Er det blåmandag i dag eller bare en vanlig mandag?

Reklame | Gymgrossisten og Blivakker

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er mandag igjen, og det er tid for å surke over at helga er over og ny arbeidsuke venter.  Samtidig lakker og lir det mot jul.  Vi leser 12. desember i dag, og det er jammen ikke mange dager igjen til jul, og til juleferie, glede og moro.  Så da er det store spørsmålet, siden det er såpass kort tid igjen til jul… er det egentlig blåmandag i dag eller er det bare enn helt vanlig mandag?  Jeg skal altså foreta en gradering av blåmandagen, ut fra hvor ille den er eller kanskje ikke så ille, ettersom det jo er såpass kort tid igjen til juleferie, glede og moro.  Som dere sikkert skjønner har jeg absolutt ingenting å blogge om i dag, så derfor blir det masse fjas om hvorvidt blåmandagen er lyseblå eller mørkeblå eller om den i det hele tatt er blå, kanskje den er grønn?  Men det er det det blir, et innlegg om blåmandagen, nok en mandag i allansverden, og hvis du skulle få lyst til å lese flere innlegg om blåmandager, kan du klikke her eller der.

Er så dagen i dag en blåmandag, eller er den bare en vanlig mandag?  Jeg har ikke drukket tett gjennom helga og sunget julesanger av full hals, så jeg plages ikke av bakrus eller helvetes anger, så hvis man skulle legge en slik forståelse av blåmandag til grunn, så er jo ikke dette en blåmandag.  Uka er likevel lang, fem arbeidsdager venter før man igjen kan konstatere at det er helg, så sånn sett har jeg utvilsomt en følelse av blåmandag i dag.  Men igjen, det er jo snart jul, og det er koselig med adventstid, så alt er ikke bare mørkt og trist.  Ok!  Det er tid for komme med en konklusjon.  Og jeg har bestemt meg for hvordan jeg skal se på og gripe an denne mandagen.  Dagen i dag er en lyseblåmandag.  Mandagen er blå, altså det er blåmandag med fem arbeidsdager i vente, men uten bakrus og helvetes anger, og med litt sånn adventsgøy i vente.  Så da blir det lyseblåmandag.  Sånn er det!

Så er det vel på tide å sette seg i influenserbilen og suse av gårde på jobb.  Ha en fin lyseblåmandag alle sammen!

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Tusen takk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons

2 kommentarer
    1. Og ikke var det blåmandag forrige mandag heller.. Jammen er du heldig 😁Eller er det bare sånn det er i desember? Null blåmandager? 😊

      1. Jeg sliter litt å få den skikkelige blåmandagfølselsen. Er nok for kort tid igjen til jul og alt julegøy som venter. Bli nok god gammel blåmandag 2. januar i alle fall når jula er over, jobben kaller igjen og man venter på strømregninga for desember skal komme dalende:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg