Får vi høre vinneren av MGP og Eurovision i kveld?

Reklame | Gymgrossisten, Røhnisch, Tannrevel, Lindex og Elskling.no

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Får vi høre vinneren av MGP og Eurovision i kveld?  Ja, det gjør vi!!  I kveld hører vi faktisk vinneren av hele greia, både den norske finalen i MGP og den internasjonale Eurovision-finalen.  Det er jeg ganske så sikker på.  Vi får nemlig høre en fantastisk sterk låt i kveldens andre semifinale av MGP, en helt aldeles vanvittig bra låt, en låt som kan vinne absolutt hele greia!!!  Så bra er nemlig denne låten!  Det er dog en ting som kan stikke kjepper i hjulene for denne kanonlåten, og det er selvsagt……folket!  Ja, for det er nemlig folket som skal stemme frem 3 av 7 låter fra kveldens semifinale til finale i Trondheim lørdag 4. februar, og man kan aldri vite hva folket kan finne på slags merkelige saker og ting.  Forrige lørdag mottok for eksempel folket gode råd om hvem de skulle stemme på fra den o store prominente toppbloggeren himself, ingen ringere enn den bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, en meget høyt ansett influenser, i egne øyne, og jeg tenker selvsagt på ingen ringere enn meg selv, i egen høye person!  Jeg anmeldte nemlig alle semifinale-låtene forrige lørdag, og de kan du lese mer om her, gav låtene terningkast slik at det skulle være ekstra enkelt for folket å skjønne hvilke låter som var bra og hvilke låter som ikke var bra, og jeg oppsummerte og konkluderte og gjorde det klinkende klart hvilke 3 låter som burde gå til finale.  Og når en influenser gir gode råd, burde man da ikke høre på disse gode rådene, og i alle fall når rådene var så klinkende klare og til de grader entydige?  Jeg skulle ville mene det ja.  Men hva gjør folket?  Folket ignorer fullstendig alle de gode rådene de får, og det sånn til de grader også, de gir bare fullstendig blaffen og plukker ut 3 helt andre låter enn det som de er anbefalt å sende videre til finale.  De driter altså fullstendig i rådene de får fra bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.  Ubegripelig!  Jeg kan neste ikke skjønne hvordan det er mulig.  Vi kommer ikke til å vinne Eurovision i år heller hvis folket skal være sta og bare stemme for eget godt befinnende på alle mulige slags rare sanger og artister!  Men folket får en ny sjanse i kveld, til å lytte til gode råd og stemme på rett låt!  For jeg skal nemlig anmelde også låtene i kveldens andre semifinale, og kaste terning, og i kveld kan det da ikke være så vanskelig for folket å velge rett låt, ettersom det er med en helt aldeles vanvittig bra låt som det vel ikke er mulig å ikke stemme på.  Eller er det det?  Jeg vet ikke.  Det er tross alt folket som bestemmer.  Men de skal få gode råd.  Her følger min anmeldelse av kveldens låter.

  •  Jone:  “Ekko inni meg”

Jeg har lyttet til mye forskjellig musikk, mye ulike musikksjangre, men dette er uten tvil det jævligste jeg noensinne har hørt.  Det er forsøk på partymusikk, platt og enkelt, spritet opp med noen folkemusikkrop fra Valdres eller deromkring midt inne der et sted, og det er så ille at hvis denne låten fester seg som et “Ekko inni meg” så kommer jeg ikke til å ha det veldig bra, for å si det mildt, og jeg blir antakelig innlagt, et eller annet sted.  Normalt sett vil jeg vurdere det som et pluss hvis en mgp-låt blir fremført på norsk, men selv det er ikke nok til å gi et lite plusspoeng for denne låten.  Terningkast:  0

  •  Sandra Lyng:  “Drøm d bort”

Denne låten hadde jeg litt forventninger til.  Sandra Lyng synger flott, på norsk og på nordnorsk, og det er jo nesten to plusspoeng før hun har begynt, og det begynner riktig så bra.  Fin tekst, fin fremføring, fin musikalsk opptakt til refrenget som lyder nanananananananananananananananananannanananannanana……i det uendelige!  Ja, dere leste rett.  Vi får et laaaangt……nanananana-refreng, og slikt blir det ikke høye terningkast av i allansverden.  Jeg synes slike refreng blir for enkle.  Jeg synes refreng bør ha med ord og tekst, og ikke bare være sånne simple, “billige” nananana-refreng.  Store låtskrivere klarer også å lage ord og tekst til refrenget, for eksmpel Dylan, Lundell, Jo Nesbø, Bjørn Eidsvåg for å nevne noen.  Ja, Bjørn Eidsvåg får i alle fall til et shalala i refrenget!  Jeg gjør meg klar for å trille terning.  Det blir terningkast 2.  

  •  Alejandro Fuentes:  “Fuego”

Alejandro Fuentes synger ikke på engelsk, og det liker jeg.  Jeg synes det er artig når det norske bidraget blir fremført på norsk, men jeg sliter litt med den dialekten til Alejandro Fuentes, og jeg skjønner absolutt ingenting av teksten.  Lenge regner jeg kanskje med at Fuentes er fra Valle i Setesdal, siden jeg egentlig ikke skjønner et døyt av det han synger, men etterhvert går det opp for meg at Alejandro Fuentes synger på spansk!!  Det er jo litt spesielt. Hva blir det neste for å slippe å synge på norsk? Synge på svensk? Finsk? Men Alejandro Fuentes synger fint; det skal han ha. Dette er en flott latino-låt!  Det rykker i dansefoten.  Jeg føler at jeg er i syden, på Ibiza.  Jeg er på fest, det er sent.  Jeg danser oppå bordet på nattklubben Privilege Ibiza, med oppkneppet skjorte.  Jeg har en paraply-drink i den ene handa,  noen senoritaer i den andre.  “Fuego” runger ut over anlegget.  Det er høy partystemning!!  Inn kommer bloggerfruen!!!! Det er slutt på moroa!  Men det blir litt moro for Alejandro Fuentes når han får bra terningkast fra den o store prominente toppbloggeren.  Terningkast:  4

  •  Swing ‘it:  “Prohibition”

Er Eurovision klar for gladjazz?  Jeg har mine tvil.  Jeg er litt klar for gladjazz.  Det swinger.  Dette er noe annerledes.  Det skiller seg ut.  Dyktige musikere.  Jeg er litt usikker på denne låten.  Jeg vet faktisk ikke om jeg liker den, eller om jeg ikke liker den.  Jeg liker den kanskje litt.  Terningkast:  3

  •  Bjørn Olav Edvardsen:  “Turn off my heart”

En fin ballade!  Bjørn Olav Edvardsen synger fint. Det er en ok melodi.  Det er absolutt ikke noe galt med verken låt eller artist, men dette er også en type ballade som jeg har hørt uendelig mange ganger før og som kan bli litt for “anonym” i den store mengden av ballader.  Terningkast:  2

  •  Elsie Bay:  “Love you in a dream”

Er dette vinneren av MGP 2023?  Jeg tror det kan være det!  Dette er en kruttsterk låt!  Elsie Bay har et veldig særpreg i stemmen som gjør at hun skiller seg ut.  Jeg har også et særpreg i stemmen som gjør at jeg skiller meg ut, men Elsie Bay skiller seg ut i positiv forstand, og det sånn til de grader også for hun synger fantastisk flott, og så har hun denne sårheten og melankolien i stemmen som gjør at vi med en gang hører at dette er Elsie Bay!  “Love you in a dream” er en nydelig melodi, vakkert fremført.  Det er episk, hva nå det måtte bety!  Terningkast:  6 og vel så det!!!

  •  Ella:  “Waist”

Jeg vet ikke hva dette er, men jeg vet at jeg ikke liker det!!!  Terningkast 1.

Da har alle sangene fått sine terningkast.  Noe forferdelig møl, noe bra og noe fantastisk bra blant kveldens låter.  Videre til finalen bør Elsie Bay gå.  Sangen hennes “Love you in a dream” kan fort havne i Eurovison i Liverpool i mai hvis folket tar til fornuft, men det er det jo langt fra sikkert at folket gjør.  Man vet aldri med folket!  Jeg vil anbefale at Alejandro Fuentes følger Elsie Bay til finalen, og så slår jeg et slag for gladjazzen og anbefaler at de flinke musikerne i Swing ‘it får siste finaleplassen.  Det blir spennende med delfinale 2 i kveld, og det blir spennende å se hva slags krumspring folket finner på denne gangen når de skal stemme frem finalistene.  Jeg håper folket leser bloggen min og tar gode valg!

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Tusen takk!  Velkommen tilbake i morgen:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Rohnisch//Rohnisch//Rohnisch//Rohnisch//Rohnisch//Rohnisch

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg