Herregud! Det er bare 6 dager igjen til neste blåmandag!

Reklame | Gymgrossisten, Blivakker, Røhnisch, Gina Tricot, Hickap og Miinto

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

I går var det blåmandag!  Jeg klagde og surket noe helt aldeles forferdelig, og det kan du lese mer om her.  I dag skal jeg se tilbake på blåmandagen som var, og jeg skal se litt fremover mot det som måtte komme.  Nei, gårsdagen var ikke noen hyggelig dag, blåmandag og alt.  På vei til jobb hørte jeg på “Mandag morra blues”, og jeg kjørte hjem fra jobb til tonene av “I en sal på hospitalet”.  Blåmandagen ble altså ikke noe lystigere utover dagen som dere skjønner.  En lang dag på jobb gjorde liksom ikke dagen bedre heller, snarere tvert i mot.

Men man kan trøste seg med å se fremover, til i dag tirsdag, i morgen onsdag, og så er det torsdag, og så fredag.  Og så er det lørdag og søndag, og plutselig er det jammen blåmandag igjen!!!  Det er nesten ikke til å tro, nesten ikke til å holde ut.  Schopenhauer og en del andre “pessimistiske” filosofer har tatt til orde for at verden er full av lidelse og ulyst som langt overveier lysten.  Og lidelse og ulyst overveier lysten i dag, for det har jo nettopp vært blåmandag, og plutselig er den her igjen, blåmandagen.  Det er bare 6 dager igjen.  Jeg er ganske sikker på at Schopenhauer var ikke så glad i blåmandager han heller.  Jeg vet forresten ikke om han var så glad i de andre dagene i det hele tatt.  Og ikke var han vel så glad i mennesker heller og hadde ikke særlig tro på den menneskelige sivilisasjon.  “Mensch” (tysk:  menneske) pleide Schopenhauer å skjennes på hunden sin hvis den var rampete.  Og vi mennesker gjør jammen mye rart, vi kriger rundt omkring, mange leser blogginnlegg så fullstappet med reklame at selve teksten nesten blir like vanskelig tilgjengelig som tekstene til filosofen Martin Heidegger, og sist men ikke minst.  Vi har funnet opp et arbeidsliv og en livsrytme der blåmandager finnes.  “Blåmandag” skal jeg skjennes på Picasso hvis han finner på rampestreker.  Og det er bare 6 dager igjen til neste blåmandag…

Så ble det surking og klaging og syting i dag også, selv om det er tirsdag. Tungt er det å stå opp om morgenen også, vel vitende at neste blåmandag bare er 6 dager unna.  Noen ganger kunne man nesten ønske at man var katt:)  For de som fester hardt i helgene er blåmandagen en jævli dag, men tirsdag stunder det mot helg.  For oss som ikke fester så hardt i helgene stunder det vel egentlig mot ny blåmandag når man fortsatt er litt i blåmandagsmodus etter gårsdagen, og innser at neste blåmandag faktisk er rett rundt hjørnet i grunnen, bare 6 dager unna)  Jeg håper inderlig at jeg er ferdig med å klage og syte og surke til morgen.  Da er det onsdag og lillelørdag!  Jeg må da vel for guds skyld være ferdig da.  Det er tross alt lillelørdag.  Den som lever for se, på bloggen min i morgen!  La oss håpe på det beste!

Ha en fin tirsdag alle sammen – og prøv å ikke tenke så mye på at det bare er 6 dager igjen til neste blåmandag.  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om en bloggers hverdag og utfordringer:  https://allansverden.no/page-23/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag kan du gjøre mange kupp på handlefronten.  Sjekk ut:

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg