte lurt da jeg traff på han ved siden av julekrybba.  Speilegg-steking i går, K-pop julekrybbe i dag.  Jeg synes det tiltar i tull og vas.  Hva blir det neste?  Det er bare å stålsette seg for morgendagen😊

Jeg skal prøve å dra på jobb i dag.  Foreløpig går det ikke. Felix Askeladden har lagt seg oppå jobb-sekken min, og ønsker visst at at matfar skal være hjemme med han i dag.  Man har vel rett til å være hjemme med syke barn under tolv år, men jeg vet ikke om det er hjemmel for å være hjemme med katta.

Dog vet vi jo at hunder har eiere, mens katter har sin stab, av tjenere.  Kattene gjør som de vil, de gjør ikke som vi mennesker vil, slik som hundene.  Jeg vil anta at katter må se ned på hunder, og tenke at de må være stokk dumme og lite selvstendige.  Hunder er villige til å dra en slede for menneskene sine midt på vinteren, gjennom snøkav i svært ugjestmilde strøk, dag inn og dag ut.  Det hadde ikke vært meg det nei, tenker Felix Askeladden.  Jeg ser forresten ikke for meg at Picasso heller hadde dradd noen slede etter seg, så de er egentlig et bra team Askeladden og Picasso.  Jeg får se hvordan jeg kan løse dagens lille utfordring med å få tilgang til jobb-sekken min.  Jeg vet ikke helt om det er innenfor at en fra tjenerstaben må fysisk flytte på husets herre.  Det ville kanskje ikke tatt seg helt ut.  Jeg tror husets herre ville ha mjauet da.  Vi får se hvordan det går – jeg må ta en avgjørelse snart.  Ha en fin torsdag alle sammen😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg