Jeg trengte en god del tid til å fordøye det som skjedde forrige lørdag!

Reklame | Gymgrossisten og Shopping4net

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Jeg trengte en god del tid på å fordøye det som skjedde forrige lørdag. Og det skal være sikkert og visst!  Og det var ikke noe jeg spiste som jeg trengte tid på å fordøye.  Det var derimot den norske finalen i Melodi Grand Prix som jeg har trengt noen dager på å fordøye.  Finalen var sterk kost.  Jeg har trengt noen dager på å komme meg, og det er først nå jeg føler meg klar for å snakke om det eller å blogge om det, nesten en uke etter.  Og det var jo litt av hvert som skjedde i den norske finalen i Melodi Grand Prix forrige lørdag.

For det første så tok plutselig de banankledde ulvene i Subwoolfer av seg maskene sine og avslørte sin identitet, og jeg fikk med vantro se at ulvene ikke var de jeg var helt sikre på hvem var, men noen helt andre.  Jeg hadde jo i et tidligere blogginnlegg vært ganske så skråsikker på hvem som skjulte seg bak maskene, et innlegg som du forresten kan lese her, men midt inni fremføringen av fjorårets vinnersang, om den ulven som bør bli gitt en banan, finner Viktor Johansen og Magnor Kårsgård på å ta av seg kostymene, og frem dukker opp Gaute Ormåsen og Ben Adams!  For et sjokk!  Ja, selv en o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no kan altså ta feil, og det sånn til de grader også da.  Slikt skjer heldigvis ikke så ofte, og godt er det!

Dog skjedde det faktisk en gang til forrige lørdag, at jeg tok feil, og det sånn til de grader også da.  For jeg bommet litt på hvem jeg tippet skulle vinne Melodi Grand Prix, og jeg lyktes således ikke med å påvirke folket til å stemme på den låten som jeg mente burde representere Norge i den internasjonale finalen i Liverpool i mai.  Men at folket skulle være så vrange og vriene at de absolutt skulle stemme frem en låt som jeg i mine anmeldelser i semifinalen og finalen gav terningkast 1 begge ganger er ganske så uforståelig!  Og det er skremmende!  Ja, det er skremmende for en influenser når slikt skjer.  For som influenser vil jeg jo sette dagsorden, påvirke, få folk til å gjøre som jeg vil, men jeg føler rett og slett at min influenserkraft svinner hen når folket på død og liv skal stemme frem noe helt annet rart og ikke ikke vil høre på den o store prominente toppbloggeren og influenseren himself.  Ja, er man egentlig en influenser når folket driter i hva influenseren sier?  Det er jammen et godt spørsmål.  Jeg velger dog å svare ja på det, jeg har tross alt vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og hvis man ser litt filosofisk på det og vil kverrulere litt, så er det vel ikke nødvendigvis slik at flertallet alltid har rett.  Folket eller flertallet har kanskje ikke den rette kompetansen for å foreta alle viktige valg, og valgene de tar kan gjerne da bli feil.  Sånn sett kunne man vel argumentere for et teknokrati der det er oss eksperter som tar avgjørelsene til beste for folket, eller så kunne man hatt et kongedømme der en eneveldig bloggerkonge kunne valgt ut den den riktige mgp-låten til den internasjonale finalen, fortrinnvis Skrellex, eller Elsie Bay!

Men her i Norge er det altså folket som bestemmer, og da ble det Alessandra Mele og “Queen of Kings” som reiser til Liverpool for å representere Norge.  Alessandra er en flink artist, men låten er helt jææævli, med roping og hoiing, flammer og girl power-tramping, og det er så ille at det smerter i store deler av kroppen, herunder i ryggmargen, i mageregionen, i kneet og i hodet.  Heldigvis har jeg blålysbrillene mine fra Ivieyes, og disse har gjort at jeg dog får mindre hodepine, men jeg kjenner det fortsatt i ryggmargen, i mageregionen og i kneet.  Og det blir neppe bedre ettersom jeg nå vel får høre denne låten enda flere ganger fremover mot finalen i Eurovision i mai.  På en måte er “Queen of Kings” en låt som passer til tidsånden vi lever i.  Da tenker jeg på de raske rytmene, hylingen, skrikingen.  Det matcher en tidsånd med høyt tempo, stress, digitale dingsebomser og mobiltelefoner der det popper opp meldinger og ting og tang som bør sjekkes slik at vi ikke holder på med noe så lenge før vi begynner på noe annet rart, og så plutselig så kommer den der høyeste syngetonen i den derre Queen of Kings-låten, og det går gjennom marg og bein.  Hadde jeg vært konge og bestemt, så hadde vi ikke sendt denne plagsomme låten til Eurovision!

Det blir nok ikke seier i den internasjonale finalen i år heller, slik som det ikke ble i fjor da folket heller ikke da hørte på meg, og det kan du lese mer om her.  Slik går det når folket skal være sta og ikke gjøre som influenseren sier!  Da får dere bare ha det så godt!!  Og så jeg da som hadde gjort alt klart for en stor mgp-fest for å feire seieren til Skrellex.  Det skulle liksom være kvelden for mannfolk i rare klær.  Ja, jeg tenker selvsagt på mannfolk i kjole, Skrellex, men slik ble det altså ikke.

Og det er synd at det ikke ble kvelden for mannfolk i rare klær!  Da blir ikke Europa blåst av banen i et vanvittig, melodiøst fyrverkeri av glitter, konfetti og eurodiscopop fra Skrellex.  Det blir noe annet rart som ikke blåser Europa av banen i et fyrverkeri av glitter, konfetti og eurodiscopop, dessverre.  Eller kanskje jeg tar helt feil, det ser jo faktisk ut til Europa liker “Queen of Kings”, ifølge diverse popularitetsmålinger.  Vi får se!  Det blir spennende med Eurovision-finale i mai.

Gratulerer med seieren Alessandra Mele og “Queen of Kings”!  Og lykke til i den internasjonale finalen i Liverpool i mai:)  Hvis jeg fortsatt driver og blogger i mai, så blir det vel litt eurovision-innlegg med anmeldelser og terningkast og radbrekkinger og hyllester av de øvrige finalelåtene når finalen nærmer seg, og så får jeg se om jeg har fått til å like vårt norske bidrag bedre, eller om det blir enda en radbrekking av “Queen of Kings”.  Vi får håpe på det beste:)

Ha en fin dag alle sammen!  Så hyggelig at du er innom bloggen min på besøk:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Beholder med tappekran,5 liter//Wella SP Luxe Oil Reconstructive Elixir 100 ml//Functional Form Bestikksett matt 24 deler 1 set//Boss The Scent – Deodorant Stick 75 ml

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg