Musikk på en blåmandag!

Reklame | Gymgrossisten, Elskling.no, Lindex, Tannrevel og Kitchentime

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er blåmandag igjen, for n’te gang eller noe slikt.  Og i dagens innlegg skal jeg klage og surke og syte over at helga er over, og at det er slutt på gøy og moro, og at det nå altså er blåmandag igjen, og at det er tungt og trist og leit alt sammen.  Trøtt er man også når man våkner opp på en blåmandag, hvor enn man nå har funnet på å lagt seg til å sove.

Men jeg skal også ta opp en annen ting i dette dagens blogginnlegg, og det er musikk.  Og det er selvsagt ikke lystig musikk.  Det er ikke Tix og Freddy Kalas eller denslags.  Det er som seg hør og bør på en blåmandag, blåmandagsmusikk, altså musikk som det sømmer seg å høre på når det er blåmandag, triste toner, alvor, mørke og melankoli, og det som verre og tristere er, i den grad det er mulig.  Og da tenkte jeg at jeg ville komme med noen tips til musikk man kan høre på når det er blåmandag, for å ytterligere forsterke den triste og dystre stemningen som råder, og jeg skal også kåre de 10 beste blåmandags-låtene.  Som nevnt hører vi ikke på Tix eller Freddy Kalas i dag.  Mange låter av Bjørn Eidsvåg og Sigvart Dagland vil funke fint i dag, likeledes salmer, og musikk fra Tom Waits, Mark Lanegan og Nick Cave, og det er egentlig masse musikk som passer å lytte til på en blåmandag.  Sånne fotball-og supportersanger for fotballklubben Liverpool kan også være egnet til å skape ekstra trist stemning hvis man hører slikt i dag. Men hvilke er så de aller beste blåmandagslåtene?  De kommer her….følg med:)

10.  Seasons in the sun (Terry Jacks)

Vakker melodi og tekst, men trist. 

9.  Klåparen (Kent)

Det handler om ensomhet og utenforskap.  Trist!  Det passer fint i dag.  

8.  Den dag du gav oss, er til ende (salme)

Hvis ikke denne passer på en blåmandag, så vet ikke jeg.  Jeg føler meg ikke akkurat glad og lystig nå…

7.  Tears in heaven (Eric Clapton)

En nydelig vakker låt og tekst.  Men trist!, umåtelig trist!

6.  If tomorrow never comes (Ronan Keating)

Hvis morgendagen ikke kommer, og blåmandagen er her for bestandig….herregud!!!  Dette er en virkelig bra blåmandagslåt!!!

5.  Fola, fola blakken

Stakkars blakken!  

4. Eg ser (Bjørn Eidsvåg)

Det er veldig vakkert, og den etterlater sterke inntrykk og følelser, men det er akk veldig trist, og det passer seg i dag.

3.  Puff den lille dragen

En forferdelig trist sang, og jeg synes så synd på den lille dragen.  Fin blåmandagsmusikk!

2.  Blåmann, blåmann, bukken min min

Blåmann, blåmann, bukken min min, må du døy frå guten din…..jeg kan ikke annet enn å felle en tåre.

1. I en sal på hospitalet

Tristere enn dette kan det ikke bli.  Jeg gråter!  Tårene renner!!!  Huuuuulk….huulk….

Det er altså mye bra blåmandagsmusikk å høre på hvis man vil høre på musikk akkurat i dag.  Og hvis man er lystig og glad av en eller annen merkelig grunn akkurat i dag, vil det passe bra å høre på litt blåmandagsmusikk, slik at man kan bli påminnet hvilken dag det er i dag.  Jeg anbefaler da spesielt “I en sal på hospitalet”.  Jeg liker også “If tomorrow never comes” veldig godt, akkurat i dag.  

I morgen er det tirsdag.  Da stunder det mot lillelørdag og etterhvert helg:)  Jeg skal prøve å komme meg gjennom denne blåmandagen også.  

Håper du kommer deg gjennom denne blåmandagen du også.  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager:  https://allansverden.no/page-48/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Exxent//Gense//Rosti Mepal//Gense

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg