Jeg åpner allsangboken Petra og synger av full hals!!!

Reklame | Iviskin, Neatsvor og Bubbleroom

Er du lei av å fjerne uønsket hårvekst ved hjelp av gamle torturredskaper eller bruke masse penger på dyre salongbehandlinger?  Gjør som bloggerfruen og skaff deg en hårfjerner fra Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Den er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Jeg har tidligere blogget om lure ting som er kjekke å ha på hytta, og det er jo masse lure ting som er kjekke å ha på hytta, og det kan du lese mer om her.  Men det var en ting jeg glemte da jeg i mitt tidligere fokuserte på lure ting å ha på hytta.  Og det er selvsagt “Allsangboken Petra”.  Den må man jo ha på hytta, og jeg kan neste ikke forstå hvordan jeg kunne glemme av denne da jeg ramset opp alle lure ting å ha på hytta, alt fra troll til blikkskilt.  Jeg burde selvsagt ha tatt med allsangboken Petra i oversikten over lure ting på hytta, til stor glede for de som liker allsang og til stor forargelse for arme hyttenaboer.  For når man åpner opp allsangboken Petra er det fort gjort å bare å synge i vei av full hals!!!

“Allsangboken Petra” er urgammel.  Den kom faktisk ut i 1945 rett etter at krigen dengang var slutt, og ble raskt veldig populær.  Ikke rart når den var så billig som den var, kun kr. 2.88.  Det er gitt for pengene det, og Petraboka ble gjenganger i turistforeningens hytter på 1950-og 60-tallet rundt omkring i landet.  Boka inneholdt masse forskjellige sanger, revyviser, folkeviser, mars-og vandresanger og ikke minst drikkeviser og selskapssanger.  Petraboka inneholdt også krisesanger og Grinisanger, altså sanger som hadde blitt lagt til og sunget i ulike sammenhenger under krigen.  

Det er neppe mange Petrabøker igjen.  Mange er nok blitt sunget sønder og sammen opp gjennom årenes løp, men jeg har en, godt brukt.  Jeg har arvet den, og den er perfekt å ha oppe på Månetoppen hvis man skulle føle for å kjøre i gang litt allsang, og slikt kan jo fort skje.  

Tenkte jeg ville dele et par sanger med dere slik at dere kan ta dere en liten trall om dere skulle føle trang for det, så jeg har satt inn bilder fra et par sider i Petraboka under, og da er det bare å stemme i “Av korn og poteter” og så “Alkoholens melodi”.   Dette er dog drikkeviser, men det får våge seg.  Jeg har sikkert en og annen drikkfeldig bloggleser som vil sette pris på slike gamle sangskatter.  Synes teksten blir litt uklar etterhvert på bildene under, og jeg fikk visst ikke med hele teksten på bildet av den andre drikkevisa heller, men det skyldes nok…hikk…dårlig mobilkamera, eller at jeg ikke fikk til å holde mobilkameraet helt stødig slik at hele greia derfor ble noe uklar.  Jeg husker ikke helt.  Hygg dere med en trall!  Tralala!!

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les blogginnlegg om livet i Penthouse Månetoppen 38d:  https://allansverden.no/page-9/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Hvorfor ikke investere noen få tusenlapper i en robotstøvsuger, og slapp av i tv-stolen mens robotstøvsugeren ordner og fikser slik at kåken blir skinnende ren?  Gjør som jeg og skaff deg en Neatsvor X600 Pro, best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Jeans til henne, fra Bubbleroom:

Betsy Mid Rise Loose, fra Tommy Jeans:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633883

Moxy Straight, fra Dr. Denim:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633886

Dixy Straight, fra Dr. Denim:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633888

Bianca Superstretch, Bubbleroom:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633892

Authentic Bootcut Jeans, fra Calvin Klein:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633895

 

7 kommentarer
        1. Hehe, det var nok andre sangbøker da jeg debuterte som vikar på slutten av åttitallet, og senere som overutdannet lærer på nittitallet, ja 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg