Skikkelig smarte sportsbod-tips!

Reklame | Gymgrossisten, Blivakker, Neatsvor. Iviskin, Ivieyes

Gorilla Wear//ICANIWILL//ICANIWILL//GASP

I dag skal jeg dele med dere noen skikkelig smarte sportsbod-tips.  Sportsboder er jo ofte ikke veldig store, og det gjelder å lage smarte innredninger eller løsninger som gjør at man får utnyttet plassen maksimalt til å sette inn ting og tang, og samtidig ha et system for å finne tak i det man skal ha.  Og jeg er god på systemer.  Jeg er en strukturert systematiker som aldri går på do uten at jeg har en plan, og jeg er i tillegg o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, så dette med å lage gode systemer og rutiner er noe jeg er steingod på, hvis det er noe som heter å være steingod på noe.  Vel, i alle fall, her er et par smarte tips for hvordan man lager en skikkelig bra innredning i sportsboden.

Vi har jo en sportsbod i tilknytning til hytte-leiligheta vår i Målselv Fjellandsby, og om livet i Penthouse Månetoppen 38d kan du lese mer om her, og vi har klart å plassere ubegripelig mye rart inni denne knøttlille sportsboden.  Og i det man åpner døra til sportsboden blir man møtt av litt forskjellig rart, liggeunderlag, skisko, alpinhjelmer, kasse med julepynt, kasse med påskepynt, juletre, ski, akebrett, grillkull, bærplukkere, flagg, snowboard, bålpanne, reinskinn, termos, drikkekopper, pinnekjøtt-kasserolle og så videre og så videre….

En smart ting å gjøre er å lage gode hyllesystemer i sportsboden.  Vi har gått for et elfa-hyllesystem, som alltid kan bygges på videre, og hvor vi også plasserer ting i høyden for å få utnyttet den plassen også.  Og det som er øverst er naturlig nok litt kronglete å få tak i, så der plasserer vi det som vi ikke bruker så ofte, for eksempel kassene med påskepynten og julepynten som vi ikke bruker sånn i det daglige, men som er mer sånn sesongbasert.  Vi er visst heller ikke så ivrige med å plukke bær ser jeg, så bærplukkerne er også plassert høyt der oppe et sted.  Flagget er også høyt der oppe, men er uansett lett å vippe ned hvis man skulle få behov for å feire et eller annet, og det kan fort skje at det blir behov for litt feiring.  Det vet man aldri:)

Vet ikke hvor lurt der å ha reinskinn pakket inn i plast, og hvis det ikke er så lurt får jeg sikkert høre om det nå, men det blir i alle fall mindre hår av det når det er pakket inn.  Og bak reinskinnet inn mot veggen er juletreet plassert.  Jo, jeg vet at det er der bak et sted.  Jeg har kontroll på det, det er en del av hele dette systemet der det har sin faste plass og jeg vet at det er der bak et sted.  Helt sant!

Elfa-systemet har en del smarte løsninger, som denne enkle knaggrekka man bare plasserer på kanten av hyllene, og der kan man henge kniver og hva det nå enn måtte være:) 

En enkel og veldig praktisk måte å plassere ski og staver er å sette opp et bord langs ene kortveggen, og da står ski og staver her av seg selv – faller ikke over ende, får plass til masse ski-par og er lett å ta ut og sette inn.

Og i min systematiske sportsbod-verden har alt sin faste plass, og det settes tilbake der det stod.  Da er det lett å finne når man trenger det, også dette forbaskede juletreet bare man får flyttet bort reinskinnene og bålpanna og det store altanflagget.  Men det er der!  Jeg vet.  Bare vent og se når det blir desember igjen:)

Så er jeg spent på om folket liker dette blogginnlegget om en sportsbod.  Hvis jeg havner over bloggeren Kjerringtanker på dagens toppliste til blogg.no, må jeg regne med at kjerringa, som hun selv omtaler seg, kommenterer og anmelder dette blogginnlegget, for kjerringa kommenterer de andre toppbloggerne fra et kjerringperspektiv, og jeg er selvsagt spent på “dommen”.  Havner jeg høyt på topplista frykter jeg at kjerringas vrede, for hun ser sikkert for seg at en toppblogger bør blogge om mer spennende saker og ting enn innredninga i en sportsbod, og i tilfelle at hun ikke liker sportsboden min, så kan jeg anbefale kjerringa og gå inn på lista over mine beste blogginnlegg og heller hygge seg med noen innlegg der, for der myldrer det av blogginnlegg med usedvanlig høy språklig og litterær kvalitet om skikkelig spennende emner.  Se:  https://allansverden.no/page-33/?pagelayer-live=1

Ha en fin dag alle sammen.  Takk for at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om livet i Penthouse Månetoppen 38d:  https://allansverden.no/page-9/?pagelayer-live=1

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Ny robotstøvsuger?  Gå for testvinneren Neatsvor X600 Pro og få rabattkode av meg:  https://allansverden.no/page-47/?pagelayer-live=1

Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt ved hjelp av lys.  Les mer på:  https://allansverden.no/page-51/?pagelayer-live=1

Mindre hodepine og bedre søvn med blålysbriller fra Ivieyes.  Les mer på: https://allansverden.no/page-52/?pagelayer-live=1

St.Tropez//theBalm//Catrice//CLEAN

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg