MGP i kveld – i kveld har vi kanskje vinneren av hele greia?

Reklame | Gymgrossisten

SPRI//Casall Sports Prod//Titan LIFE//C.P. Sports

I kveld står vi foran et viktig valg!  Det er tredje delfinale i norsk Melodi Grand Prix, og en sang skal plukkes ut til å gå videre til den store norske finalen senere i vinter.  Det er folket som skal bestemme hvem som går videre, men det er ikke en selvskreven regel som sier at det folket bestemmer og velger er det riktige.  Folket kan ta feil, gjøre gale valg, som i første delfinale av mgp, da den beste sangen, den derre rosa flamingo-låten, ikke gikk videre, til tross for at jeg hadde anmeldt låtene, trillet terning og fortalt folket gjennom mitt innlegg den aktuelle dagen hvilken låt som burde gå videre.  Heldigvis hørte folket på meg forrige lørdag da riktig låt gikk videre, og jeg tenkte jeg ville hjelpe dere til å stemme på rett låt denne lørdagen også.  Men denne gangen er det lett!  Det er en sang som skiller seg klart ut.  Denne låten skal hylles i dag!!!!  Det er en genial låt, som jeg mener vi faktisk trygt kan sende til den internasjonale finalen i Italia senere i Mai, med meget gode vinnersjanser.  Følg godt med!  Her følger min anmeldelse av tredje delfinale i mgp:)

En av kveldens sanger kan faktisk være vinneren av den internasjonale finalen, om vi sender rett sang, og da blir det feiring i mai:)

Vilde:  Titans

Nei, nei, nei!!!  Kjedelig, slitsom poplåt.  Terningkast:  2

Sturla:  Skår i hjertet

Åj, han synger på norsk, automatisk ett ekstra poeng.  Synger bra, men dette blir for kjeeeeeeedelig….Zzzzzzzzzzzzz!  Terningkast:  2

Oda Gondrosen:  Hammer of Thor

Dæven han søkke førr en kul låt!!!!!  Dette er ikke en kjedelig poplåt.  Denne er spesiell, noe annerledes.  Den skiller seg ut, og i en konkurranse med masse andre låter er det faktisk ett poeng å ha en låt som skiller seg og blir lagt merke til.  Det er noe sånn rart over hele sangen, noe sånn norrønt-etnisk-folkemusikkaktig-rock hva nå i all verden jeg mener med det, og det vet jeg ikke faktisk, men det er bare sånn skikkelig dritkult!  Oda Gondrosen hyler til tider som en stukken marsipangris, og jeg elsker det!  Fantastisk låt.  Jeg kommer til å bli lynings i mitt innlegg i morgen om ikke “Hammer of Thor” går av med seieren i kveld!  Terningkast:  7

Mari Bølla:  Your Loss

Merkelig sang.  Noe pop og noe rap aller hva i all verden det nå er.  Og det synges og rappes så fort til tider at jeg blir stresset og sliten av hele greia.  Terningkast:  2

Da er det bare en ting å gjøre, og det er å stemme på “Hammer of Thor” i kveld.  Ha en fin lørdag:)

NB:  Husk lørdagsbadet før mgp i kveld:)

Laugardagr – det er badedag i dag:)

 

 

 

4 kommentarer
    1. Måtte den beste gå videre.
      Skuffelsen sitter i meg mang en gang, så jeg klarer ikke helt å engasjere meg, selv om jeg følger med 🙂 Det får gå som det går. Og smaken er som baken, den er delt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg