Hvem går videre fra andre semifinale i Eurovision?

Reklame | Blivakker, Hickap, Miinto, Gina Tricot og Røhnisch

Det er internasjonal finale i Melodi Grand Prix på lørdag!  26 land skal delta i finalen.  Frankrike, Italia, Spania, Storbritannia og Tyskland er automatisk kvalifisert.  Fjorårets vinner Ukraina er også klar for finalen, som fjorårets vinner, og på tirsdag ble 10 land kvalifisert til finalen i den første delfinalen i Eurovision, deriblant Norge.  Det betyr at det er 10 plasser igjen når andre delfinale i Eurovision går av stabelen i kveld.  Hvem får de siste finaleplassene?  Jeg har hørt på alle bidragene.  Her er min dom!  Den er nådeløs, men rettferdig selvsagt, og ikke minst riktig, o stor prominent toppblogger som jeg jo er, med god greie på god musikk når jeg hører det, og dårlig musikk når jeg hører det!  Anmeldelse med terningkast følger…

Armenia: Brunette – Future lover

Jeg hadde gledet meg til noe rått, autentisk armensk, noe skikkelig rart.  Det blir noe sånn rar pop-rap, og jeg tror ikke egentlig det faller helt i smak.  Terningkast 1.

Australia:  Voyager – Promise

Et bidrag fra langtvekkistan, helt fra Australia!  Ofte har Australia levert veldig gode bidrag til Eurovision, men det gjør de ikke i år dessverre.  I år kommer en dørge kjedelig poplåt som blir altfor ordinær rett og slett.  Dette er en fin anledning til å ta seg en tur på do.  Terningkast 1.

Belgia: Gustaph – Because of You

Gikk man på do under bidraget til Australia, trenger man ikke stresse for å komme seg på plass i sofaen igjen for å få med seg bidraget til Belgia.  Man kan likesågodt holde seg på do, eller ta seg en tur ut på kjøkkenet for å ta seg et glass brus.  Belgia stiller med en forferdelig dårlig poplåt i årets Eurovision.  Jeg får litt vondt i kroppen av denne låten.  Det verker i stortåa!  Terningkast 1.

Kypros: Andrew Lambrou – Break a broken heart.

Vi er inne i en liten stim av dårlige poplåter i denne andre semifinalen, denne gang fra Kypros.  Her gjentas i det uendelig at  “You can’t break a broken heart”, og mot slutten av låten så skjønner jeg tegninga.  Ja, jeg kan altså ikke knuse et allerede knust hjerte.  Det er mulig det.  Jeg er ingen hjertekirurg, så dette har jeg lite kunnskaper om.  Men dette evinnelige maset om at jeg ikke kan “can break a broken heart” blir litt vel for mye.  Jeg gidder rett og slett ikke å høre på det mer, og jeg tror jeg slipper å høre på dette i finalen.  Terningkast 1.

Danmark: Reiley – Breaking my Heart

Det ble mye break a broken heart fra Kypros, og det ble så mye gjentakelser av dette og rent mas at det måtte ende med en liten radbrekking av fjaset fra Kypros.  Danmark stiller med låten “Breaking my heart”!!!  Jeg kan ikke tro det!  Enda mer broken heart-musikk.  Og dette makkverket av en låt fra Danmark er om mulig like ille som bidraget fra Kypros.  Anonym, identitetsløs pop.  Gørre kjedelig!  Jeg gremmes!!! Fytterakkern altså!!!  Terningkast 1 igjen!!!!!!!!  Skjerp dere Europa!  Nå trenger vi noe annet!!!

Estland: Alika – Bridges

Og så kommer Estland med “Bridges”.  Og det er forsåvidt noe annet.  Dette er ei syngedame som synger fint og kraftfullt.  Ok melodi.  Men jeg føler ikke helt for å ta heller. Terningkast 3.

Hellas: Victor Vernicos – What they say

Tja!  Hva skal man si om Victor Vernicos!!!  Dyp gresk røst som damene sikkert vil like, og hvis han i tillegg ser ut som en gresk gud sånn visuelt sett, så kan det vel bli litt dåning i kveld.  Jeg dåner ikke av melodien, men jeg liker den litt.  Jeg går for terningkast 3.

Romania: Thedor Andrei – D.G.T. (On and Off)

Jo, dette liker jeg litt.  Litt utenom det vanlige.  Terningkast 4.

Albania: Albina & Familja Kelmendi – Duje

Dæven han steike!!!! For en råtøff låt!  Dette er et fantastisk kaos av mye rart, og jeg digger det, herfra og til Albania.  Dette kan faktisk være vinneren av hele mgp-greia!!!  Vi hører den i alle fall igjen i finalen på lørdag!  Garantert!!  Terningkast 6.

Slovenia: Joker Out – Carpe Diem

Så ble det litt rock, og det er jo alltid kjekt.  Hvorvidt dette er bra rock, er jeg mer usikker på.  Men det svinger, og jeg liker det sånn passe.  Terningkast 3.

Litauen: Minika Linkyte – Stay

Tja!  Hva skal man si om dette.  Bra stemme!  Ballade og litt sånn folkemusikk-greie.  Grei låt.  Terningkast 4.

Island: Dilja – Power

Jeg prøver, men jeg klarer ikke helt å like dette så veldig dessverre. Og så synger Island IKKE på islandsk!  Jeg er vonbroten, skuffet også.  Og det gir seg utslag på terningen.  Terningkast 2.

Østerrike: Teya & Salena – Who the Hell is Edgar?

Andre dopause kan trygt legges inn her.  Jeg tror faktisk dette er det verste jeg noensinne jeg har hørt i Eurovision-sammenheng.  Jeg vil karakterisere det som så ille at det er enda verre enn årets norske bidrag, og det sier ikke så lite.  Terningkast 1.  Og jeg aner forresten heller ikke Edgar hvem er.

Georgia: Iru – Echo

Spennende låt.  Noe annerledes enn alle disse kjedelige poplåtene.  Men liker jeg dette merkelige georgiske greiene.  Tja!  Det er rart, men sånn er det.  Terningkast 4.

Polen: Blanka – Solo

Tja, liker rytmene.  Det svinger vel litt.  Jo, dette er vel ikke så ille gærnt.  Høres ikke direkte polsk ut, men som noe smålatinsk.  Men bra.  Terningkast 4.

San Marino: Piqued Jacks – Like an Animal

Litt sånn smårockete!  Jeg liker det litt eller noe sånt deromkring!  Terningkast:  4

Da har vi vært gjennom alle låtene og tiden er igjen inne for å foreta en liten oppsummering, og gi råd til Europas folkeslag hvem som bør gå videre til finalen.  Det må først sies at det er mye møl i denne delfinale 2 av årets Eurovision.  Jeg gjenkjenner raskt møl når jeg hører det, eller ser det, ettersom jeg selv er blogger og har produsert mye møl selv, og det verste kan du lese her, men likefullt er nok mye av mølet i denne andre delfinalen enda verre enn det meste av det jeg selv har klart å skape av møl, og da er det ille.  Men så er det Albania!!!  For en låt!!!  En låt av en annen verden, og den er vel egentlig så rar at den er kanskje fra en annen verden bokstavelig talt.  Albania må selvsagt til finalen på lørdag.  Romania, Litauen, Polen, San Marino og Georgia slår følge med Albania til finalen.  Da er det fire finaleplasser igjen.  Estland, Hellas, Slovenia tar tre av de fire plassene.  Siste plassen går til Island, rett og slett på grunn av naboskap og slikt, og fordi de øvrige bidragene alle fikk terningkast 1 og da er dette låter vi gjerne ønsker å slippe og høre en gang til.  Men om noen av mine låter med terningkast 1 går til finalen er det jo litt gøy det også, for da kan jeg få foretatt en skikkelig radbrekking på lørdag, og det gjør seg alltids med en radbrekking eller to, også på en lørdag:)

Ha en fin dag:)  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake igjen:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix: https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag kan du gjøre mange kupp på handlefronten.  Sjekk ut:

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg