Hysssj! Kongen vil gjerne få si noen ord!

Reklame | Gymgrossisten, Lindex, Tannrevel og Elskling.no

Gorilla Wear//ICANIWILL//ICANIWILL//GASP

Hysssj!  Kongen vil gjerne si noen noen ord, noen velvalgte ord.  De er valgt ut med omhu.  En konge må velge sine ord med omhu, han må styre med visdom og kløkt, være rettferdig og bry seg om folket sitt. Kongen må finne gode og praktiske løsninger på samfunnsproblemer uten å henge seg for mye opp i i politiske dogmer og ideologier, men bruke sin sunne og kongelige fornuft til å treffe de riktige politiske beslutninger til alles beste.  Jeg sier som Astrid Lindgren sa det.  Når politikerne slutter å lytte til folket, er det på tide å bytte dem ut.  Men kongen vet best.  Han er den opplyste eneveldige herskeren, teknokraten som kan sine ting, og som får ting gjort til beste for folket som han er satt til å lede.  Er ikke dette en god tiltredelseserkæring, så vet ikke jeg.  Jeg synes personlig det er en utmerket tiltredelseserklæring.  Det er en konge verdig.  En stor og mektig konge, som ikke blir maktsyk før han har fått ferdig sin tiltredelseserklæring!  Kongen leve!!  Tre ganger hipp hipp hurra for kongen!  Hipp hipp hipp hipp hipp hipp hurrrrraaaaaa!

Ja, som dere skjønner er jeg blitt konge nå.  Det var neppe for tidlig!  I et tidligere blogginnlegg fjaset jeg om hvilke statsråder jeg ville ha valgt i regjeringen Allan Kristensen, og det kan du lese mer om her, men dere som ble utpekt som statsrådkandidater må nok sette statsråd-postene deres litt på vent, all den tid jeg nå er blitt konge.  Men kanskje får dere plass ved kongens hoff.  Vi får se.  Jeg tør ikke love noe, men kanskje blir det plass til de beste blant dere, hvem nå det måtte være:)

7. februar 2023 er en merkedag i allansverden ettersom jeg faktisk denne dagen ble utnevnt til konge.  Dette skjedde på blogginnlegg til den o store prominente toppbloggerkollegaen Kjerringtanker, og dette blogginnlegget kan du lese her.

Til kroning av en konge hører selvsagt med en vakker krone, og jeg synes kjerringa, som hun selv omtaler seg, har valgt en svært fin krone til kroningen.  En slik krone hadde så utvilsomt passet mitt kloke bloggerhode helt perfekt.  Det må det ikke være noen som helst tvil om.  Jeg har tidligere bare gått rundt med en oppblåsbar plastkrone i ulike sammenhenger, som på bildet øverst i dette innlegget, og det er vel egentlig ikke verdig en blogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og som er blitt utnevnt til fremtidig bloggkonge!  Da bør det være ordentlige saker, og jeg er altså strålende fornøyd med den krona som kjerringa har plukket ut til mitt royale hode:)

Bloggeren Kjerringtanker pleier noen ganger å analysere og anmelde andre blogger i innleggene sine.  Hun har en klar og tydelig penn, og pleier ikke å være sånn veldig begeistret for innlegg om mat og ukesmenyer, men liker nok åpenbart at det skal være litt meningsfylt innhold i de andre bloggernes innlegg, og jeg fryktet det verste da jeg 6. februar la ut mitt innlegg med oppskrift på hvordan man lager reinbab.  Jeg håpet på det beste, altså at hun kanskje ville forbigå mitt innlegg i stillhet, men så ikke.  Kjerringa ble begeistret, om ikke av selve maten, så kanskje av truslene mine om ganing til dem som ikke gjør opp for seg.

Det er alltid fint å gjøre opp for seg og vite at det ikke ligger gammelt grums i ens kjølvann, eller ubetalte regninger.  Jeg nevnte i innlegget mitt om reinbab-oppskriften at alle som liker disse matoppskriftene mine gjerne må vippse litt den til o store prominente toppbloggeren, nå bloggkonge, hvis de skulle ha lyst til, eller vil forsikre seg om at ikke syv år med ulykke, uflaks og polare lavtrykk er i vente ettersom jeg vagt antydet at jeg kunne finne frem til ur-samen i meg og gane de som ikke gjør opp for seg.  Foreløpig har bare min svirebror….eh svigerbror Daniel vippset.  Han er livredd for ganing og polare lavtrykk.  Det er ikke for sent for dere andre.  Mitt vippsnummer er i dag som i går 90975185.  Visste dere forresten at jeg har morder-genet?  Min svigerbror Daniel vet, men det gjør åpenbart ikke dere andre.  Men nå vet dere også.  Og dere vet hva vippsummeret mitt er.   Du kan lese mer om meg og morder-genet hvis du klikker her.

Jeg har forresten bestemt meg for at Kokkejævelen ikke trenger å vippse for gratisreklamen fra i går.  Jeg kommer ikke til å gane butikken hans i Alta.  Han har så mye spennende mat der som jeg har lyst til å kjøpe neste gang jeg er i Alta, og jeg vil veldig gjerne at det skal gå bra med slike spennende butikker.  Det monner dessuten ikke så mye om Kokkejævelen skulle vippse meg en femmer.  Det stiller seg ganske annerledes om jeg skulle få alle dere andre mine kjære hundrevis av blogglesere til å vippse meg en femmer eller tier eller en hundrings eller det som større er.  Da blir det vei i vellinga som jeg tror det heter.

Nå skal jeg strakts ta meg en kopp kaffe før faktisk må kjøre til min kommunale jobb.  Ja, jeg må på jobb!  Hørte dere hvor fullstendig idiotisk det hørtes ut.  Kongen må på jobb!!!  Sømmer det seg en konge å måtte kjøre på jobb til en helt vanlig, ordinær kommunal jobb?  Det gjør det jo selvsagt ikke.  Men sånn er det.  Kongen må jobbe.  Men hvis dere hundrevis av blogglesere vippser en hundrings om dagen til bloggkongen, så slipper kongen å jobbe og kan være konge på heltid, som vel seg hør og bør for en konge.

Tusen takk til bloggeren Kjerringtanker for kongetittelen.  Kjerringa får plass ved kongens hoff!  Det er en viktig funksjon å sitte ved kongens hoff, tror jeg. Jeg ser at Kjerringtanker omtaler seg selv som “kjerringa”, og jeg håper at hun ikke blir sur på meg når jeg tillater meg å gjøre det samme.  Kjerring er kanskje et negativt ladet ord, og det har kanskje litt med ordets opprinnelse, fra norrønt “kerling” som forstås som ‘kvinne, helst av lågare stand og litt gamal’ (fra Store Norske Leksikon).  Men kanskje bør man se på kjerring som noe positivt.  Er det så galt å være (litt) gammel og fra lavere stand.  I andre land og kulturer, for eksempel i Kina og østen, er det å bli gammel noe positivt.  Det er en hedersbetegnelse.  Det er de eldre man ser opp til.  De har ervervet seg livserfaring og livsvisdom, og det er de man går til for å søke råd, og ofte vet de eldre ganske mye, kan mye og kan gi gode råd, om livet og om litt av hvert.  Og skulle jeg en gang måtte bli operert hadde jeg faktisk foretrukket at kirurgen hadde vært noen år og foretatt slike operasjoner en del ganger før kontra at jeg skulle ha lagt meg under kniven til en helt nyutdannet og trendy kirurg!  Det er vel også helt ok å være fra lavere stand.  Det står respekt av den jobben de fra “lavere stand” gjør rundt omkring.  Dette er jo oss vanlige folk.  Dette er sliterne, de som gjør et ærlig stykke dagsverk dag ut og dag inn gjennom et langt arbeidsliv.  Det er disse som ofte er det ordentlige heltene, de er i alle fall mine helter, og det kan du lese mer om her.  Så hurra for kjerringa, og spesielt kjerringa som utnevner den o store prominente toppbloggeren til bloggkonge.  Forresten, jeg vil også ha med bloggeren Gry Henriksen i kongens hoff.  Det er Gry som står bak utdelingen av Gryxen Awards, og jeg håper at hun vil synes det er hyggelig når jeg spør om hun vil ha en plass ved kongens hoff.

Jeg liker forresten allerede veldig godt å være konge, og jeg er helt sikker på at konge-utnevnelsen kommer til å gjøre meg veldig godt, antakeligvis like godt som den gjorde den 2. plassen på topplista til blogg.no som jeg oppnådde her tidligere en gang.

Håper dere alle får en fin uke fremover.  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg