Hvem er spirrevippen og hvem er katta og hvem er spøkelset og hvem vinner?

Hvem er spirrevippen og hvem er katta og hvem er spøkelset og hvem vinner?  Ja, det skal handle om Maskorama i dagens innlegg i allansverden!!!  Det er finale i kveld.  En vinner skal kåres!  Det står mellom spirrevippen, katta og spøkelset.  Det kommer til å bli en spennende finale.  Det er tre dyktige sangere i kostymene til romvesenet, katta og til spøkelset, men en kommer til å stå igjen som vinner.  Det vet ikke jeg hvem blir!  Men jeg vet hvem de er spirrevippen, katta og spøkelset.  Vil dere vite?  Ja, selvsagt vil dere det.  Les litt til da så skal dere få vite identiteten til de tre finalefigurene.

Jeg har i et tidligere blogginnlegg analysert meg frem til hvilke kjendiser som skjuler seg bak maskene i årets Maskorama, og det innlegget kan du lese her.  Men dessverre så bommet jeg litt i mine analyser.  Sånt kan skje selv med den beste.  Det er jo dette et tydelig og åpenbart eksempel på:)  Jørn Lier Horst var magikeren.  Den var enkel, og den hadde jeg rett på.  Så var ikke rotta Adrian Sellevoll, men derimot Mads Hansen.  Kua var ikke Senterparti-politiker Sandra Borch, men derimot mor og datter Moholt.  Og hvordan i alle verden skulle jeg egentlig vite det?  De hadde jo maske på, både mor og datter Moholt.  Og så har jeg vel ikke truffet helt blink på alt annet heller, men nå som vi er kommet frem til finalen, er jeg sikker i min sak.  Jeg vet hvem spirrevippen er, jeg vet hvem katta er og jeg vet hvem spøkelset er, og nå som jeg har blitt noen uker eldre og klokere er jeg helt sikker, 100% sikker, minst.

Spirrevippen er søt og rar og alt det derre der, og vi har fått presentert en rekke hint om hvem som kan skjule seg bak maska til spirrevippen.  Og nå vet jeg det.  Og det vet dere også.  Vi vet det alle sammen.  Det er enkelt og det er sikkert som banken.  Spirrevippen er influenser, blogger, podcaster, forfatter, spirrevipp og mye annet rart, Linnea Myhre.  Det hører vil vel alle.  Og alle hint peker entydig i retning av den allsidige bloggerdama.  Spirrevippen!  Ta av deg kostymet og vis oss at du er Linnea Myhre:)

Lille pusekatt er en artist, en svært dyktig artist.  Katta synger som en gud, men det er ikke den o store prominente toppbloggeren og skjønnhetsbloggeren himself, altså meg selv.  Det er annen!  Vi vet at katta liker seg i spotlyset, og den plasserer seg gjerne midt i det.  Pus er interessert i store scener og høye toner.  Nei, katta er ikke bloggeren Bunny. tror jeg.  Katta er den som jeg har sagt at katta er hele tiden.  Katta er Kevin Vågenes.  Bare vent og se:)

Spøkelset er ikke Lilli Bendriss og Edith Piaf som jeg analyserte meg frem til i mitt tidligere Maskorama-innlegg.  Jeg tror jeg må ha vært full eller gal når jeg analyserte meg frem til det, kanskje begge deler.  Jeg tror ikke jeg skal si noe mer om det.  Jeg skal derimot si noe mer om hvem spøkelset egentlig er.  Ja, mange tror at spøkelset er Charlotte Frogner, men så god til å synge som spøkelset er, det er ikke Charlotte Frogner.  Det er ikke mange som det kan være.  Spøkelset er en stoooor sanger og personlighet, et fantastisk, vidunderlig menneske.  Spøkelset er selvsagt blogger Gry Henriksen som snart skal dele ut ærespris i Gryxen Awards, den store prisutdelingen for bloggerne på blogg.no, Norges største bloggplattform.  Gry Henriksen er den o store bloggdronningen med stor B som er så flink til å utnevnte riktig blogger til de riktige prisene, og jeg håper og tror at hun får utnevnt riktig blogger til æresprisen i årets Gryxen Awards.  Ja, og så er Gry Henriksen flink til å synge, tror jeg.  Spøkelset!  Ta av deg maska og vis oss at du er bloggdronning Gry Henriksen!!!!

Da var jobben gjort!!!  Jeg har avslørt identiteten til alle finalistene i årets Maskorama, og jeg har fått smisket litt med den som skal dele ut æresprisen i Gryxen Awards.  Jeg er forsåvidt fornøyd med dagen så langt.  Og så lurer dere kanskje på hvem som vinner?  Det er ingen tvil.  Det må bli spøkelset.  Katta og spirrevippen er flinke sangere, men ingen slår spøkelset.  For en stemme!  Førr ei dame!!  Gry Henriksen altså!!! Fytterakkern så flink hun er!!  Gry Henriksen – ingen over, ingen ved siden, i alle fall ikke nå i desember måned rett før æresgryxen skal deles ut!!!!!

Kos dere alle sammen med Maskorama i kveld:)  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

 

 

 

6 kommentarer
    1. Nice try, Allan 😂. Du har bare forsømt en bitte, bitte liten detalj….. Nemlig meg! Nærmere bestemt den andre halvparten av GryXen-juryen 😊😉. Sett sånt, da gitt 🤪

      1. Neeeei!! Her har jeg tråkket i salaten! Så du skal være med på å bestemme ærespris? Ja, selvsagt skal du det. Du er jo et usedvanlig, sjelden kompetent jurymedlem. Tenk at jeg har drevet og smisket med bare halvparten av Gryxen-juryen, generaltabbe!! Jeg finner forresten ikke bloggen din, hadde ikke du en blogg på blogg.no? Den var utrolig bra mener jeg å huske, virkelig fantastisk, hvis det stemmer at du hadde. Ha en fin kveld:)

        1. *hahaha*
          Jeg har riktignok ikke fulgt med på programmet, men ut i fra de klipp og bilder jeg har sett av disse her, er jo spøkelset det by far kuleste kostymet. Når en i tillegg kan legge til at jeg har total hang-up på sånne overnaturlige greier, så er det hele så latterlig passende..
          ..- Også kommer dette med at det her spøkelset kan synge, -og med mindre det kjører en ‘Milli Vanilli’ eller Ashley Simpson her, innebærer dette at blogg-norges ukronede dronning in the making ryker kjepprett ut av dansen..
          – Om du tenker at det kanskje ikke er så ille, så er nok det tilfelle for mange, kanskje til og med de fleste. Men denne gang er det ikke bare sant, det er offisielt verre enn som så..
          Greia er at jeg kommer fra en gammel ‘kjøpmannsfamilie’, hvilket i sin tid innebar at mine besteforeldre fremdeles hadde en viss posisjon i bygda da jeg ankom planeten, og derav var kjente ansikter for samtlige deltagende på den obligatoriske gudstjenesten.. Når da fortrinnsvis farmor, som skamløst sang av like full hals som de øvrige i menigheten, og hennes stemme skar såpass igjennom at i det det ble et fenomen. Og da det fremkom at hennes to sønner var så hinsides out of tune at det ikke ville vært mulig å si om det ble sunget Mikkel rev- eller Fader Jakob dersom det ikke var for teksten, mens INGEN nålevende menneske NOENSINNE har hørt så mye som et ørlite ‘hmmm’ min tantes munn, ble det jaggu et begrep; Henriksenstemme! – Og jeg er da dessverre genetisk belemret med opphavet til dette begrepet, så… 😀 😀 😀

          1. Hehe…det var synd ikke spøkelset vant, men det ble katta. Ja, ja, så var Charlotte Frogner spøkjelset, og jeg var helt overbevist om at det var deg. Huff, så feil kan man ta:(

    2. Særdeles dårlig smisking men ed Verdande Allan!! 😂Hadde du fulgt med skikkelig her i bloggverdenen så hadde du visst at hun er verdens beste bloggløse blogger. Og at hun har vært det i flere år. Bloggløs. Men en av de beste i sitt “fag”. Kommentering. Derfor regner jeg henne som blogger. 😀 Men lov å prøve seg ja a 😁

      1. Ja, der var du jammen i gang med å smiske med halvparten av Gryxen-juryen, men så lettlurt er hun vel ikke denne Verdande!!! Hun skjønner vel at her er det noen som er ute etter æresgryxen!!! Jeg er forresten helt enig med deg at Verdande er verdens beste bloggløser blogger, og at dette er noe hun har vært i mange år. Ja, hun er så utvilsomt den beste i sitt fag. Jeg undrer meg på om Verdande kan gjøre en så god jobb som jurymedlem nær æresgryxen skal plukkes ut at jeg kan komme til å nominere henne til Nobelprisen i litteratur neste år på grunn av hennes fantastisk gode bloggkommentarer. For en fantastisk dyktig bloggløs blogger hun er denne Verdande!!! First class!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg