En dag i livet til en katt!

Reklame | Gymgrossisten, Lagerpriser og Lyco

Casall Sportswear//Abilica//Adidas//Anarchy

Jeg må opp om morgenen og ordne tusen ting for jeg må stresse av gårde på jobb.  Noen ganger slipper jeg også inn Felix Askeladden før jeg kjører på jobb.  Vår egen praktkatt er da gjerne både sulten og trøtt etter å ha vært ute på rangel hele natta, og han får kos og mat, før han legger seg på den nye sofaen for å ta seg en blund.  Noen ganger er jeg litt misunnelig på Askeladden vår.  Han har da egentlig et veldig fint bekymringsløst liv.  Gjør det han elsker så ofte han vil, jakte på mus og fugler altså, slappe av når han vil og lage en liten mjau eller to når han er sulten, så kommer maten ganske raskt på plass.  Det er vel ikke så verst liv det.  Jeg tviler på at konemor hadde tatt imot meg kjærlighet og omsorg og frokost og kos hvis jeg hadde vært ute på rangel hver natt og kommet hjem ut på morgenkvisten.  Nei, jeg tror det kan ikke være så ille å være katt. La oss se litt nærmere hvordan en dag i en katts liv kan arte seg, fra morgen til kveld:)

0700:  “Picasso, åpner du døra til meg..?…eller voffer du høyt, skjærende og sammenhengende, slik som bare du kan, inntil noen av menneskene kommer og ser hva som skjer, og oppdager at jeg er ferdig med nattens rangling og vil inn og ha mat, kos og en deilig blund:)

0710:  Eierne til Picasso har sluppet meg inn.  Eierne hans er staben min, og de passer på at jeg har det bra.  Tid for frokost.  Husfar satte frem dette før han gikk en tur på badet.  Det er sikkert satt frem til meg:)  Det er godt med melk!  Men litt forbauset over at han har satt frem rundstykker med karri-og kyllingsalat.  Vet han ikke at jeg er enda mer glad i fisk?

0730:  Jeg tar meg en hvil, både her og der.

0900:  Staben min er enten dratt på jobb eller skole, og nå er det bare jeg og Picasso som er hjemme.  Vi gjør litt sånn forskjellig i løpet av en dag.

Gjemsel
Slåssing

I’m the boss!!!

1130:  Ble litt sulten.  Henter meg litt pizza!!

1200:  Tid for en liten formiddagsblund!

1230:  Tar et parti sjakk mot Picasso.

1340: Tid for litt mer mat!  Jeg går for kalkunkorv!!

1410:  Picasso har sovnet av!  Gøy å sette kloa i han, da skvetter han til:)

1600:  Hele staben min er kommet hjem.  Jeg får ordnet pelsen litt på pelsen min.  Det er alltid kjekt!

Har du katt?  Hvis du klikker inn på bildelinken under og bestiller en slik kattebørste, så blir katten din veldig fornøyd, selv om katten på bildet under vel ikke så veldig happy ut, så vet jeg at jeg selv og alle andre katter jeg kjenner ville blitt kjempefornøyd om de fra staben hadde investert i en slik:)

Krimo®

1800:  Hmm…tar en titt ut av vinduet for å se om det er noen fugler man kan gå ut og plukke ned.

1900: Her kan man også ligge…..

…og her….

2030:  Det går mot kveld og tid for natterangling.  Greit å øver seg på å se ut som stor farlig løve!

2100:  Gjør meg klar for å dra ut på natterangling!

2350:  Men i kveld kom jeg tidlig tilbake.  Det var litt kaldt ute, så jeg dro hjem heller, og det litt tidligere enn jeg pleier.  Men kanskje i morgen blir jeg ute hele natta.  Det er det som er det fine med å være katt, valgfriheten, det behagelige livet og staben som hele tiden står på pinne for at jeg skal ha det bra!

Det er vel slettes ikke noe dårlig liv å være katt!  Men når man ikke er katt, må man dra på jobb for å tjene til livets opphold.  Sånn er det å være menneske.  Enig med Lars Kilevold som pleide å synge at “livet er for kjipt” noen ganger, og det kan kjennes litt kjipt når noen bloggere må opp tidlig om morgenen for å kjøre på jobb, mens andre bloggere kan gå på røde løpere, drikke champagne og spise kanapeer, og katta lever i sus og dus i sin bekymringsløse tilværelse.  Men sånn er livet!  Ha en fin dag!

4 kommentarer
    1. Morsomt katteinnlegg 😊Fikk problemer med å kommentere fra nettbrettet, fordi det er reklame som ligger over alt. Over kommentarfeltet. 🙄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg