Hurra!!! Allan på blogg.no

Det er onsdag 17. november 2021, en merkedag for bloggeren Allan Kristensen!!!  For i dag skal han nemlig begynne å blogge på selveste blogg.no – det er en ære å få være med å blogge i lag med de «store» bloggerne i bloggernes premier league, som jeg gjerne kan opphøye blogg.no til nå som jeg har kommet inn der selv:)

Allan er hoppende fornøyd med opprykk til blogg.no.  På mandag hadde jeg forresten lagt ut innlegg om mørketid på miniblogg.  Det var mandag, mørketid, og litt trist med lang, ny uke foran en, men jammen kan det skje bra ting i mørketida også, for senere på mandag var det klart!  Allansverden skulle overføres fra miniblogg.no til blogg.no og med det var jeg ikke lenger en liten miniblogger, men en av de «store».  For på blogg.no har de vært, eller der er de, alle toppbloggerne, Sophie Elise, Kokkejævelen, Ida Wulff for å nevne noen, ja, og så nå da Allan Kristensen😊

Allan feirer med champagne, for opprykk til blogg.no må feires.  Er jo tidlig på morgenen, så da taler vi om champagne-frokost.  Dessverre må champagne-feiringen begrenses til å kun være å være på bildet – i virkeligheten må nok Allans frokost bli to brødskiver med kokt skinke før han må kjøre på jobb.  Det er visst ikke alltid helt samsvar mellom virkeligheten og allansverden.  Allansverden ja, det er fortsatt navnet på bloggen min, og alle innleggene fra allansverden på minibloggen har kommet med på flyttelasset til blogg.no.  Nå som jeg har skiftet blogge-plattform, hadde jeg mulighet til å endre navn på bloggen min.  Jeg vurderte litt å skifte navn til «Bardujævelen» eller «lærerjævelen», men endte opp med allansverden.  Litt kjedelig kanskje, men allansverden er en rik og mangeslungen verden, og den vil passe godt til, og romme de mange varierte og fargerike innleggene som vil komme på bloggen min…om livet, veivalg, bobil-og hytteturer, hverdager, festdager og andre dager da man kan konstruere anledninger til å sprade rundt i rare dresser og rare hatter og holde et flagg i handa.

Hva er veien videre for Allansverden?  Det går bare en vei, og den går oppover!  Jeg sikter selvsagt mot toppen, altså toppen av topplista.  Så bare pass dere alle dere toppbloggere øverst høyt der oppe på toppen av topplista på blogg.no.  Allansverden begynner klatringen oppover.  First we take manhattan, then we take Berlin!  Kos dere med berlinerbollene enn så lenge.  Jeg er kommet for å spise berlinerboller med de store, eller var det kirsebær?  Jeg har forresten litt høydeskrekk, så det spørs om jeg ikke må være realistisk å innse at jeg neppe klarer å klatre helt til øverst opp til toppen.  Der er det mange flinke folk som er dyktige til å skrive og har viktige historier de vil dele.  Jeg synes nå det er gøy bare å være her da:)

Jeg har forresten fått min første hilsen fra en av de andre bloggerne her inne.  Jeg så den nå på kommentarfeltet til et av mine tidligere innlegg.  Det var kjempetrivelig.  Og det er jo litt nytt på blogg.no kontra minibloggen dette med at det går an å skrive kommentarer til innleggene våre.  Hyggelig om flere har lyst å skrive inn en liten kommentar eller en liten hilsen når dere er på blogg-besøk😊

Jeg tror jeg helt sikkert kommer til å trives med de andre bloggerne her på blogg.no.  Hun jeg er gift med følger med på «Bloggerne» på TV2.  Hun forteller at bloggerne ofte er på fine urbane kafe-og restaurantbesøk der de nyter gode viner og kanapeer.  Jeg føler jeg kunne ha fikset en slik livsstil!  Den tiltaler meg absolutt.  Bør kanskje begynne å gå ut på vår flotte lokale «Vinbanken» og øve meg litt😊  Hvem vet, kanskje konemor plutselig ser en hun kjenner veldig godt i en fremtidig episode av «Bloggerne».

Jeg må visst snart kjøre på jobb.  Det er onsdag og lillelørdag i dag, og da vet dere hva dere skal ha til middag!  Dagens middagstips finner dere ikke hos kokkejævelen, men hos allansverden.  Sjekk ut mitt middagstips for lillelørdag:

https://allansverden.blogg.no/dagens-middagstips.html

Ha en fin dag alle sammen!  Vi ses i morgen.  Jeg er en morgenfugl.  Er tidlig oppe hver morgen og skribler ned noen ord på bloggen før jeg kjører på jobb.  Og husk på:  “Bare de tamme fuglene har en lengsel. De ville flyr” (Elmer Diktonius).

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg