Enda mer mat og julegodter på allansverden:)

 

Ja, det ble en lussakatt i går på Lucia-dagen. Det er selvsagt ok å kose seg litt ekstra nå i disse adventstider, og adventskosen fortsetter på allansverden!   Jeg sjekket også sylterullen går.  Den har ligget i saltlake en stund nå.  Tok den opp på søndag og smakte, litt lite salt etter min smak, og lar den ligge og bade der til i morgen tenker jeg.  Da tar vi den opp og gjemmer den til jul, mesteparten i alle fall, må sikkert ha noen prøvesmaker for å være sikker på om den er passe salt.  Men finner nok ut av det til slutt:)

Hvis det er noen som vil lage hjemmelaget sylterull, er det fortsatt tid å få den ferdig til jul hvis dere lager den i dag.  Se oppskrift og fremgangsmåte på:

Hjemmelaget sylterull:)

I går kveld var den store lagetingavmarsipan-dagen hjemme hos oss.  Gøy å leke litt med maten:)

Og det er det flere som gjør, å leke med maten altså.  I morges da jeg kommer ut på kjøkkenet sitter altså rampenissen og tar seg et kellogs smacks-bad.  Ja, det kan man jo også gjøre:)

Det er mye blogging av mat på allansverden for tiden.  Men når man spiser marsipan, må man også morsjonere, som Fleksnes uttrykte det i sin tid.  Ja, mosjoneringen starter i januar – da bør nok allansverden gå mer over til å bli en treningsblogg.  Det tror jeg at vil være lurt for min egen del, ja, og så har man jo noe å blogge om da også, jul nå, og trening fra januar av.  Det tror jeg er en bra plan.  Men i morgen blir det ikke mer matblogging – da skal jeg finne på noe annet.  Det blir seriøse saker for en gangs skyld – stålsett dere for hva som måtte komme.  Ha en fin tirsdag:)

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg