Verdens jævligste grønnsakssuppe!!!

Reklame | Gymgrossisten

Better Bodies//Better Bodies//Anarchy//Adidas

Det er mange måter å gå ned i vekt på.  Man kan spise nutrilett-skokolade til det tyter karamell, peanøtt eller mørk sjokolade ut gjennom ørene på deg.  Du kan trene deg ned i vekt, slutte og spise, eller går på dietter, for eksempel bare spise kjøtt, baconsvor og denslags og ikke brødskiver, potet og slikt.  Men du kan også spise verdens jævligste suppe, som gjennomgangsmåltid gjennom en ukes lang helvetesdiett.  Og det virker!  Du går ned i vekt!  Jeg har prøvd en gang før da jeg skulle gå ned noen raske kilo, og vurderer å gjøre det igjen, kanskje fra neste uke, hvis jeg klarer å psyke meg opp til det som da eventuelt skal skje.  Er på en måte en grei måte gjøre det på for å få fortgang på ting og komme seg ned en 6-7 kilo før joggesesongen starter.  Og hvis du også tenker som meg, å bli noen kilo lettere, kan du også stikke på butikken, handle inn ingredienser, lage suppe og spise suppe til frokost, lunsj, middag og kvelds dag og ut dag inn, en uke til ende.  Men hvis du har sykdommer, eller det er medisinske årsaker som gjør at du ikke bør spise så ensidig ukesdiett som det jeg presenterer i dag, da bør du sikkert ikke spise suppa eller gå på diett, eller i alle fall høre med legen først hva han har å si:)  Jeg kaller den omtalte suppa som verdens jævligste suppe, for det er den etter ca. 3 dager, trolig før, men om man holder ut, virker det.  Kiloene renner av og en går ned i vekt.  Skulle du nå få veldig lyst på denne suppa, skal du få oppskriften her.  Følg med:)

2 bokser hermetiske tomater, 3 store purreløk, kjøttbuljongterninger med vann (pakke med 16 stk – bruk 14 av disse), 1 pakke Mr. Lee nudler, ikke krydderet (nei, den gleden er oss ikke forunt), 1 pakke stangselleri, 2 bokser grønne brekkbønner eller 2 pk franske bønner (dessverre, de må visst også være med), 2 grønne paprika, 1 kg gulrøtter.

Kutt grønnsakene i små biter og ha dem i en kjele, løs opp buljongterningene i varmt vann, hell på tomatene og de andre grønnsakene, hell på vann til det dekker grønnsakene, kok til grønnsakene er møre, krydre som du vil med hvitløk, salt, pepper, persille osv.

Når du har laget suppa, skal du kunne ha nok suppe til en ukes kur, og da skal du ha kunnet gått ned flere kilo.  Da jeg prøvde, gikk jeg ned 3 kilo.  Men en skal kunne gå ned mer, eller mindre.  Det skal nemlig ha seg slik at jo mer suppe en spiser, desto mer går en ned i vekt.  Suppa skal gire opp forbrenninga, og den tilfører ikke ekstra kalorier.  Heldigvis er det ikke bare suppe gjennom en hel uke, er en del andre ting en også skal spise på ulike dager, og det er noen dager man virkelig kan glede seg til i så måte:)  Av drikke kan en drikke juice uten tilsatt sukker, te, kaffe, skummet melk, vann, masse vann er bra.  Ingen alkohol så lenge en spiser suppe.  Det er fy fy!!!  En må vente 24 timer etter at en har avsluttet suppespisinga og dietten før en kan innta alkohol, har visst noe å gjøre med fettlager i kroppen som jeg ikke helt skjønner meg på, men i alle fall, så er en også fratatt den gleden gjennom en hel uke.  Men det bør vel gå bra. Jeg tror jeg klarer det!!  Det bør man faktisk klare!!!

Helvetesuka er som følger:

Dag 1 kan du spise alle slags frukter utenom banan, i tillegg til suppe.  Frukt og suppe på dag 1 altså.  Du kan drikke kaffe, men husk ingen cognac til kaffen i dag og 7-8 dager fremover:)

Dag 2 kan du spise deg mett på rå eller kokte grønnsaker, eller boks-grønnsaker.  Spis gjerne grønne bladgrønnsaker, salater, spinat osv.  Ikke spis erter, mais og tørre bønner.  Grønnsaker og suppe på dag 2, ikke noe frukt i dag.  Til middag kan du spise en bakt potet med smør.

Dag 3 bør du spise så mye suppe, frukt og grønnsaker du vil.  Ingen bakt potet i dag.  Jeg har tidligere erfart at nå begynner det å røyne på, og det begynner å bli tøft å kjøre i seg den der suppa, men allerede nå skal det begynne å vise seg på vekta (såfremt du ikke har spist lakriskuler i smug).

Dag 4 er dagen for bananer og skummet melk.  Spis minst 3 bananer og drikk så mye skummet melk som du kan.  Spis suppe til du ser mannen med ljåen – vi er over halvveis nå!  Og nå kan vi glede oss til dag 5, for det er den dagen en ser frem til når en går i gang med dette…..

Dag 5 er litt av en dag.  I dag kan du spise biff og tomater!  Ja, du hørte rett!! Biff!!!!!  Kroppen trenger nå den høye proteinen man får av biff.  Du kan spise opp mot 500 gram biff og tomater i dag, men du må spise suppen minst en gang.  Jeg tror aldri at en biff har smakt bedre enn på dag 5, raw, medium, well-done er ikke så nøye i dag.  Jeg passer på å spise nøyaktig 500 g biff, ikke et gram mindre:)  Herlig!!

Dag 6 er biff og grønnsaker, så mye du vil, innenfor rimelighetens grenser.  Spis suppen også!  Ingen potet.  Biff i dag også.  Dette er også en bra dag!

Dag 7 er dagen for brun ris, juice uten sukker og grønnsaker.  Spis deg mett, og husk å spise suppen også, du slipper ikke unna, men dette er også siste dag.

Og så er vi i mål.  Hurrraaaa!  7 dager er gått, og nå er det slutt på suppe, og det er deilig!  Har man spist masse suppe og fulgt denne dietten, skal man ha gått ned noen kilo.  Og det er også mulig å fortsette med dietten om man vil, men hvis du går ned mer enn 7.7 kilo etter denne dietten, må du vente 2 dager før du begynner igjen.  Men jeg lover deg, at etter en uke på denne suppa er ikke motivasjonen veldig sterk for å spise suppe en uke til.  Kan være greit med en pause fra suppa da.  Men suppeprogrammet kan brukes så ofte en vil.  En renser systemet for toksiner (hva nå det måtte være) og en får god følelse av god helse.  Ja, det er jeg faktisk enig i.  Følte meg fresh og sunn mens jeg spiste suppa, men forferdelig sulten!!!

Jeg er usikker på hvor denne suppa og dietten kommer fra.  Den har ligget på en word-fil på maskinen min i mange år, men usikker hvor jeg har den fra egentlig.  På word-fila er det ført opp at suppa og dietten visstnok skal komme fra”SACRED HEART HOSPITAL”, kanskje noe amerikansk, og brukes av hjertepasienter for å gå ned i vekt før kirurgi, og den skal være utarbeidet av spesialister i ernæringsfysiologi, men dette kan jeg forsåvidt ikke stå inne for ettersom jeg bare har denne word-fila som jeg egentlig ikke helt husker hvor kommer fra.  Jeg leser på denne word-fila at denne dietten påvirker folk forskjellig. Etter 3 dager skal man visstnok få mer energi enn da man begynte, så lenge en ikke jukser, og etter noen dager kan man merke forandringer i fordøyelsen.  Ved forstoppelse kan det være lurt å spise noe som har mye fiber, leser jeg.

Sånn er det.  Det fungerer!  Man går ned i vekt.  Det er i alle fall min erfaring fra tidligere.  Og hvis man begynner på en mandag, kan man jo glede seg til biff mot helga.  Og aldri vil den biffen smake bedre!!  Jeg tror jeg skal gå i gang med dette neste uke, og hvis andre tenker det samme, kan dere sikkert vente litt med å se hvordan det går med meg først.  For hvis jeg da fortsatt skriver på bloggen utover neste uke, betyr det jo at jeg ikke har sultet ihjel, men ennå er her.  Jeg tar en avgjørelse i løpet av neste helg.  Men nå er det jobb.  Man må vel bare komme seg avgårde.  Ha en fin tirsdag alle sammen:)

NB:  Biffen er høydepunktet i “helvetesuka”.  Men bort med sausen og bort med poteten!  Det får holde med noen tomater til!

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Ønsket deg lykke til! Håper du blir å vises i korridorene på jobb, for det hadde jo vært dumt om du krymper så mye at du blir rent usynlig 👌😊
      Tror jammen meg jeg burde prøve meg på denne suppa jeg også 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg