Hvilke kjendiser skjuler seg bak maskene i Maskorama?

Jeg kan nå jeg tilby alle dere mine kjære blogglesere rabattkode på to fantastiske produkter, robotstøvsugeren Neatvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Med rabattkoden AK15 får dere nå 15% rabatt på disse produktene hvis dere handler inne på Neatsvor-butikken eller Iviskin-butikken.  Dette er veldig bra produkter, begge testvinnere, og er du likevel skeptisk blir du ganske sikkert overbevist om at produktene er noe du trenger hvis du klikker her eller der.

Maskorama er i gang igjen.  Det hele startet forrige lørdag på NRK.  Konseptet i Maskorama er jo som før slik at kjendiser ikledd spektakulære kostymer og masker fremfører et musikalsk nummer, og etter at alle fremføringene er blitt gjennomført, skal publikum stemme på sine favoritter, og den som får færrest stemmer er da ute av konkurransen og må ta av seg maska og avsløre sin identitet.  Og underveis skal jo vi publikum da selvsagt gjette på hvem som skjuler seg bak maskene, i lag med et detektivpanel i studio, i år bestående av Marion Ravn, Robert Stoltenberg og Tete Lidbom.

Det er 8 deltakere med i årets maskorama.  Det er skilpadda, spirrevippen, rotta, katta, kua, romvesenet, magikeren og spøkelset.  Fytterakkern for en gjeng!!!

(fra nrk.no)

I kveld er det altså ny Maskorama-kveld på krinken.  Forrige lørdag ble vi presentert for mange bra sangprestasjoner og noe ikke helt bra, om jeg må si det selv.  Dessverre ble magikeren stemt ut forrige lørdag, og jeg sier dessverre for jeg hadde virkelig sett frem til å høre mer av stemmeprakten til magikeren i andre låter utover høsten.  Det var for meg tidlig ganske åpenbart hvem som skjulte seg bak kostymet til magikeren.  Magikeren sang den gamle “Abracadabra”-hiten til Steve Miller Band, og han gjorde det på en slik måte at jeg ble bergtatt og gjerne ville høre mer fra magikeren.  Men så gikk det altså ikke, for folket ville ikke høre mer (argh!).  Folket hadde hørt nok, uforståelig nok.  De vil åpenbart høre nydelig stemmeprakt, men da kan de vel bare logge seg inn på spotify og spille låter der.  Det var da vel mye gøyere å høre på magikeren!!!  Jeg lot meg skikkelig forlyste og underholde av magikeren!!  Og jeg kunne gjerne hørt et par sanger til.  Men slik gikk det altså ikke.  Men jeg hørte ganske raskt hvem magikeren var.  Jeg hørte umiddelbart at dette var en mannsstemme.  Det var en voksen mannsstemme.  Det var noe kraftfullt over stemmen, noe mandig, kongelig.  Kunne det være kong Harald?  Jeg tenkte litt på vår kjære gamle majestet.  Jeg var innom andre majesteter, herunder bloggkongen Tom Martin Dahle som driver bloggen TomsMatprat, men så kom jeg på at bloggkongen på blogg.no er veldig opptatt av å selge kokebøker for tiden og neppe ville ha tid til å være med i Maskorama.  Hvordan skulle han få tid til å være med i Maskorama når han driver og selger så mange bøker at han knapt har tid å legge ut nye oppskrifter på bloggen.  Ja, han har knapt nok til å ligge på førsteplass på topplista til blogg.no, skjønt akkurat det har han tid til (argh!!!).  Hva så med andre kongelige?  Kunne magikeren være kronprins Haakon Magnus?  Nei, følte liksom ikke det var kronprinsen vår.  Kunne det være den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen, altså meg selv?  Det kunne jeg jo avkrefte ettersom jeg jo visste at jeg selv satt i stua, eller for så vidt kunne være ikledd en av de andre kostymene på Maskorama, men at det uansett ikke var magikeren!!!  Jeg syntes magikeren kunne likne litt på gamle gubben grå til bloggeren Kjerringtanker, men så syntes jeg ikke magikeren sang så bra som jeg vil tro at gamle gubben grå kan synge, så da var det ikke mange alternativer igjen i grunnen.  Det var egentlig bare en!  Magikeren måtte selvsagt være være forfatter og krimetterforsker Jørn Lier Horst, noe jeg da også fikk bekreftet da magikeren måtte ta av seg maska på slutten av første program, og Jørn Lier Horst dukket opp inni kostymet til magikeren.  Akkurat som jeg forutså!!!  Den var enkel, veldig enkel!!

Jeg plukket altså lett ut første Maskorama-kjendis i år, men hvem er så de øvrige kjendisene som skjuler seg bak maskene i årets Maskorama?  Jeg er egentlig ganske så sikker på hvem de øvrige Maskorama-deltakerne er.  Som prominent toppblogger har jeg selvsagt litt linker inn mot kjendis-og artistverdenen og vet selvsagt litt om hva som rører seg der, og hvem som kunne tenkes å være med på maskorama, eller hvem som rett og slett ikke er med, som kanskje er bortreist til Amerika, eller som sitter hjemme i sofaen med familien og spiser kanape og drikker champagne på lørdagskvelden!  Har du kanskje lyst til å høre mine tips om hvem de ulike deltakerne er?  De kommer nå i alle fall her enten du vil høre om de eller ikke….

  •  Skilpadda

Skilpadder liker å svømme og bade.  Det går ikke så fort med skilpadder, men de kan være lure og likevel lure haren og komme først når det er kappløp.  Denne skilpadda er fargerik, den liker seg aller best i skallet, men leverer når scenlyset skrur seg på.  Mange vil kanskje peke på Christine Koht eller bloggeren Frodith.  Begge liker å ikle seg fargerike outfits.  Men det er ingen av dem.  Skilpadda er Else Koss Furuseth.

  •  Spirrevippen

Spirrevippen er full av energi!  Han eller hun er søt, flaksete og generelt sett gira og noe overtent.  Spirrevippen sang “Wuthering Heights” med Kate Bush sist gang.  Det er en vanskelig sang å synge.  Jeg har lest at mange tror at Spirrevippen kan være realityprofil Aurora Gude eller artisten Ramon.  Det er ingen av dem.  Det er heller ikke bloggeren Vibbedille.   Spirrevippen er derimot……Kate Bush!

  •  Rotta

Rotta er glad i mennesker, mat og alt som glitrer.  Og så er visst denne rotta en kleptoman, for den driver og stjeler i beste sendetid på lørdagskvelden fra publikum og resten av gjengen i studio.  I alle fall grabbet den til seg litt av hvert på direkten under første sending, popcorn fra en publikummer for å nevne noe av det jeg fikk med meg.  Fysj altså!!  Det er jo bare tull å drive på og gjøre seg til tjuv og kjeltring for sånne småting!  Fullstendig tankeløst!!  Og rotta er såvisst heller ingen mestertyv, for popcorn-tyveriet ble jo lett fanget opp av tv-kameraene, og da er man vel ikke noen veldig god tyv, snarere tvert imot.  NRK antyder vel her altså at det skjuler seg en tyv eller eller en notorisk kleptoman inni kostymet til rotta, og ikke en veldig god en siden vedkommende blir avslørt ved å stjele for åpent kamera, noe som er aldri er veldig smart.  Det finnes jo således flere kjente tyver og kleptomaner rundt omkring som man kunne tenke seg kunne skjule seg bak maska til rotta.  David Toska har vel begynt et nytt og bedre liv, Ole Høiland og Gjest Baardsen er døde for lenge siden, med det finnes vel andre tyver?  Jo, det gjør nok det dessverre!  Det kan bo en tyv i noen og enhver, kanskje også en rotte.  Men nok tjuvprat!  Jeg har lest at mange mener at også en tyv burde få litt ro og fred til å tenke over tilværelsen og få orden på livet sitt, eventuelt heller få litt ro og fred til å planlegge nye bedre tjuvokt uten å bli avslørt?  Men man tenker antakelig at kanskje tyven blir lovlydig hvis man bare lar han være litt i fred, slik at han kan få livet sitt på rett kjøl, komme på bedre tanker? I så tilfelle kommer altså NRK og ødelegger hele greia ved så tydelig å koble rottas identitet til en tjuvradds og dermed skape enda mer fokus på stjeling og sånt slik at tyven rett og slett ikke får fred. Det skulle ikke forbause meg om NRK bare fortsetter på samme vis og kanskje lar rotta vise frem alt tjuvgodset sitt i kveld, med popcorn, ost, salmalaks, solbriller og mere til. Men det tror jeg ikke kommer til å skje!  For rotta er ingen tyv.  Rotta er bergenser.  Det er bedre å være bergenser enn å være tyv, i alle fall litt bedre.  Rotta er Adrian Sellevoll!!!  Det visste dere kanskje ikke?  Men det vet dere nå:)  Det er sikkert kjekt å vite!!

  •  Katta

Denne verdensvante katta liker seg i spotlyset, og plasserer seg gjerne midt i det.  Pus er interessert i store scener og høye toner.  Denne katta er dog ikke Felix Askeladden selv om “liksemannen” vår når opp i høye toner når han er sulten eller er forbannet på nabokatta.  Katta i Maskorama er kanskje en liten gåte for mange.  Noen vil kanskje peke på artisterne Kim Wigård og Åge Sten Nilsen, og andre igjen vil kanskje gjette på hannkattene og bloggkongene Tom Martin Dahle eller Kokkejævelen, men det er ingen av disse.  Katta er derimot…..Kevin Vågenes.  Så da vet dere det.  Kjekt å vite!

  •  Kua

Kua kommer fra landet, og det er lett å tenke i retning av bondegårder og skitlukt fra stinkende gjødsel når kua kommer på skjermen.  Noen har spekulert i om kuas høye liv kan bety at denne kjendisen er gravid.  Artist Lisa Børud har vært nevnt, også siden hun faktisk er gravid.  Jeg kaster også frem noen andre navn, bloggerne Kari Engesvik, Monica Vederhus, Kjerringtanker, Audmarit, Jannenordvang og Cathrineruth.  Om noen av disse er gravid aner jeg ikke.  Og ikke vet jeg om noen av dem har ikledd seg noe kukostymer i det siste, men man vet jo aldri.  Eller jo egentlig så vet jeg, og jeg vet at ikke er noen av de allerede nevnte som er kua.  Hvem er så kua?  Det er ikke bloggerfruen!  Bloggerfruen har ei trekjevle, så jeg kommer aldri til å antyde at hun er ei ku.  Den som derimot har ikledd seg kostymet til kua er…..politiker Sandra Borch, selvsagt fra Senterpartiet, det gamle bondepartiet, med kyr og kreatur og masse annet rart, og skitlukt fra stinkende gjødsel ute på jordet.

  •  Romvesenet

Romvesenet liker stjerner, planeter, jordboere og generelt alt som er nytt og hyggelig.  Mange har gjettet på Alex Rosen som romvesenet.  Det er feil.  Romvesenet er heller ikke skuespiller Patrick Dempsey.  Romvesenet er en ganske ung person.  Riktignok er Alex Rosen og Patrick Dempsey unge flotte menn i sin beste alder, forresten jevngammel med den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, altså meg selv, men romvesenet er faktisk enda yngre enn Alex Rosen, Patrick Dempsey og den o store prominente.  Det forteller oss altså at romvesenet ikke er en sånn attraktiv, lekker, kjekk, sexy mann på sånn cirka 29 år pluss…pluss….pluss….pluss.  Så hvem er så romvesenet da?  Det er ikke Emma Steinbakken eller Bjørn Eidsvåg eller Carina Dahl eller bloggeren Annais.  Romvesenet er bare en snartur innom Maskorama før det i februar skal stå på scenen på Kulturhuset i Tromsø og spille Ozy i musikalen “We will rock you”.  Romvesenet er skuespiller, sanger og danser Celine Ariel Kristensen!

  •  Spøkelset

Spøkelset er en liten gåte.  Noen ganger har spøkelset med seg en liten venn, “Lille-spøk”, og det gjør at mange tror at to personer kan kan gjemme seg bak dette kostymet.  Noen tenker kanskje på Marcus og Martinus?  Men ingen av disse er spøkelset.  Spøkelset er dritgod til å synge, og man kan lett la seg lure til å tro at spøkelset er en artist.  Men det er det ikke, i alle fall ikke begge!!  For det skjuler seg nemlig to kjendiser bak spøkelset, en artist i ypperste verdensklasse og en noe annet rart.  Spøkelset er Lilli Bendriss og Edith Piaf!!!

Da har vi altså gått gjennom alle gjenværende Maskorama-deltakerne.  Og nå vet vi jo da hvem som skjuler seg bak maskene.  Det blir kanskje ikke like spennende å følge med på kveldens sending nå som alt er avslørt.  Men det vi ikke vet er hvem må ta av seg maska i kveld og avsløre sin identitet.  Det blir uansett spennende å følge med.  Kanskje vi får oss en overraskelse?

Ha en fin lørdag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro er den perfekte julegaven til den som ikke gidder å vaske og gjøre rent i huset!  Kjenner du en slik latsabb, eller er du en latsabb selv, er det helt perfekt å gi latsabben, eller deg selv, en Neatsvor X600 Pro i julegave.  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se Neatsvor X600 Pro in action. Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Er hårfjernen Iviskin IPL G3 den perfekte julegaven til henne?  Ja, det er den så utvilsomt, for nå har alle ektemenn og herremenn gått fullstendig amok inne på Iviskin-butikken for å sikre seg den perfekte julegaven til kona, samboeren eller elskerinnene, og det begynner å bli tomt på lageret, tror jeg.  Vær rask og kjøp den perfekte julegaven til henne, en Iviskin IPL G3 altså.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

 

6 kommentarer
    1. Her var det mye å ta tak i.
      For det første; Gamle Gubben Grå synger minst like falskt som Magikeren, og hårfargen er nesten identisk. Men vi vet jo alle at det ikke var han.
      Om jeg hopper rundt i et ku-kostyme på lørdagskveldene kan jeg herved avkrefte. Men kuer er ok dyr. Jeg tror du er inne på noe med SP-Sandra.
      Men jeg tror fremdeles at Rotta er Bjørnar. Eller trodde før forrige helg. Så ble jo dette med laks og ost kjent, og da er jeg litt mer i tvil. Holder fremdeles en liten knapp på han, eller kanskje Mimir.

      1. Jeg tviler på at rotta kan være Bjørnar Moxnes. Han er vel sykemeldt nå, og da vet jeg ikke om det er innafor å være med på Maskorama. Da skal man vel sitte hjemme og bli frisk:) Men vi får se hva som skjer i kveld. Ha en fin dag:)

    2. Nå har jeg altså kommet med på Maskorama også 😀 Jammen er jeg heldig. Så om ingen andre har sett hvilke kvaliteter jeg har, så har jeg roller i flere programmer inne hos deg i alle fall 😀 Herlig! Glad jeg ble skilpadda, selv om jeg til vanlig har LITT mer futt enn i dag 😀 Og du, ikke sikkert at du har helt urett på hvem som er bak skilpadda.. Men jeg har jo ikke lov å si noe… 😀

      1. Rotta var Mads Hansen!!! Nå har jeg da aldri sett på maken. Bommet på den. Må kanskje revurdere en del av tipsene mine som jeg trodde var bankers etter kveldens sending. Usikker på om du egentlig er skilpadda. Begynner å lure på om kua er deg og kjerringa?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg