Vittu mikä helvetin päivä!!!!!!

Det er tirsdag 2. januar 2024!  Juleferien er ubønnhørlig slutt.  Det er slutt på moro og gøy og champagne og kanapeer og julekaker og julefilmer og ribbe og pinnekjøtt og marsipan og sene frokoster og masse andre koselige saker og ting.  Det er tilbake på jobb igjen i dag!  Og det betyr at det er blåtirsdag i dag!  Ikke blåmandag, for det var i går og da hadde jeg jo fri, så da var det vel snarere gladmandag, men så når man begynner på jobb i dag på tirsdag, så er det jo en selvsagt ting at denne dagen må bli blåtirsdag!!!  Og dette er Blåtirsdag!!!!!!!!!! med stor B og ti utropstegn bak, og når det er hele 10 utropstegn bak, så er det gjort bevisst for å skikkelig forsterke hvor jævli denne dagen egentlig er.  Det er egentlig bare en ting å si om denne blåtirsdagen, og det er ikke noe som er helt bra å si, men jeg tillater meg likevel å gjøre det siden dette er en uhyre sjelden ille dag, og det som da er å si er selvsagt følgende….fy fa#¤% for en jævli dag!!!!  Det er ikke pent å si slikt, men jeg ber om forståelse for at det akkurat i dag må være rom for å kunne ytre slike ord.  For første dag på jobb etter juleferien er tung.  Den er så tung at jeg tror jeg skal si fy faa@$% for en jævli dag på finsk også, og da blir det slik som dette….vittu mikä helvetin päivä.  Merk dere at “a” med tøddel uttales som “æ” på finsk, og når man da sier vittu mikä helvetin päivä og uttaler a med tøddel som æ, og legger til litt finsk aksent på, så blir det kraftfullt og sterkt, og jeg føler man får tydelig frem hvordan denne dagen er, helt jæææævli!!!!  Vittu mikä helvetin päivä!!!!!!

Ja, så ble det litt syting og surking og klaging og uffing og stønning i dag, men det skjønte dere vel når jeg skulle blogge om noe første dag på jobb etter juleferien.  Dere skjønte vel tegninga?  Det er første dag på jobb etter juleferien, det er mørketid, det er isende kaldt ute, vi har en laaang og tung januar måned foran oss med lite å se frem til i grunnen, og jeg blir vel ikke lystigere til sinns av å tenke på at bloggeren Kari Engesvik nå er i syden og dupper beina i et “temperert” Middelhav, sikkert med en paraplydrink i den ene handa, og en annen paraplydrink i den andre handa.  Fyttihællv&&/!!!  Jeg lar være å ta det på finsk!  Men det er vel ingen grunn til å juble over tilværelsen akkurat i dag.  Akkurat i dag har mørket senket seg.  Jeg håper på lysere tider og lystigere dager.  Måtte de komme fortere enn svint:)

Lykke til hvis du også begynner på jobb i dag!  Dette blir ikke en lett dag, men dagen varer ikke evig, takk og pris.  Men det er i alle fall hyggelig at stikker innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang også:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager og sånt:  https://allansverden.no/page-48/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der: https://allansverden.no/page-38/

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg