For en brutal blåmandag!!!

Reklame | Gymgrossisten og Lyko

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Livet leker ikke i dag!  Så visst ikke!  Vinterferien er slutt!  Jeg har hatt det supert, men nå er det slutt.  Alle gode ting tar i grunnen slutt en gang, dessverre, og så kommer blåmandagen!  Og denne mandagen er skikkelig blå!!  Mørkeblå!!!!  Det er kort og godt en brutal blåmandag, bare hør…brutal blåmandag, med bokstavrim og det som verre måtte være:(  Når man har hatt en hel ukes vinterferie, er det alltid ekstra tungt, og ille, å begynne på jobb igjen.  Det er på sin plass å huffe litt.  Huff og huff og jø og jø!!!

Jeg har tidligere kåret de 10 beste blåmandags-sangene, trist og melankolske sanger som det sømmer seg å lytte til akkurat i dag, og hvis du klikker her, kan du se hele lista med all den trøstesløse musikken.  Jeg glemte dog av en låt da jeg kåret de 10 beste blåmandags-låtene, “Mandag morra blues” av Stein Ove Berg.  Det er nesten kriminelt å glemme av en slik låt når man skal blogge om musikk på en blåmandag, og den burde selvsagt ha vært inne på topp 10 lista et eller annet sted.  Den hadde selvsagt aldri klart å vippe “I en sal på hospitalet” ned fra førsteplassen, men den burde helt klart vært der inne og fått seg en hederlig plassering!  Jeg måtte nevne det følte jeg slik at dere ikke alle trodde jeg hadde blitt helt tullerusk, altså lage en liste over de 10 beste blåmandagslåtene uten “Mandag morra blues”.  Den burde selvsagt vært med på topplista, men jeg glemte den av.  Beklager til “Mandag morra blues”.  Også en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge kan altså gjøre feil, men heldigvis er det ytterst sjelden, og takk og pris for det!

Nok om musikk, det finnes også mye musikk man kan bli i godt humør av, så jeg skal la musikken ligge og ikke si noe mer om den i dag.  Jeg skal derimot si noe om mat.  Hva slags mat sømmer det seg å spise på en blåmandag?  Det måtte man jo kunne si noe om akkurat i dag, og det bør ikke være noe man liker så altfor godt selvsagt.  Ikke noe festmat!  For min del liker jeg å starte en blåmandag med et tørt knekkebrød med en brunost-skive oppå, og et glass vann.  Det får være frokost.  Det blir tørt og smakløst og skikkelig god blåmandagsfrokost.  Jeg har med meg et par liknende knekkebrød-skiver til lunsj på jobb, slik at jeg slipper å gå og glede meg til lunsj-pausen, men kan gå rundt i stabil blåmandagsmodus hele dagen.  Hva spiser man så til middag på en blåmandag?  Jeg går for “Verdens jævligste grønnsakssuppe”.  Den er helt jævli!  Akkurat slik middagen skal være i dag!

Nei, i dag var alt bare helt trist og mørkt og trøsteløst!  Jeg tror dette kanskje er det “mørkeste” og tristeste blåmandagsinnlegget jeg noensinne har skrevet, og det sier ikke lite. Her kan du lese alle mine blogginnlegg om blåmandager og dømme selv.  Men jeg kan ikke helt huske at jeg har klaget og surket og uffet meg like mye noen gang på en blåmandag sånn som i dag.  Men nå får det snart være nok!  Jeg må jo komme meg på jobb.  Kanskje søker jeg opp “Mandag morra blues” på spotify og hører på den mens jeg kjører på jobb?  Nei!  Den er ikke trist og melankolsk nok!  Det blir “I en sal på hospitalet”.

La oss håpe at ting blir bedre i morgen!  Verre kan det vel ikke bli:)  Håper du får kreket deg gjennom denne blåmandagen du også!  Hyggelig at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake en annen lystigere dag:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager:  https://allansverden.no/page-48/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Dr. Barbara Sturm//ComfortZone//Sensai//PIXI//Sisley//Synchroline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg