Her er de 10 beste afterski-låtene!

Reklame | Gymgrossisten, Lindex, Tannrevel og Elskling.no

ICANIWILL//GASP//ICANIWILL//GASP//Gorilla Wear//ICANIWILL

Det er gøy å gå på ski, og det er jo også gøy å avslutte skituren, for da kan man nemlig smelle til med afterski, det morsomme som skjer etter at skituren er ferdig.  Da er det fest og moro, afterski altså, man kan stå oppreist eller man kan innta liggende stilling, alt ettersom hva som kjennes mest riktig og kanskje ettersom hvor mange timer en har bedrevet afterski:)

Det er en viktig faktor som må være med for at det skal bli et bra afterski.  Jo, det kan sikkert være enda en viktig faktor i tillegg, men jeg skal i dag se på den første spesielle faktoren som er nødvendig å ha med for at det skal bli et vellykket afterski.  Og da vet jo alle dere som kjenner meg, at det jeg tenker på, ja, det er selvsagt……musikken.  Man må ha afterski-musikk, og det kan liksom ikke være hva som helst heller.  Det kan ikke være salmer, ej heller jazz.  Det må være partymusikk, skikkelig platt og rå og vulgær og enkel partymusikk som gjør at det svinger, og det sånn til de grader også.  Da blir det fest, skikkelig bra afterski!!!  Men hva skal man så velge slags partymusikk blant all partymusikken som finnes der ute?  Det er jo så mye rart, og det skal jo gudene vite at det er, men o stor prominent toppblogger som jeg jo er, så skal jeg jeg hjelpe dere med å manøvrere dere frem i den tette jungelen av skikkelig platt partymusikk, og finne frem til den beste afterski-musikken.  Her er de 10 beste afterski-låtene:)  Jeg starter på 10. plass med det verste, og så jobber vi oss nedover mot 1. plass slik at det ikke blir fullt så ille etterhvert:)

10. plass:  Leevi and the Leavings:  Kylliki

Finsk afterski-låt.  Er faktisk en litt sånn rolig låt, og så er den på finsk, så det er ikke så godt å vite hva den egentlig handler om, men da kan man jo bare lage seg bilder i hodet av ski, finsk gløgg, badstu, litt drama og med kniv og øks, som i fjernsteateret på tirsdagene på NRK i gamle dager.  Det var da noen voldsomme bilder som kom i det hodet mitt.  Jeg tror vi lar det være med det, og jeg tror det får holde med en 10. plass.

9.  plass:  Freddy Kalas:  Pinne for landet

Denne må vel nesten bare spilles på afterski.  Jo, det må den.  Det er bare å bli med å ta en pinne for landet:)

8. plass:  Too Far Gone:  Skiheis’n

Litt sånn bygde-country-afterski-musikk eller hva det nå er.  Det får bli en 8. plass til skiheisen.

7. plass:  Hermes House Band:  Country Roads

Høy allsangfaktor.  Kan vel ikke ha afterski uten Country Roads, usikker på om det er snø på de der country roads’ene, men det får så være.

6. plass:  DJ Øtzi:  Anton aus Tirol

Anton fra Tirol må jo være med på topp 10-lista, og i alle fall på 6. plass.  Skikkelig bra alperytmer, hva nå det måtte bety.

5. plass:  Soppgirobygget:  Afterski

Ekte afterski-musikk!

4. plass:  Nicolay Ramm:  Raske briller

Disse raske brillene til Nicolay Ramm må vel være med på topp 10-lista den også.  Passer fint på afterski ja.

3. plass:  Braaheim, Fattern:  Påske på Laaven

Ja, ja, så måtte vel denne være med den også.  Kan vel ikke være afterski uten påske på Laaven:)  Det ble litt kjedelige kommentarer til sangene etterhvert ser jeg, men man kan vel ikke gå rundt å være morsom hele tiden, det blir litt slitsomt i lengden.

2. plass:  Jope Ruonansuu:  Juodaan vodkaa

Mer fine, finske-rytmer.  Og etter noen timer med afterski begynner man gjerne å forstå det finske språket litt bedre, og man begynner å forstå hva finske afterski-låter faktisk handler om uten at man trenger å lage sine egne bilder i hodet.

1. plass:  DJ Øtzi:  Sweet Caroline

Høy allsangfaktor.  Flott melodi.  Det svinger, sånn til de grader.  Det er bare å komme seg opp på bordet og synge med!

Har du en spilleliste med disse afterski-låtene, ligger alt til rette for et kjempebra afterski.  Og lurer du kanskje på hvordan du ellers lager det perfekte afterski, kan du bare klikke her for gode tips.

Spent på om folket liker dette blogginnlegget om afterski-musikk.  Hvis jeg havner over bloggeren Kjerringtanker på dagens toppliste til blogg.no, må jeg regne med at kjerringa, som hun selv omtaler seg, kommenterer og anmelder dette blogginnlegget, for kjerringa kommenterer de andre toppbloggerne fra et kjerringperspektiv, og jeg er selvsagt spent på “dommen”.  Havner jeg høyt på topplista frykter jeg at kjerringas vrede og kritisk skarpe penn, for jeg frykter at hun liker mer seriøse innlegg med et fornuftig innhold og ikke slikt afterski-fjas som dette, og ikke vet jeg om hun liker å stå på ski, eller om hun liker afterski.  Liker hun afterski bedre enn ski, kan det jo være at blir litt antydninger til rosende omtale.  Men om hun nå ikke syntes at dette blogginnlegget var i øverste toppklasse, vil jeg dog anbefale at hun tar en kikk på det verste mølet, min kåring av mine 10 verste blogginnlegg, og sammenliknet med det verste mølet, er nå vel dette innlegget ganske bra, relativt sett, alt tatt i betraktning, for det kunne vært verre, laaangt verre, glem ikke det.  Her kan du se det verste mølet, hvis du tør.  Det er fælt og ille og jeg er ikke akkurat stolt over meg selv for å ha klart å lire av meg slikt møl;) https://allansverden.no/page-34/?pagelayer-live=1

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om livet oppe i Penthouse Månetoppen 38d:  https://allansverden.no/page-9/?pagelayer-live=1

Se oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Har kona, datter, kjæresten, samboeren eller en av elskerinnene lyst på en stripet genser med rullekrage til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

 

 

4 kommentarer
      1. Afterski siden kl. 05.28 i morges, det kan påvirke dømmekraften. Jeg tar en pinne for kjerringa, en pinne for bunny’en, en pinne for Martine Halvorsen, en pinne for landet…..og for blogg.no, og en helt spesiell pinne for oss prominente toppbloggere høyt, høyt oppe på topplista:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg