Det er klart for vorspiel til Eurovision!

Reklame | Lyko, Hickap, Miinto, Gina Tricot, Røhnisch, Tanrevel, Elskling.no

Det nærmer seg Eurovision!  Ja, det nærmer seg Eurovision med stormskritt.  Om to dager er første delfinale.  Delfinale 2 går av stabelen på torsdag og neste lørdag er den store finalen i Eurovision 2023 i Liverpool i England.  Det blir fest, det blir moro, og det er jammen på tide å begynne oppladningen til det som skal skje, og det gjør jeg i dagens innlegg i allansverden.  Jeg smeller til med vorspiel til Eurovision, og så vorspiel på en søndag da.  Det får våge seg.

Hvordan foregår så et vorspiel på en blogg?  Jo, det blir ikke noe fuktige greier for å si det sånn.  Det blir rett og slett masse tørrprat om Eurovision og slikt for å få nok ord av det slik at det kan bli et blogginnlegg av det hele, og slik at jeg får lagt noe ut på bloggen også i dag.  Og allerede nå har jeg fått ned mange ord, så det begynner faktisk å nærme seg noe som kan likne et lite blogginnlegg allerede hva gjelder tekstlengde nå før jeg har begynt med tørrpraten sånn på ordentlig.  Det er forresten ganske fint vær ute i dag også.  Det går mot sommer!

Jeg fikk litt bakoversveis da jeg hørte Sveriges bidrag på radio tidligere i april, og det kan du lese mer om her.  Sverige har en knallbra låt og kan vinne hele greia vil jeg tenke.  Så har jeg hørt også andre lands bidrag, og her er en del andre knallsterke låter også.  Jeg er egentlig nå litt usikker på hvem som er min personlige favoritt til å vinne Eurovision.  Jeg har en liten uke å tenke på, frem til neste lørdag, da jeg på bloggen min skal anmelde alle finalelåtene og kåre min personlige vinner!!!  Jeg skal selvsagt også anmelde låter og kaste terning i de to delfinalene tirsdag og torsdag, så det blir masse Eurovision på bloggen min i uka som kommer.

Jeg går da sterkt ut fra at Sverige går videre fra første delfinale på tirsdag.  Norge er også med i første delfinale.  Det blir spennende å se om vi går videre.  Jeg har ikke vært sånn veldig begeistret for det norske bidraget i år, for å si det litt snilt, og det kan du lese mer om her.  Nå har jeg hørt “Queen of Kings” med Alessandra flere ganger siden det norske finalen, og noen ganger liker man jo sanger bedre hvis man får hørt de noen ganger.  På tirsdag skal jeg anmelde alle låtene i den første delfinalen, og jeg skal trille terning, og jeg håper nå at jeg har begynt å like “Queen of Kings” litt bedre slik at det ikke blir en forferdelig radbrekking av låten enda en gang, som i den norske finalen, når anmeldelsene av låtene i delfinale 1 skal gis.  Den som venter får se og lese i allansverden, på tirsdag!

10 låter går videre fra første delfinale.  10 låter går videre fra andre delfinale, og på lørdag kommer også de forhåndskvalifiserte landene med, og fjorårsvinner Ukraina, slik at det blir 26 låter som skal kjempe om seieren i finalen på lørdag.  Det blir mye musikk ja.  Hva er den aller beste Eurovision-låten gjennom alle tider?  Det er ikke en låt fra Norge!  Det er heller ingen låt fra Finland, noe som sikkert heller ikke er så overraskende.  Vi må litt tilbake i tid, noen tiår, men den beste låten er ikke en gang en Eurovision vinner.  Det er selvsagt denne, og hvis du klikker på ordet denne så får du se hvilken låt som er beste Eurovision låt gjennom tidene!  Det er langt fra gokk til Liverpool ja.  Klikk her hvis du vil se Nord-Norges beste låter i Melodi Grand Prix!

Da tror jeg faktisk jeg skal avslutte vorspielet.  Jeg syntes dette ble et ganske langt vorspiel, og jeg liker lange vorspiel, selv om dette her ble jo bare masse, masse tørrprat og lite annet.  Vel, vel.  Jeg er tilbake med flere Eurovison innlegg utover uka, da med langt mindre tørrprat og mer festlige anmeldelser:)

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix og Eurovision:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

 

Braun//Remington//Kevin Murphy//Sebastian Professional

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg